Od redaktora
6 Dec 2016 14:45

ăPodręczniki szkolne powinny być tańsze o 50%Ó. ăTo bardzo dobra koncepcjaÓ Đ można powiedzieć za asystentem reżysera z filmu ăMiœÓ. Ale właœciwie dlaczego tylko o 50%, przecież był już jeden, który proponował obniżenie cen o 100%. POLIGRAFIKA jest pismem branżowym i od polityki stroni. Trudno jednak zachować spokój, kiedy wokół nas padajš równie odkrywcze hasła. W tym numerze zebraliœmy wypowiedzi przedstawicieli organizacji samorzšdowych na temat miejsca, w którym znajduje się branża. W każdej z nich przewija się apel o większš integrację œrodowiska. Może zatem właœnie takie wypowiedzi polityków będš paradoksalnie bodŸcem do intensywniejszych działań w tym kierunku w roku 2006. Wracajšc na nasze podwórko chciałbym podkreœlić, że nowy rok w POLIGRAFICE rozpoczynamy w poszerzonym składzie kolegium redakcyjnego. Choć sprawa ma już swojš historię, postanowiliœmy zainaugurować jš oficjalnie poczšwszy od numeru styczniowego. Naszš ambicjš jest bowiem w 2006 roku stworzenie wokół POLIGRAFIKI stale poszerzajšcej się grupy osób, które swojš wiedzš i doœwiadczeniem będš wspierać nas w stałym podnoszeniu poziomu merytorycznego pisma. Więcej na ten temat znajdš Państwo w wywiadzie przeprowadzonym z dr. inż. Stefanem Jakucewiczem. Dużo w nowym roku obiecujemy sobie po członkostwie w europejskim stowarzyszeniu pism branżowych Eurographic Press. Naszym celem jest umożliwienie czytelnikom POLI-GRAFIKI szerokiego dostępu do aktualnych i rzetelnych materiałów opisujšcych rynek europejski. Już w tym numerze mogš się Państwo zapoznać z syntetycznym zestawieniem wypowiedzi członków Eurographic Press na temat wybranych zagadnień europejskiej poligrafii. Dla POLIGRAFIKI, a mamy nadzieję, że również dla całego œrodowiska szczególnie ważnym wydarzeniem w tym roku będzie międzynarodowa konferencja ăKreacja w drukuÓ. Organizujemy jš m.in. z ăMedia&MarketingÓ 6 marca w hotelu InterContinental. Jest ona pomyœlana jako najszersza dotychczas promocja możliwoœci polskich drukarń i firm działajšcych na ich rzecz wœród agencji reklamowych i marketerów. Dzielšc się z Państwem naszymi planami na cały rok zapraszam do lektury styczniowego numeru.