Wrześniowe prezentacje i konferencje prasowe w Chicago, Manili oraz Tokio zapoczątkowały najważniejszą fazę World Tour przed targami drupa 2012. Do lutego przyszłego roku w 40 krajach na całym świecie odbędzie się blisko 60 imprez nawiązujących do tej najważniejszej na świecie imprezy naszej branży. Już tylko 200 dni dzieli nas od kolejnej edycji drupy!
Kształt eventów organizowanych przed drupą 2012 będzie się zmieniać. Przybiorą one postać zarówno konferencji dla nielicznych grup przedstawicieli prasy branżowej, jak i całodziennych warsztatów oraz prezentacji, w których będą uczestniczyć setki osób. drupa World Tour jest istotnym elementem naszego marketingu mix, na który składają się działania PR, kampanie reklamowe, mailingi bezpośrednie, kampanie w Internecie oraz sponsoring – mówi Manuel Mataré, dyrektor drupa 2012. – W ten sposób uzyskamy kontakt ze zwiedzającymi drupę i będziemy mogli dostarczyć im najświeższe informacje o organizowanej edycji targów. Bezpośrednie rozmowy pozwolą nam także poznać ich zainteresowania i wymagania. Jak zapowiada Messe Düsseldorf – organizator targów, kiedy ostatnia impreza promująca targi drupa 2012 dobiegnie końca, „ambasadorzy drupy” przelecą łącznie ponad 237 tysięcy mil, co jest równe sześciokrotnemu okrążeniu globu.
drupa 2012: patrząc w przyszłość
Oprócz szczegółów dotyczących najbliższej edycji targów drupa, uczestnicy międzynarodowych eventów będą mieli okazję poznać także główne trendy branżowe i rozwiązania, które zostaną zaprezentowane podczas majowych targów w Düsseldorfie. W przyszłości na znaczeniu zyskają sektor opakowań, aplikacje z drukiem elektronicznym (RFID) oraz personalizowany druk cyfrowy. Największego wzrostu doświadczy jednak druk opakowań – zapowiada Markus Heering, dyrektor zarządzający stowarzyszenia branży papieru i technologii papierniczych przy VDMA.
Podczas gdy tradycyjne rynki są nasycone, branża poligraficzna w krajach rozwijających się zmienia się niezwykle dynamicznie. W Azji wartość rynku zwiększyła się ze 133 mld do 168 mld euro (w samych Chinach wartość rynku podwoiła się i dziś wynosi 49 mld euro). Co istotne, wciąż nie widać końca tych zmian. Jeden z instytutów zajmujących się badaniami rynkowymi
szacuje, że do 2014 roku chiński rynek poligraficzny będzie wart już 70 mld euro. Ten dynamiczny rozwój znajdzie odzwierciedlenie na drupie 2012 w postaci dużej liczby wystawców z tego regionu świata. Chińskie koncerny zajmą powierzchnię 11 tys. m2, która – w porównaniu z poprzednią edycją drupy – już zwiększyła się o prawie 100 proc.
Wszechstronność i innowacje
Zapowiadane targi drupa 2012 zajmą całą powierzchnię wystawową, czyli 19 hal, a na dwa tygodnie centrum targowe w Düsseldorfie przekształci się w największy na świecie zakład poligraficzny. Swoją ofertę – jak dziś twierdzi organizator – zaprezentuje blisko 1800 wystawców, a zwiedzający z ponad 50 krajów będą się mogli przekonać o wszechstronności i innowacyjności branży poligraficznej zarówno w zakresie druku gazetowego, komercyjnego, jak i opakowaniowego.
Obecnie, w dużo większym stopniu niż podczas poprzedniej edycji targów drupa, dostawcy rozwiązań cyfrowych są ważnymi graczami rynkowymi i odzwierciedlą na drupie 2012 megatrend w kierunku digitalizacji. W przyszłym roku aż 6 hal zostanie dedykowanych rozwiązaniom powiązanym – nawet w niewielkim stopniu – z drukiem cyfrowym. Firmy takie jak: Agfa, Canon,
Kodak, Epson, Fujifilm, HP, Konica Minolta, Ricoh, Screen czy Xerox zajmą hale 4, 5, 8A, 8B, 9 i 10. Pozytywny trend można również dostrzec w obszarze postprodukcji. Wystawcy już zaczęli zwiększać przydzielone metraże swoich stoisk (np. Kolbus).
Zwiedzający drupę 2012 nie powinni się nudzić. 200 dni przed targami swoją obecność w roli wystawcy potwierdziło już wiele międzynarodowych koncernów. Do hal 1 i 2 zaprosi gości firma Heidelberger Druckmaschinen AG, która wraz ze swoimi partnerami (m.in. Polar-Mohr) będzie prezentować najnowsze rozwiązania. W hali 3 na zwiedzających będą czekać firmy oferujące maszyny drukujące, materiały i usługi (m.in. Leonhard Kurz, Sakurai). Halę 6 zajmie stowarzyszenie PrintCity z firmą manroland na czele i innymi wystawcami (np. firmą Wohlenberg). W halach od 10 do 12 będą prezentowane oferty dla osób poszukujących rozwiązań z dziedzin obróbki papieru oraz opakowań (tu wystawią się m.in. firmy Bobst AG, Mitsubishi Paper, Comexi). Rozwiązania znajdujące zastosowanie po drukowaniu zostaną umieszczone w halach od 12 do 14 (swoje produkty będą promować m.in. firmy Horizon, Müller Martini i CP Bourg). Maszyny drukujące i do obróbki końcowej zwiedzający będą mogli także zobaczyć w halach od 15 do 17. Tam swoją obecność zapowiedziały już m.in. firmy: Cerrutti, Ferag AG, Goss, KBA, Korber PaperLink, Kolbus, Shanghai Electric i Windmöller & Hölscher KG.
Dodatkowe atrakcje
drupa innovation park podczas najbliższej edycji targów będzie punktem odniesienia i centrum informacji dla nabywców druków oraz innowacyjnych producentów mediów dla sektora druku, reklamowego i online’owego – komentuje M. Mataré podkreślając wagę organizowanej imprezy. drupa innovation park odbędzie się w hali 7 i będzie nie tylko odpowiednią platformą prezentacji dla innowacyjnych firm, ale również umożliwi zwiedzającym dostęp do szerokiej gamy zagadnień z obszaru produkcji mediów. Organizator targów wydzieli też specjalne obszary tematyczne, m.in. DPLenticular (tam zwiedzający dowiedzą się więcej o druku soczewkowym), Dynamic Publishing Park (rozwiązania IT, software), Green Printing Park (ekologia) czy Print Automation Park, gdzie będą poruszane zagadnienia automatyzacji procesów.
Interesującym dodatkiem do całej gamy imprez towarzyszących targom będą także profesjonalne prezentacje organizowane przez Mainz Gutenberg Museum, Leipzig Museum for Printing Arts czy też pierwszy pokaz prac nagrodzonych w konkursie Type Directors Club of New York (TDC); nagrody te – ze względu na swoją renomę – określane są mianem „Oscarów typografii”.
Na podstawie informacji Messe Düsseldorf opracowała DA