Odlotowy jubileusz
6 Dec 2016 14:56
12 czerwca br. w Hotelu Ossa Congress & Spa w Rawie Mazowieckiej odbyło się spotkanie zorganizowane z okazji 10 lat współpracy firm Digiprint, Esko i Mark Andy.
Hasłami przewodnimi imprezy, których wspólny mianownik stanowiła liczba 10, były: „10. maszyna Mark Andy serii Performance w Polsce”, „10 wdrożeń technologii Esko HD Flexo w Polsce” oraz „10 lat współpracy Digiprint i Esko”.
Przybyłych gości powitał członek zarządu Digiprint – Jarosław Smakosz, który pokrótce przedstawił historię firmy.
Pierwszą prezentację zatytułowaną „Mark Andy Performance drogą do sukcesu” przedstawili wspólnie Przemysław Polkowski z firmy Digiprint oraz Tom Cavalco z firmy Mark Andy. Wykład rozpoczął P. Polkowski opowiadając o stale zmieniającym się rynku etykiet oraz porównując dawne i obecne trendy. Można się było również dowiedzieć, że zamawianie krótszych nakładów jest związane m.in. z personalizacją produktów – producenci stawiają na indywidualne podejście do klienta, czego jednym z najlepszych przykładów w ostatnim czasie jest kampania firmy Coca-Cola, która zaczęła drukować na etykietach imiona oraz kilkanaście innych nazw (np. Szefowa). Koszty surowców wzrastają, podczas gdy ceny etykiet maleją, więc rozsądnym w tej sytuacji wyjściem wydaje się dywersyfikacja produkcji etykiet, która ma na celu zmniejszenie ryzyka w prowadzeniu działalności gospodarczej (jednocześnie zmniejsza jednak prawdopodobieństwo uzyskania najwyższego zysku). Firma Mark Andy działa według filozofii Kaizen i Lean, co oznacza ciągłe doskonalenie oraz „odchudzanie” produkcji. W praktyce oznacza to wprowadzanie na rynek sprawdzonych wcześniej rozwiązań i ciągłe ich udoskonalanie. Dzięki rozmowom z drukarzami, którzy najlepiej wiedzą, jak przebiega proces produkcji oraz jakie rozwiązania są dla nich najdogodniejsze, urządzenia Mark Andy wchodzą na rynek jako już sprawdzone. Jedną z podstawowych zalet urządzeń z serii Performance jest to, że są one wyposażone w rakiel półzamknięty. Drukarze często ustawiają parametry urządzenia według swoich preferencji, a wyposażenie urządzenia w rakiel półzamknięty oznacza m.in. standaryzację docisku i położenia podłoży, łatwość obsługi oraz możliwość drukowania krótkich nakładów dzięki niewielkiej ilości potrzebnej farby (razem z urządzeniem klient otrzymuje dodatkowe płytkie kałamarze o teflonowej powłoce, które potrzebują jedynie 160 gramów farby dla maszyny o szerokości 330 mm). Kolejnymi zaletami urządzeń z serii Performance są m.in. beztrzpieniowe mocowanie cylindrów formowych oraz krótki przebieg wstęgi umożliwiający szybsze wysychanie produktu. Absolutną nowością jest zastosowanie lamp LED zamiast UV. Można by długo wyliczać zalety i usprawnienia wprowadzone do urządzeń Mark Andy z serii Performance, jednak do najważniejszych należą systemy raklowe proPULSE. Ulepszeń doczekały się również urządzenia Mark Andy P7 510 mm oraz Versa Max 660 mm, a do druku cyfrowego SRL 4.0. wykorzystuje się głowicę LED. Nowy kontroler URC 2.0. w serii Rotoflex umożliwia szybsze i łatwiejsze korzystanie z urządzenia, a dostęp do kluczowych funkcji jest zdecydowanie prostszy. Na koniec prezentacji Tom Cavalco odpowiadał na pytania uczestników.
Autorami kolejnej prezentacji pt. „Cyfrowa przygotowalnia CtP flekso” byli Zbigniew Jemioło i Łukasz Szymański z firmy Digiprint, którzy przedstawili proces wytwarzania formy drukowej dla druku flekso oraz wyższość procesu CtP nad procesem CtF. Zastosowanie wysokoenergetycznych diod UV w rozwiązaniach InLine UV daje gwarancję ok. 5000 godzin pracy. Proces HD Flexo (zapewniający wyższą jakość oraz bardziej jednorodny wydruk) daje możliwość stosowania wysokich liniatur (175-250 lpi), pozwala uzyskać wydruk bez widocznej rozety oraz uniknąć efektu most-kowania (dzięki wysokiej rozdzielczości – 4000 dpi). Naświetlarka Esko CDI nadaje się do pracy ze wszystkimi rodzajami płyt fotopolimerowych niezależnie od procesu (solwentowy, termiczny oraz wodny). Urządzenie CDI Spark 4835 AUTO wyposażone jest m.in. w automatyczny system transportu i mocowania płyt, cyfrowy system naświetlania wstępnego i głównego. Za pomocą wspomnianej naświetlarki eliminuje się wahania energii UV i wpływ temperatury oraz następuje ograniczenie czynności wymagających operatora.
Po lunchu Maciej Sasin i Paweł Martyszenko z PWPW przedstawili „Rozwiązania w zakresie ochrony marki”, prezentując nowe rozwiązanie PWPW – BProtect, czyli zabezpieczenie oryginalnego produktu przez pokrycie etykiety cienką warstwą „lakieru”, na który nanoszona jest grafika wektorowa (w postaci napisu, logo lub dowolnie wybranego wzoru). Tak zamieszczonej grafiki nie jesteśmy w stanie dostrzec gołym okiem –odczytanie jej jest możliwe jedynie przy użyciu folii polaryzacyjnej. Oferta zabezpieczeń BProtect jest dość szeroka. W zależności od podłoża stosuje się jeden z czterech rodzajów „lakierów”: BProtect Metalic, BProtect Pearl, BProtect White oraz BProtect Transparent. Metoda proponowana przez PWPW w połączeniu z hologramem zamieszczonym na produkcie stanowi niemal doskonałe zabezpieczenie i daje klientom gwarancję, że produkt jest oryginalny. Rozwiązanie to można stosować jako zabezpieczenie produktów, w celach marketingowych lub logistycznych (np. kontrola drogi produktów pomiędzy sklepami).
Ostatnią prezentację pt. „10 lat współpracy Digiprint – Esko” przedstawili Mariusz Geras z firmy Esko oraz Zbigniew Jemioło z firmy Digiprint. Podczas prezentacji prelegenci przedstawiali zakończone sukcesem instalacje urządzeń z minionej dekady i korzyści płynące ze współpracy obu firm.
Po wysłuchaniu wszystkich prezentacji uczestnicy spotkania zostali zaproszeni na zapowiadaną wcześniej przez organizatorów „niespodziankę”, którą okazał się godzinny lot balonami. Niespodzianka okazała się tym ciekawsza, że wszyscy uczestnicy lotu pomagali przy rozkładaniu balonów, a po wylądowaniu razem z pilotami je składali.
Po pełnym wrażeń dniu goście spotkali się na kolacji urozmaiconej występami iluzjonisty, a na koniec zostali zaproszeni do kasyna.
Firmom Digiprint, Esko i Mark Andy życzymy kolejnych owocnych lat współpracy.