Jeszcze kilkanaście lat temu bez wątpienia pierwszą odpowiedzią, jaka padłaby, to niewątpliwie „igłówki”, które były niezwykle popularne w wielu firmach, sklepach czy na stacjach benzynowych. W drugiej kolejności usłyszelibyśmy pewnie, że OKI to druk biznesowy, trwałość i jakość urządzeń, technologia LED. To znaki rozpoznawalne naszej marki, które kojarzą się właśnie z OKI. Jednak OKI to już od długiego czasu nie tylko druk biznesowy, ale też bardzo szeroko rozwinięta oferta urządzeń dla branży wydruków profesjonalnych i kreatywnych. Mimo że urządzenia dla biur to jest dla nas nadal bardzo ważna część naszej oferty, to jednak cały czas staramy się też trzymać swojej strategii poszukiwania nisz rynkowych, w których nikt do tej pory nie był i właśnie tam proponować rozwiązania, które są odpowiedzią na potrzeby rynku. Stąd nasze urządzenia z białym tonerem, drukarka neonowa Pro6410NeonColor, 4- i 5-tonerowe urządzenia z białym i przezroczystym tonerem z serii Pro9000, to także drukarki DICOM dla branży medycznej czy też nasz najnowszy produkt, czyli drukarka etykiet z tonerem białym. To także wielkoformatowe, ekosolwentowe plotery z serii ColorPainter i szeroka oferta usług zarządzania drukiem oraz obiegiem dokumentów.
W jaki sposób firma OKI może pomóc w rozwoju biznesu?
Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku firmy muszą korzystać z każdej okazji do maksymalizacji wydajności, redukcji kosztów i poprawy wyników działalności. Rozumiemy potrzeby firm, dlatego staramy się dostosowywać naszą ofertę do wciąż zmieniających się trendów w różnych branżach. Mocno koncentrujemy się na tym, aby każda firma znalazła w naszej ofercie odpowiednie urządzenie, które pozwoli na poprawę procesów biznesowych i dzięki temu na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. W ostatnich latach rynek usług druku dynamicznie ewoluował, przez co aktualnie nasi klienci biznesowi mają wiele opcji optymalizacji kosztów i usprawnienia pracy biura. Przykładowo usługi zarządzania drukiem SMART, które dla Oki są jednym z kluczowych obszarów rozwoju, to rozwiązania, które mogą wręcz przekształcić organizację i podnieść jej wartość. Obecnie znacząco wzrasta świadomość firm w dziedzinie zarządzania drukiem i obiegiem dokumentów oraz tego, jak wdrażanie usług MPS przekłada się na wymierne korzyści. Przedsiębiorstwa szukają oszczędności, a redukcję kosztów druku jest relatywnie łatwo osiągnąć. W tym celu trzeba jednak skorzystać z rozwiązań i wiedzy najlepiej do tego przygotowanych specjalistów. W przypadku naszych urządzeń graficznych i drukarek wielkoformatowych priorytetem dla nas jest to, aby pozwoliły one firmom z branży wydruków profesjonalnych po prostu zarabiać. Dzięki ich unikatowym cechom, jak np. możliwość niskonakładowego, ekonomicznego, a przy tym wysokojakościowego druku z wykorzystaniem koloru białego, przezroczystego czy neonowego, firmy mogą poszerzyć swoją ofertę o usługi, które zwiększą ich przychody.
Kolor biały stał się takim znakiem rozpoznawczym OKI
OKI jest pierwszą firmą, która wprowadziła na rynek drukarki z białym tonerem. Był to rok 2012 i do tamtej pory jedyne dostęp-ne produkty oferujący biały druk bazowały na technologii atramentowej, termosublimacji lub „film-ready”. Były droższe, przeznaczone dla specyficznych rynków niszowych i dostępne jedynie za pośrednictwem specjalistycznych firm. Wraz z premierą naszych urządzeń druk białym tonerem stał się dużo prostszy i bardziej opłacalny, zwłaszcza w przypadku niskich nakładów. Branża bardzo dobrze przyjęła te urządzenia. Posypały się nagrody na całym świecie. Konsekwencją tego jest rozwój tej części naszej oferty i nieustanne poszerzanie portfolio o nowe urządzenia oparte na innowacyjnej technologii białego tonera. Jest to szczególnie ważna dla nas część naszego portfolio, ponieważ jesteśmy pionierami w zakresie wprowadzenia tych rozwiązań na rynek. Na targach FestiwalDruku.pl i 4 Print Week pokazujemy także drukarkę Pro9542 z systemem do druku na kopertach, którą sami wewnętrznie nazywamy królową kreatywnej poczty. Drukarka ta oferuje bowiem możliwość drukowania z wykorzystaniem pełnej gamy kolorów CMYK oraz dodatkowo koloru białego, dzięki czemu gwarantuje ona wyjątkowe, przykuwające wzrok efekty: doskonałą biel i żywe kolory także na kolorowych kopertach i papierach barwionych w masie. Cały czas jesteśmy praktycznie jedynymi, którzy posiadają biały toner pozwalający na wysokojakościowy, a zarazem ekonomiczny niskonakładowy druk kolorem białym na ciemnych podłożach, który doskonale sprawdza się także przy aplikacjach termotransferowych.
Kolorowe materiały marketingowe drukowane we własnym zakresie
Koncentrujemy się nie tylko na urządzeniach z białym tonerem, ale ogólnie na promocji urządzeń kolorowych. Staramy się pokazać, jak wiele firm z różnych sektorów może zyskać posiadając u siebie urządzenie OKI. Handel detaliczny, hotele, restauracje, służba zdrowia, oświata, przemysł chemiczny, inżynieria, lokalni mali wytwórcy regionalnych towarów, np. browarnicy, rolnicy, to tylko niektóre przykłady firm. Jednym wystarczy, że sięgną po naszą kolorową
drukarkę biurową, która pozwala wydrukować wiele materiałów marketingowo-reklamowych na różnych formatach i gramaturach papieru. Inni sięgając po rozwiązania graficzne zyskują możliwość przygotowywania chociażby unikatowych etykiet wychodzących poza standardowy CMYK. Spójrzmy chociażby na druk w firmie działającej w branży handlu detalicznego. Nowe formy promocji i ekspozycji mają przyciągnąć uwagę klienta i zachęcić go do zakupu.
Dobrze zaprojektowane i wydrukowane jakościowe materiały reklamowo-informacyjne wpływają na wrażenia klientów odwiedzających sklep. Uniwersalne rozwiązania detaliczne OKI mogą w tym pomóc zarówno niewielkim sklepom lokalnym, jak i większym punktom sprzedaży detalicznej, zwiększając ich możliwości stymulacji efektywności biznesowej. Efektywne oznaczenie sklepu to potężne narzędzie, zwłaszcza w przypadku zwiększania i kierowania ruchem w sklepie. Posiadając kolorowe urządzenie wielofunkcyjne OKI, punkt sprzedaży może nie tylko przygotować wiele materiałów we własnym zakresie, ale też efektywnie dostosowywać je do potrzeb chwili. Mamy możliwość budowania przekazu w odwołaniu do tego, co dzieje się „tu i teraz”.
Jacek Tarkiewicz, regionalny dyrektor marketingu OKI Europe