Optymalizacja kosztów wartością w kryzysie
6 Dec 2016 14:50
Czasy kryzysu to odpowiednia chwila do refleksji nad kosztami, jakie ponoszą firmy w związku ze swoją działalnością. Istnieją na rynku pewne rozwiązania, które służą ich optymalizacji.
Jedno z nich zaprezentowała firma Konica Minolta Business Solutions Polska na zorganizowanej w dniu 24 lutego br. konferencji pt. „Optymalizacja kosztów produkcji dokumentów – wykorzystanie nowoczesnych technologii”. Spotkanie skierowane było do osób odpowiedzialnych za usprawnianie procesów dokumentowych w ich firmach i służyło prezentacji opracowanej przez Konica Minolta koncepcji inteligentnego zarządzania dokumentami iDOC. Konferencję otworzył Piotr Kołodziejczyk, który w firmie Konica Minolta pełni funkcję dyrektora delegatury Warszawa.
Idea zorganizowania seminariów zrodziła się w odpowiedzi na rosnące potrzeby przedsiębiorców w zakresie implementacji rozwiązań umożliwiających obniżenie kosztów druku, kopiowania i faksowania dokumentów – powiedział Jakub Ładyński, marketing manager Konica Minolta. Podczas prezentacji przedstawił on możliwości minimalizacji i kontroli kosztów przetwarzania dokumentów przy zastosowaniu autorskiej koncepcji firmy. Optymalizacja kosztów możliwa jest jednak po dokładnym zapoznaniu się z właściwościami danego zakładu. Jednym ze sposobów diagnozowania procesów dokumentowych jest iDOC. Badaniu podlegają wówczas wydatki i koszty urządzeń, materiałów eksploatacyjnych i serwisu, koszty ponoszone z tytułu zleceń do punktów usługowych oraz potrzeby poszczególnych użytkowników. Koncepcja iDOC to zintegrowane rozwiązanie w zakresie sprzętu i oprogramowania, pozwalające zaprojektować system druku dopasowany do indywidualnych potrzeb każdej firmy, niezależnie od liczby pracowników czy ilości produkowanych materiałów – wyjaśnił Ładyński. Jego zdaniem wdrożenie rozwiązania iDOC umożliwia obniżenie kosztów produkcji i obiegu dokumentów papierowych w biurze o blisko 30%.
W drugiej części wykładu Jakub Ładyński zaprezentował szczegóły dotyczące procesu implementacji systemu optymalizacji kosztów. Na przykładzie wybranych wdrożeń w Polsce omówił praktyczną stronę współpracy między klientami a firmą Konica Minolta, problemy, jakie wyniknęły w trakcie implementacji oraz korzyści dla firm, które zdecydowały się na wdrożenie rozwiązań przygotowanych przez Konica Minolta. Wśród firm, które do tej pory wdrożyły rozwiązania oparte na koncepcji iDOC, znajdują się m.in.: Bosch, Lufthansa Technik, Velux, Strabag, Lidl, Koksownia Przyjaźń i TPV.
Podczas konferencji z prezentacją wystąpiła także Elke Schönemann, kierownik sprzedaży i marketingu w firmie ELO Digital Office PL Sp. z o.o. Prelegentka omówiła najważniejsze cechy oprogramowania ELO (Elektronischer Leitz Order), rozwiązania do zarządzania, archiwizowania i obiegu dokumentów. Program ELO jest sprzedawany wyłącznie przez certyfikowanych partnerów, a dotychczasowa liczba sprzedanych na świecie licencji sięga 500 000 sztuk. Do najbardziej znanych klientów należą m. in.: Lufthansa, BMW, DaimlerChrysler, Zott oraz Narodowy Bank Grecji.
W gamie produktów firmy ELO Digital Office PL znajduje się moduł ELOoffice – rozwiązanie przeznaczone dla pojedynczego stanowiska roboczego oraz małych firm; ELOprofessional – modularne oprogramowanie klient/serwer wykorzystywane w średnich i dużych organizacjach oraz ELOenterprise – reprezentacyjne rozwiązanie firmy dzięki komponentom serwera w języku Java oferujące koncernom wysoką skalowalność i optymalną integrację z portalami. Elke Schönemann poinformowała także, że firmy zainteresowane wdrożeniem oprogramowania mogą bezpłatnie przetestować moduł ELOoffice. DA