Optymalne dopasowanie z oprogramowaniem Optiums
20 Feb 2024 10:53

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

O sukcesie oprogramowania do zarządzania produkcją poligraficzną świadczą przede wszystkim pozytywne opinie zadowolonych użytkowników. Na temat wdrożenia Optimus rozmawiamy z o. Ryszardem Koczwarą z Wydawnictwa Ojców Franciszkanów w Niepokalanowie.

Wydawnictwo Ojców Franciszkanów w Niepokalanowie znane jest z bogatej historii. Czym obecnie drukarnia się zajmuje? Jak radzi sobie w komercyjnej rzeczywistości?

––––––––––

o. Ryszard Koczwara: Wydawnictwo i drukarnię w Niepokalanowie założył o. Maksymilian Kolbe w 1927 roku. Wcześniej od 1922 roku prowadził działalność redakcyjną w Krakowie a potem już w Grodnie zaczął tworzyć zręby wydawnictwa, które na dobre rozwinął na teresińskiej ziemi, zakładając klasztor w Niepokalanowie. Powiedzielibyśmy dziś, że stworzył w tym miejscu centrum medialne. Rozwój czasopism i samej drukarni postępował bardzo szybko. Dziś wydawnictwo i drukarnia pretendują do miana małej, lub już średniej klasy dzieła medialnego. Wydawnictwo wydaje czasopisma zapoczątkowane przez o. Maksymiliana, czyli miesięcznik „Rycerz Niepokalanej” (dla dorosłych), „Rycerzyk Niepokalanej” (dla dzieci) oraz dwumiesięcznik „Rycerz Młodych”. Do tego również książki i wydruki na własne potrzeby, jak również prace wykonywane na rzecz podmiotów zewnętrznych. Konkurencja na rynku wydawniczym jest duża, niemniej nie narzekamy.

Czy to pierwszy kontakt Wydawnictwa z firmą Optimus? Jeśli tak, to w jaki sposób został nawiązany? Czy Wydawnictwo poszukiwało na rynku rozwiązań do kalkulacji? Co zaważyło na wyborze tego konkretnego rozwiązania? Jak radziliście sobie przed jego implementacją?

––––––––––

o.R.K.: Tak, to nasz pierwszy kontakt z firmą Optimus. Szukaliśmy w internecie rozwiązania, które byłoby dopasowane do naszych potrzeb, do naszego profilu działalności i do wielkości wydawnictwa. Z osobistych doświadczeń w poszukiwaniach stwierdzam, że nie ma na rynku zbyt wiele firm konkurencyjnych. Przed wdrożeniem Optimusa kalkulacje robiliśmy ręcznie.

Każdy dostawca oprogramowania do zarządzania produkcją lub kosztami deklaruje, że to jego rozwiązanie jest najlepsze na rynku. Wydawnictwo wybrało jednak ofertę firmy Optimus. Czy u podstaw leżała analiza możliwości konkurencyjnych rozwiązań? W jakich obszarach oprogramowanie Optimusa okazało się bezkonkurencyjne?

––––––––––

o.R.K.: Nie rozważaliśmy Optimusa w kwestii konkurencyjności, a raczej w kwestii przydatności dla naszego wydawnictwa. Jednocześnie, mając świadomość naszych potrzeb i skali działalności, nie chcieliśmy inwestować w „armatę”, której nie moglibyśmy w pełni wykorzystać.

Jakie procesy w Wydawnictwie udało się usprawnić dzięki Optimus Dash?

––––––––––

o.R.K.: Dzięki wdrożeniu Optimus Dash udało się usprawnić przede wszystkim kalkulacje, bo na tym nam najbardziej zależało. Poza tym, oprogramowanie ma kilka innych pomocnych rozwiązań, których potencjału jeszcze w pełni nie wykorzystujemy – zależne jest to przede wszystkim od naszych potrzeb.

Jak przebiegały procesy wdrażania rozwiązań Optimus? Czy w jakikolwiek sposób zakłóciły działanie Wydawnictwa?

––––––––––

o.R.K.: Proces wdrażania w niczym nie zakłócił prac wydawnictwa i przebiegł sprawnie oraz fachowo. Udało się dopasować wszystkie elementy implementacji do naszych potrzeb i wymagań zgodnie z przygotowanym harmonogramem.

Czy jesteście zadowoleni z serwisu Optimusa? Czy możecie liczyć na szybkość i sprawność ich działania przy rozwiązywaniu jakichkolwiek problemów lub aktualizacji rozwiązań?

––––––––––

o.R.K.: Zdecydowanie. Współpraca z serwisem jest bezproblemowa, reakcja z ich strony zachodzi szybko, a wsparcie jest rzetelne.

Dziękujemy za rozmowę.

***

Optimus jest jednym z pierwszych producentów zintegrowanych systemów do zarządzania przedsiębiorstwem poligraficznym na świecie. Do tej pory kontynuujemy misję dostarczania najbardziej innowacyjnych, zaawansowanych i kompleksowych rozwiązań MIS (ang. Management Information System). Dzięki klientom z różnych sektorów poligrafii mamy niezbędną wiedzę na temat potrzeb i wymagań rynku poligraficznego. Wiemy także, jak zwiększać dynamikę przedsiębiorstwa poligraficznego w odniesieniu do dynamicznie zmieniającego się przemysłu poligraficznego.

W rozwoju technologii systemów MIS w ciągu ostatnich lat zmieniło się bardzo wiele. Optimus nieustannie zbiera informacje od swoich obecnych i potencjalnych klientów, a także od specjalistów i dostawców branży poligraficznej. Robimy to po to, aby zapewnić jak najbardziej kompletny, zaawansowany i nowoczesny system do zarządzania przedsiębiorstwem poligraficznym. Z tego też powodu co najmniej 4 razy w roku tworzymy i oddajemy w ręce klientów duże aktualizacje systemu, chcąc zapewnić im możliwość czerpania korzyści biznesowych i finansowych ze zwiększonej funkcjonalności oraz najnowszych technologii informatycznych.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Print Software Solutions