P 2005 Đ nowe targi branży opakowaniowej
6 Dec 2016 14:44

W dniach 15-16 czerwca w Stuttgarcie odbędzie się pierwsza edycja nowych targów przeznaczonych dla branży opakowań Đ P 2005. Pod koniec stycznia w szwajcarskiej siedzibie Międzynarodowego Instytutu Opakowań w Schaffhausen ich organizatorzy Đ Messe Stuttgart Đ zorganizowali konferencję prasowš poœwięconš tej nowej wystawie. Targi P 2005 sš anonsowane jako wydarzenie majšce prezentować całoœć procesów zwišzanych z produkcjš opakowań. Dla przedstawicieli branży poligraficznej z pewnoœciš istotny będzie fakt, że wœród nich wiele miejsca zarezerwowano dla technologii prepress, drukowania i dalszej obróbki. A to z kolei oznacza, że targi P dla drukarń czy producentów maszyn drukujšcych, działajšcych w obszarze opakowań, mogš być bardzo interesujšcym miejscem odwiedzin tudzież ekspozycji swojej oferty. Ta specjalizacja ma zdaniem organizatorów wyróżnić P spoœród innych imprez wystawienniczych zwišzanych zarówno z opakowaniami (chociażby Interpack czy K), jak i poligrafiš. Przede wszystkim procesy Przedstawiciele Messe Stuttgart zapewniajš, że koncepcja targów P 2005 zakłada stworzenie imprezy o zupełnie nowym profilu. Silvia Blumenscheim, odpowiedzialna za organizację P 2005, zapewnia, że jednš ze znaczšcych częœci wystawy ma być segment drukowania opakowań ze wszystkimi procesami poligraficznymi znajdujšcymi tu zastosowanie: fleksografiš, wklęsłodrukiem, offsetem, sitodrukiem oraz technologiš cyfrowš. Organizatorzy zakładajš, że na P jako wystawcy pojawiš się producenci i dostawcy maszyn, sprzętu i rozwišzań do produkcji opakowań, jak również oferenci materiałów do nich stosowanych (papieru, kartonu, plastiku, metalu, szkła) we wszystkich postaciach (pudełka, puszki, butelki, opakowania miękkie, torby itd.). Jeœli chodzi o zwiedzajšcych, najważniejsza grupa docelowa to przedstawiciele różnego rodzaju firm zwišzanych z produkcjš opakowań i z branżami pokrewnymi, wœród których istotnš uwagę zwraca się na firmy zajmujšce się produkcjš dóbr konsumpcyjnych i użytkowych (np. firmy pakujšce zwišzane z branżš spożywczš), osoby reprezentujšce drukarnie opakowaniowe i etykietowe, agencje reklamowe, projektantów opakowań. Z kolei ze względu na zajmowane w firmach stanowiska najważniejszš grupę zwiedzajšcych majš stanowić osoby zwišzane z produkcjš opakowań, działami badawczo-rozwojowymi, projektowaniem, zakupami, zarzšdzaniem, marketingiem i szkoleniami. Podsumowujšc wystšpienie prezentujšce koncepcję P, Silvia Blumenscheim stwierdziła: Głównym obszarem zainteresowania naszych targów jest nie produkt końcowy, ale sam proces produkcji różnego rodzaju opakowań i dodatków z nimi zwišzanych. Dlatego wystawę ma zdominować prezentacja wszystkich procesów (także procesów drukowania) niezbędnych do stworzenia opakowań. Nowe targi Đ nowe centrum targowe Ulrich Kromer, dyrektor zarzšdzajšcy Messe Stuttgart, zakłada, że w targach weŸmie udział około 200 wystawców, w tym wiele firm spoza Niemiec. W kolejnych edycjach targów P ma ich sukcesywnie przybywać: w 2007 roku Đ 300, w 2009 Đ 450, zaœ w 4. edycji w roku 2011 Đ 650. Jeœli chodzi o liczbę zwiedzajšcych, w tym roku organizatorzy spodziewajš się ok. 12 tys. goœci, zaœ w kolejnych edycjach Đ odpowiednio Đ 18 tys., 25 tys. i 35 tys. osób. W tym wzroœcie targom P ma pomóc przeniesienie Messe Stuttgart na nowe tereny wystawiennicze, budowane od ubiegłego roku obok stuttgarckiego lotniska. Organizatorzy zakładajš, że już 2. edycja targów P w 2007 roku odbędzie się w nowej lokalizacji. Przedstawiony podczas konferencji projekt nowego centrum targowego wyglšda rzeczywiœcie imponujšco. Zarzšd Messe Stuttgart jest przekonany, że nowoczesny projekt centrum, jak również znakomita lokalizacja (możliwoœć dotarcia drogš lotniczš, kolejowš i samochodowš) oraz odpowiednie warunki logistyczne stworzš nowš jakoœć wystawienniczš w Niemczech. Ulrich Kromer podkreœlał też lokalizację Stuttgartu oraz potencjał reprezentowany przez cały region Badenii-Wirtembergii, leżšcej w ăcentrum EuropyÓ i będšcej miejscem, gdzie swoje siedziby ma wiele znanych koncernów (m.in. Heidelberg). Nie tylko targi Konferencja poœwięcona targom P nie przypadkiem odbywała się w siedzibie Międzynarodowego Instytutu Opakowań (IPI). IPI jest bowiem strategicznym partnerem Messe Stuttgart i zorganizuje podczas targów sympozjum, o którego szczegółach poinformował dziennikarzy Rolf D. Rademacher, prezydent IPI. Sympozjum będzie poœwięcone takim zagadnieniom jak: systemy workflow do przetwórstwa opakowań, nowoczesne systemy pakowania i zaawansowane technologie convertingu. Trzydniowš imprezę poprowadzi prof. Ingo BŸren, zajmujšcy się technologiami opakowaniowymi w Instytucie Nauk Stosowanych w Stuttgarcie, zaœ wœród prelegentów znajdš się przedstawiciele takich firm jak: Siemens, DuPont, Henkel Liofol czy Alcan (mieszczšcy się niedaleko od IPI zakład produkcyjny ostatniej z nich dziennikarze mieli okazję zwiedzić w przeddzień konferencji). Innym wydarzeniem towarzyszšcym targom będzie dwudniowe (14-15 czerwca) specjalistyczne seminarium firmy Zeller+Gmelin, poœwięcone technologii zadrukowywania pojemników na produkty spożywcze (jogurty, lody itd.). Ten niemiecki producent jest znany w branży poligraficznej z wytwarzania farb graficznych przeznaczonych do produkcji opakowań, etykiet, akcydensów oraz druków specjalnych. W tej ostatniej dziedzinie, zwłaszcza w segmencie nadruku w technologii UV na nietypowych podłożach Zeller+Gmelin wręcz się specjalizuje. I tak w przypadku pojemników (opakowań) na produkty spożywcze (jogurty, lody itd.) firma ma 85% udział w rynku niemieckim, w Europie wynosi on 60-70%. I właœnie tej częœci działalnoœci Zeller+Gmelin będzie poœwięcone targowe sympozjum, w którym przewiduje się udział ok. 400 osób z Niemiec i z zagranicy. Informujšc o jego szczegółach Andreas Rascher, product manager ds. farb graficznych, przedstawił też najœwieższe dane na temat firmy Zeller+Gmelin. W ostatnim czasie firma otworzyła nowe centrum logistyczne, w którym znajdujš się magazyn wysokiego składowania i nowoczesne laboratorium badawcze. Także dział farb graficznych przeniósł się w ubiegłym roku do nowego budynku, gdzie znalazły się działy sprzedaży oraz badawczo-rozwojowy. Jak poinformował Andreas Rascher, obecnie udział farb graficznych w obrotach Zeller+Gmelin stanowi ok. 40%, ponad 50% farb jest sprzedawane na eksport. W roku 2005 firma ma zamiar rozbudować swojš sieć oddziałów, planowane jest m.in. otwarcie polskiej filii Zeller+Gmelin we Wrocławiu (obecnie jej przedstawicielem w naszym kraju jest firma Pakmar). *** Warto zauważyć, że targi P sš wprowadzane na rynek w okresie, w którym branża wystawiennicza na całym œwiecie wychodzi z kryzysu. Wobec mnogoœci imprez zwišzanych z opakowaniami organizatorzy sš œwiadomi, że wyłšcznie specjalizacja i skonkretyzowanie tematyki targów może zapewnić im sukces. Zwłaszcza bioršc pod uwagę fakt, że w samych Niemczech jest już kilka znaczšcych imprez targowych dla branży opakowań (m.in. drugie co do wielkoœci targi opakowaniowe na œwiecie Interpack). Oferta targowa dla firm z branży poligraficznej (nieco ginšcych na imprezach typowo opakowaniowych, gdzie dominujš systemy pakujšce, technologie transportu, logistyki, magazynowania itd.) brzmi bardzo ciekawie. Andreas Rachner z firmy Zeller+Gmelin w swoim wystšpieniu powiedział wręcz: Gdy zaprzestano organizacji targów PaPro, przestała też istnieć wspólna platforma do prezentacji aktualnych możliwoœci w zakresie drukowania opakowań i produkcji opakowań w ogóle. Naszym zdaniem targi P będš znakomitym uzupełnieniem dotychczasowej oferty targowej dla przemysłu poligraficznego. SS