Pandemia otwiera nowe rynki
25 Feb 2021 13:37

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W ostatnim czasie firma Mroczek Poligrafia Tomasz Mroczek z Olsztyna zainwestowała w ploter tnący INTEC ColorCut FB750. Drukarnia działa na rynku od roku 1994, a w roku 2009 rozszerzyła swoją działalność o druk cyfrowy. Jej oferta obejmuje zarówno niskonakładowy druk kolorowy, jak i wysokonakładowy druk czarno-biały.

Nowy nabytek to model z serii płaskich ploterów tnących INTEC ColourCut Flatbed, stanowiących idealną propozycję dla drukarń cyfrowych i agencji reklamowych, wszędzie tam, gdzie produkuje się w małych lub średnich nakładach. Urządzenia wycinają i bigują na niemalże każdym zadrukowanym podłożu. Plotery INTEC ColourCut Flatbed dają możliwość produkcji na żądanie, prototypów, wzorców lub krótkich serii bez konieczności wykonywania drogich i pracochłonnych wykrojników. Seria ploterów FB jest wyposażona w profesjonalne oprogramowanie ColourCut Pro wspierające użytkownika w całym procesie produkcyjnym, od projektu aż po wykonanie.

Ploter INTEC ColorCut FB750 to model o powiększonym blacie roboczym, pozwalającym na cięcie arkuszy o maksymalnym formacie B2 lub dwóch SRA3 ułożonych obok siebie. Wyposażony został również w mocniejszą pompę zasysającą, pozycjonującą arkusz materiału z 5-stopniową regulacją siły zasysu. Czytelny panel sterujący zapewnia sprawną i wygodną obsługę urządzenia.

O najnowszym urządzeniu w parku maszynowym drukarni rozmawiamy z Tomaszem Mroczkiem, jej właścicielem.

Jakie były powody inwestycji w ploter tnąco-bigujący Intec ColourCut FB750?

Tomasz Mroczek: Od ponad 25 lat moja firma nastawiona jest głównie na obsługę poligraficzną wystaw psów rasowych w Polsce. Rok 2020, zapewne jak w wielu innych firmach, wymusił na nas konieczność rozszerzenia oferowanych usług i produktów oraz poszukiwania nowych klientów. Po analizach zapotrzebowania klientów zapadła decyzja o rozszerzeniu usług w zakresie niskonakładowego druku etykiet oraz materiałów identyfikacji wizualnej. Dlatego też wybór padł m.in. na ploter tnąco-bigujący Intec ColourCut FB750.

Do jakiego rodzaju prac będzie on wykorzystywany?

Tomasz Mroczek: Będzie nam służył do wycinania oraz nacinania etykiet i naklejek, wycinania i bigowania różnego rodzaju zawieszek, metek, wizytówek czy zaproszeń o nieregularnych kształtach, a także wycinania i bigowania drobnej galanterii papierniczej.

Jakie cechy plotera Intec są szczególnie istotne z punktu widzenia Państwa drukarni?

Tomasz Mroczek: Nowy ploter nie tylko będzie stanowił uzupełnienie naszego wyposażenia, ale także dzięki swoim możliwościom cięcia i bigowania dowolnych kształtów pozwoli nam na realizację niemalże każdego zamówienia.

Jak nowe urządzenie wpisuje się w strategię firmy?

Tomasz Mroczek: Ploter pozwoli nam na rozszerzenie usług o druk różnego rodzaju etykiet, naklejek, tablic informacyjnych, jak również o nadruk na przedmiotach (gadżety, upominki, materiały promocyjne, opakowania). Tym samym wkroczymy w nieco inny sektor usług, ale w obecnym, dość trudnym okresie pozwoli nam to na pozyskanie nowych klientów, na co bardzo liczymy.

Dostawcą plotera była firma Riset. Jak oceniacie Państwo tę współpracę?

Tomasz Mroczek: Nie był to nasz pierwszy kontakt z firmą Riset ani też pierwszy zakup w tej firmie. Już kilkanaście lat temu Riset dostarczył nam oklejarkę do oprawy miękkiej, która przez wiele lat doskonale sprawdzała się w naszej firmie. Znaczny wzrost produkcji książek i katalogów w oprawie miękkiej spowodował jednakże konieczność zakupu nowej, znacznie szybszej oklejarki.

Obecne czasy nie są łatwe dla przedsiębiorstw, także dla drukarń. Najlepiej radzą sobie producenci etykiet i opakowań. Jak Państwo odnajdujecie się w sytuacji pandemii? Czy planujecie dalsze rozszerzanie oferty? 

Tomasz Mroczek: Dokładnie tak; jak już wcześniej wspomniałem, to trudny rok 2020 wymusił na nas konieczność rozszerzenia zakresu naszych usług. To właśnie m.in. w zapotrzebowaniu na niskonakładowy druk etykiet dostrzegliśmy możliwość pozyskania nowych klientów. Obecnie jesteśmy także na etapie wdrażania druku UV, arkuszowego i na przedmiotach. Czas pokaże, czy decyzje o wprowadzonych zmianach były słuszne. Mam nadzieję, że tak.

Artykuł sponsorowany

RiSET Polska, ul. Maszewska 28, 01-925 Warszawa

tel.: 22 864 65 55, fax: 22 864 65 81

riset@riset.pl, www.riset.pl