Papier – uzupełnienie oferty rozwiązań do druku Konica Minolta
6 Dec 2016 14:49

Wykorzystywanie niemarkowego, taniego papieru wbrew pozorom wcale nie musi oznaczać oszczędności. Istnieją pewne cechy określające, jak papier może współgrać z maszyną drukującą. Zbyt giętki może zacinać się na wałkach, odcięty tępymi nożami może powodować nadmierne pylenie i brudzenie sprzętu, podczas gdy technika zaklejenia powierzchniowego może wpływać na końcowy rezultat wydruku. Jaka jest oferta papierów Konica Minolta? O tym rozmawiam z Piotrem Blachowskim, który od lipca br. zajmuje w tej firmie stanowisko product managera ds. papieru. Redakcja: Co zadecydowało o wprowadzeniu papierów do oferty Konica Minolta? Piotr Blachowski: Przede wszystkim dążenie firmy do zapewnienia kompleksowej oferty klientowi. Mottem Konica Minolta jest „The essentials of imaging” – esencja obrazowania. Każde urządzenie, nawet w połączeniu z bardzo dobrymi i zaawansowanymi technicznie podzespołami, nie gwarantuje osiągnięcia pożądanego celu. Dopełnieniem całości jest nośnik – papier. R.: Można więc liczyć, że firma będzie uzupełniać ofertę o nowe rozwiązania? P.B.: Tak. Wszystkie materiały eksploatacyjne do naszych urządzeń – tonery, części zamienne i inne związane ze sprzętem drukującym – znajdują się w ofercie firmy. W miarę rozwoju planujemy rozszerzać także ofertę mediów, które będzie można stosować z urządzeniami Konica Minolta. Zaczęliśmy od papierów typowo biurowych, ryzowanych, w formacie A4, którymi powinien dysponować każdy potencjalny użytkownik urządzenia do druku czy kopiowania. Oferta firmy Konica Minolta obejmuje również wysokonakładowe maszyny poligraficzne, gdzie znajdują zastosowanie inne papiery, np. fakturowane do produkcji wizytówek. Unikalną cechą niektórych naszych urządzeń jest także możliwość druku na papierze banerowym, który nie jest standardowym medium. Niebawem zamierzamy też podzielić ofertę mediów do drukowania ze względu na odbiorców. Oddzielne będą więc propozycje dla klientów biurowych i produkcyjnych. Dla tych ostatnich wprowadzimy szeroką gamę papierów do druku wysokonakładowego w dużych formatach i od najlepszych producentów, które zazwyczaj drukarnie same muszą docinać. Na tym właśnie będzie polegała unikalność naszych podłoży przeznaczonych dla przemysłu poligraficznego, które w ofercie Konica Minolta znajdą się jeszcze przed zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia. R.: Jakie papiery obecnie znajdują się w ofercie firmy? P.B.: Nasza podstawowa oferta obejmuje papiery biurowe, ryzowane w formatach A4, A3 i SRA3. W skład oferty biurowej wchodzą papiery Konica Minolta Standard, Konica Minolta Profi i Konica Minolta Original. Propozycje te różnią się przeznaczeniem i poziomem białości. Istotne są również takie ich parametry jak grubość, gramatura i sztywność. Papier Konica Minolta Standard jest nośnikiem ekonomicznym klasy C o białości na poziomie 146 CIE przeznaczonym do masowych wydruków, zwłaszcza czarno-białych. To odpowiedni wybór dla firm, które stawiają na oszczędność. Konica Minolta Profi to papier multifunkcyjny – może służyć zarówno do jednostronnych, jak i dwustronnych wydruków czarno-białych i kolorowych. Charakteryzuje się wyso- ką nieprzezroczystością i białością na poziomie 161 CIE. Klienci w tym przypadku to biura, które niekoniecznie nastawione są na oszczędności, natomiast liczy się dla nich jakość za rozsądną cenę. Trzecim i jednocześnie najbardziej zaawansowanym technologicznie papierem biurowym w ofercie firmy jest Konica Minolta Original – medium o bardzo wysokiej sztywności, nieprzezroczystości i białości na poziomie 166 CIE. Papier ten idealnie nadaje się do wydruków dwustronnych, zarówno kolorowych, jak i czarno-białych. Jego unikalną cechą jest sposób wykonania – przy produkcji zastosowano technologię Triotec. Wytwarzana w technice sandwich kartka papieru posiada w środku odzyskaną masę makulaturową, natomiast z zewnątrz jest obustronnie zaklejona wysokiej jakości celulozą wybielaną w procesie bezchlorowym. Jest to swego rodzaju kompromis pomiędzy ekologią i wysoką jakością. W rezultacie otrzymujemy papier bardzo biały, sztywny i nieprzezroczysty, a jednocześnie stosujemy odzyskane surowce i proces wybielania nieszkodliwy dla środowiska. Kolejne papiery biurowe w ofercie Konica Minolta to linia ColorCopy przeznaczona do wysokiej jakości wydruków kolorowych. W jej skład wchodzą papiery satynowane, papiery powlekane matowe (Silk) i błyszczące (Glossy), będące odpowiednikiem papieru fotograficznego w druku cyfrowym, oraz niepowlekane eleganckie papiery w kolorze écru (Style). Parametry papierów powlekanych są skalibrowane w taki sposób, żeby odwzorowanie kolorów było maksymalnie zbliżone do oryginału na zdjęciu. Konica Minolta oferuje również papier kolorowy. IQ Color to papier biurowy dostępny w bardzo szerokiej gamie kolorów. Stanowi kreatywne rozwiązanie służące zwłaszcza do urozmaicania komunikacji wewnętrznej w biurach. Oferta firmy obejmuje także fakturowane papiery ozdobne marki TopStyle, wykorzystywane np. do produkcji zaproszeń, wizytówek czy dyplomów. Uzupełnieniem oferty papierów ozdobnych są koperty wykonane z tego samego materiału. Nowym produktem w naszej ofercie jest – wcześniej wspomniany – papier banerowy docięty do wymiaru 1200x297 mm. Doskonale spełnia swoją rolę przy druku materiałów promocyjnych, projektów architektonicznych, schedule planów i wszystkich tych, które nie mieszczą się na standardowej długości papieru. Jesteśmy jego wyłącznym dystrybutorem na polskim rynku. R.: Czy w ofercie firmy znajdują się typowe papiery ekologiczne? P.B.: W odpowiedzi na rosnące potrzeby firm w dziedzinie ekologii Konica Minolta wprowadziła w listopadzie nowość – papier Lettura, który w 100% jest wykonany z makulatury. Mimo zastosowanego materiału cechuje go bardzo wysoka jakość i w niczym nie przypomina znanych z przeszłości papierów ekologicznych – szorstkich i charakteryzujących się specyficznym zapachem. Producentem tego podłoża jest fabryka papieru Hainsberg GmbH, która posiada certyfikat Blue Angel i specjalizuje się w produkcji papieru ekologicznego. Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw przywiązuje wagę do ekologii i częściej dążą one do polepszania swojego wizerunku właśnie poprzez podejmowanie działań związanych z ochroną środowiska. Dlatego też Konica Minolta postanowiła dołączyć do tych nielicznych firm, które posiadają w ofercie taki papier. R.: W związku z poszerzeniem oferty o papier Konica Minolta nawiązała współpracę z firmą Europapier-Impap. Od czego się zaczęło? P.B.: Aby uzupełnić ofertę o produkty najlepszej jakości, Konica Minolta zdecydowała się rozpocząć współpracę ze znaną marką. Obecnie niemal każda firma z naszej branży oferuje klientom swój papier. Do czasu nawiązania współpracy z firmą Europapier-Impap nie byliśmy ukierunkowani na sprzedaż mediów do swoich urządzeń. Natomiast dzisiejsze potrzeby rynku koncentrują się na rozwiązaniach. Firmy dążą do tego, żeby wraz z atrakcyjnym cenowo produktem dostarczać klientowi kompleksowe rozwiązanie z pełną obsługą. Poprzez takie działanie starają się nie tylko zachęcić klienta do kupna, ale także usprawnić jego działalność i pomóc w optymalizacji kosztów. Wydatki związane z drukiem niekiedy stanowią nawet 10% wszystkich kosztów firmy. Europapier-Impap, będący dystrybutorem i specjalistą w zakresie papieru, zajmuje się między innymi kontrolą jakości papieru, negocjacją cen z producentami, zapewnia nam powierzchnię magazynową oraz dostawę do klienta. My natomiast wyspecjalizowaliśmy się w rozwiązaniach biznesowych do druku. Dlatego też wspólny projekt Europapier-Impap i Konica Minolta powstał z myślą o dostarczaniu klientom kompleksowej oferty – urządzenia wraz z tonerem, obsługą serwisową i papierem – która ma się przekładać na ich satysfakcję z wydruków. Dodatkowo, dzięki współpracy z firmą Europapier-Impap, Konica Minolta może oferować konkurencyjną pod względem wyboru gamę mediów do drukowania. R.: Dziękuję za rozmowę. Rozmawiała Dorota Armiak Artykuł sponsorowany