Personalizacja przyszłością druku 
30 Jan 2020 11:14

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Personalizacja to nowy trend, który znacząco wpływa na zwiększenie sprzedaży. Trend ten już od kilku lat mocno rozwija się na świecie, także w Polsce coraz mocniej zyskując na znaczeniu. Firmy poligraficzne mogą znacząco skorzystać z rosnącej siły personalizacji, zwłaszcza jeśli chodzi o pocztę bezpośrednią, tekstylia, gadżety reklamowe jako spersonalizowane gifty i prezenty czy produkty stylizowane oraz niestandardowe wykorzystujące np. biały toner. 

Personalizacja i zmienne dane to przyszłość druku i odpowiedź na coraz częściej wykorzystywany w marketingu trend dostarczenia klientowi produktu skrojonego dokładnie pod jego potrzeby. Dlatego marketerzy poszukują takich dostawców rozwiązań druku, którzy są w stanie dostarczyć im w niedługim czasie, na żądanie, krótkie serie produktów. Ważne jest więc, aby dostawcy posiadali urządzenia, które umożliwią im sprostanie tym oczekiwaniom. 

Marketing bezpośredni

Mimo dynamicznego rozwoju marketingu bezpośredniego za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłki typu direct mail nadal są postrzegane przez klientów jako bardziej osobiste i wzbudzające zaufanie. Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (Direct Marketing Association) wynika, że mimo rosnącej liczby kampanii promocyjnych w internecie, przesyłki reklamowe direct mail nadal przewyższają te przesyłane drogą elektroniczną. 

Badania pokazały bowiem, że zaledwie 44 proc. respondentów było w stanie przypomnieć sobie nazwę marki po kampanii przeprowadzonej za pośrednictwem poczty elektronicznej, natomiast aż 75 proc. ankietowanych zapamiętało markę w przypadku przesyłek direct mail. Komercyjne drukowanie spersonalizowanych listów, pocztówek, kopert ze zmiennymi danymi można wykonać taniej za pomocą drukarek cyfrowych OKI. Druk cyfrowy pozwala wydrukować cały list, zaproszenie czy kopertę w jednym przebiegu. Przykładowo system do druku na kopertach dedykowany serii urządzeń graficznych OKI Pro9000 sprawia, że drukowanie krótkich serii nawet na niewielkich kopertach staje się opłacalne. Otwiera to też nowe możliwości drukowania niebanalnych zaproszeń oraz innych wysokiej jakości produktów przesyłanych drogą pocztową i umożliwia punktom usługowym oraz drukarniom czerpanie korzyści z ewoluujących trendów w marketingu bezpośrednim. System do druku na kopertach to szansa dla użytkowników drukarek graficznych Pro9541, Pro9542 firmy OKI na zróżnicowanie ich działalności na dwa sposoby. Po pierwsze system umożliwia wydruk krótkich serii zmiennych danych w czasie krótszym niż czas potrzebny do przygotowania typowych urządzeń klasy produkcyjnej lub druku analogowego, co więcej: nie wiążą się też z nim żadne koszty konfiguracyjne. Po drugie urządzenie Pro9542 z systemem do druku na kopertach oferuje możliwość drukowania z wykorzystaniem pełnej gamy kolorów CMYK oraz dodatkowo koloru białego lub nabłyszczającego tonera imitującego lakier wybiórczy. Dzięki temu gwarantuje ono wyjątkowe, przykuwające wzrok efekty: doskonałą biel i żywe kolory na kolorowych kopertach. Drukarki OKI pozwalają także drukować na szerokiej gamie nośników, w tym nietypowych jak papiery barwione w masie, metalizowane, lustrzane, niepowlekane, gładkie, które dzięki swojej formie podnoszą wartość zaproszenia, koperty czy listu, kierowanych do naszego klienta.

Druk na tekstyliach

Rynek druku na tekstyliach rozwija się w Polsce dynamicznie, a personalizacja w tym segmencie ma już mocno ugruntowaną pozycję. Koszulka z profesjonalnym nadrukiem według naszego indywidualnego projektu, oryginalne hasło, nasze zdjęcie – coraz częściej firmy sięgają właśnie po takie rozwiązania. Potencjał druku na tkaninach oraz jego personalizacja sprawiają, że zapotrzebowanie na nowe technologie druku w tym segmencie stale się zwiększa. Urządzenia drukujące oferują też coraz większe możliwości w tym zakresie. Przykładowo najnowsza drukarka OKI Pro9541WT jako pierwsza na rynku umożliwia klasyczny druk termotransferowy oraz sitodrukowy – termotransfer hybrydowy w 5 kolorach (CMYK+biały) na żądanie w technologii LED w formacie A3+ (329×483 mm). Wyjątkowa funkcja zalewkowania bieli pozwala uzyskać precyzyjniejsze i szczegółowe grafiki na ciemnym tle bez potrzeby użycia oprogramowania RIP. Druk na tekstyliach z użyciem białego koloru jest coraz prostszy i bardziej ekonomiczny, nawet przy niskich nakładach czy pojedynczych sztukach, za sprawą 4- i 5-tonerowych drukarek OKI: Pro7411WT (A4), Pro8432WT (A3). To nowe, lukratywne źródło dochodów dla wielu firm specjalizujących się w wydrukach profesjonalnych, w tym także dla tych drukujących na tekstyliach. Firmy zyskują wysokojakościowy i jednocześnie ekonomiczny druk wychodzący poza ramy CMYK, nawet przy niskich nakładach. Kolorowe wydruki na tkaninach bawełnianych, syntetycznych lub z domieszką innych surowców, także z użyciem białego koloru, zyskują nowe oblicze, a drukowanie pojedynczych egzemplarzy lub krótkich serii na tkaninach jest coraz bardziej opłacalne.

Opracowano na podstawie materiałów firmy OKI