Po raz pierwszy w Europie
14 Dec 2022 10:52

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Data One, spółka zależna grupy Diffusion Plus i jednocześnie największy we Francji dostawca cyfrowych materiałów marketingowych, po raz kolejny postawiła na markę HP. Producent poinformował ostatnio o jednej z pierwszych w skali globalnej i zarazem pierwszej w Europie instalacji urządzenia HP PageWide Advantage 2200 Web Press. Instalacja systemu będzie dalej wspierać strategię firmy Data One, która chce zmniejszyć swój ślad węglowy, opracować nowe produkty i zwiększyć potencjał wzrostu.


Nowy system drukujący rozpoczął pracę w październiku w siedzibie spółki w Gaillon w Normandii. Rok po zainstalowaniu HP Page-Wide T250 Web Press w celu uzupełnienia istniejącej linii produkcyjnej składającej się z trzech urządzeń HP PageWide Web T240 HD, Data One chce przyspieszyć ekologiczną transformację opracowując nowe produkty i zdobywając nowe doświadczenia.

Po raz pierwszy zaprezentowana przez HP wraz z Data One na targach PRINTING United Expo w Las Vegas w październiku 2022 roku, nowa maszyna HP PageWide Advantage 2200 Web Press osiąga prędkość druku kolorowego HD na poziomie 150 m/min. Takie tempo produkcji powinno pozwolić na rozszerzenie działalności o nowe zastosowania, ułatwić dotarcie do nowych gałęzi przemysłu, takich jak fotografia, jak również zakończyć program migracji z opakowań foliowych na papier. Data One zamierza również skrócić czas potrzebny do osiągnięcia wysokiej jakości produkcji o jedną trzecią: prace, których realizacja zajmowała kiedyś 24 godziny, teraz mają zająć jedynie 8 godzin, przy założeniu działania tylko jednego zespołu produkcyjnego. Data One liczy, że szybkość i precyzja wykonania pozwolą firmie na generowanie znacznych oszczędności energii.

Dzięki dobremu dostosowaniu, jakie daje nam instalacja nowej maszyny, możemy dostarczać bardziej efektywne i inteligentne dokumenty, co pozwala nam ograniczyć marnotrawstwo energii i surowców. HP pomaga sprostać wyzwaniom związanym ze zrównoważonym rozwojem dzięki modelowi biznesowemu, który nam odpowiada, oraz relacjom opartym na zaufaniu, które z roku na rok stają się coraz silniejsze – powiedział Loïc Lefebvre, dyrektor ds. rozwoju Data One, Groupe Diffusion Plus.

Aby zapewnić ekologiczną transformację, Data One zwróciła się również do A3NERGY, firmy produkującej urządzenia i rozwiązania energetyczne, z prośbą o zainstalowanie systemu odzyskiwania ciepła w nowej maszynie HP PageWide Advantage 2200, a także w innych maszynach znajdujących się w zakładzie. System będzie służył optymalizacji procesów przemysłowych poprzez jak najmniejsze marnowanie energii. Ciepło wytwarzane przez różne urządzenia będzie odbierane i redystrybuowane do ogrzewania zimą i chłodzenia latem.

Nowa inwestycja ma istotne znaczenie dla naszej grupy, ponieważ zdecydowaliśmy się przyspieszyć naszą strategię ekoodpowiedzialności, aby nawiązać bardziej zrównoważone relacje z klientami. Celem jest zmniejszenie śladu węglowego przy jednoczesnym opracowywaniu nowych produktów, zwłaszcza w zakresie marketingu bezpośredniego. Nowa maszyna zwiększy również potencjał wzrostu firmy dzięki rewolucyjnej jakości i szybkości realizacji nieosiągalnej obecnie na rynku. Jesteśmy zachwyceni tym rozwiązaniem – dodał Lefebvre.

Alain Wyckmans, HP PageWide manager, HP Inc., tak mówi o najnowszej inwestycji Data One: Cieszymy się, że możemy wesprzeć Data One w jej strategii zrównoważonego rozwoju, instalując HP PageWide Advantage 2200. W otoczeniu, w którym rozwiązywanie problemów związanych z ekologią jest ważniejsze niż kiedykolwiek, Data One staje się przykładem dla wszystkich firm, które chcą osiągnąć wysoką jakość druku z coraz większą szybkością bez poświęcania środowiska.

HP PageWide Advantage 2200 została zaprojektowana z myślą o potrzebach dostawców usług drukowania realizujących zlecenia w różnych nakładach. Ta rewolucyjna maszyna zapewnia wiodącą w branży produktywność, jakość nośników i wszechstronność dla wydawnictw, branży przesyłek reklamowych i drukarń komercyjnych, pomagając im w rozwoju ich działalności.

Na podstawie materiałów firmy HP opracowała BZ