Podsumowanie roku w OKI Printing Solutions
6 Dec 2016 14:45

Polski oddział OKI Printing Solutions w okresie od stycznia do wrzeœnia 2005 roku sprzedał 1880 kolorowych urzšdzeń drukujšcych Đ ponaddwukrotnie więcej niż w porównywalnym okresie 2004 roku (772 urzšdzenia). Firma, jak poinformowali jej przedstawiciele, zajmuje tym samym drugš pozycję na krajowym rynku sprzedaży kolorowych urzšdzeń drukujšcych. Natomiast, już kolejny rok z rzędu, OKI Printing Solutions zajmuje pierwsze miejsce na polskim rynku sprzedaży drukarek igłowych (54,3% udziału w rynku). W 2005 roku największym odbiorcš urzšdzeń czarno-białych OKI Printing Solutions były firmy z sektora finansowo-bankowego. Natomiast kolorowe drukarki laserowe były najchętniej kupowane przez małe i œrednie przedsiębiorstwa. W 2005 roku sprzedaż do tego sektora stanowiła aż 80% całoœci sprzedaży OKI Printing Solutions. Wbrew przewidywaniom pesymistów, systematycznie wzrasta sprzedaż drukarek igłowych. Dzieje się tak dlatego, że wiele instytucji drukujšcych duże iloœci dokumentów w wielu kopiach, korzystajšc z dobrej koniunktury gospodarczej, decyduje się na odnowienie zasobów IT. W mijajšcym roku firma OKI Data Corporation zmieniła nazwę na OKI Printing Solutions. Nowa nazwa odzwierciedla filozofię firmy, dla której priorytetem jest nie tylko produkowanie urzšdzeń drukujšcych dla biznesu, ale także dostarczanie przedsiębiorstwom elastycznych i łatwych w zastosowaniu rozwišzań, dzięki którym mogš one w ekonomiczny sposób tworzyć własne materiały drukowane. Ogłoszeniu zmiany nazwy w maju 2005 roku towarzyszyła premiera oœmiu urzšdzeń drukujšcych. Sporym sukcesem rynkowym okazała się premiera C3200n Đ wyposażonej w wyœwietlacz LCD sieciowej drukarki przeznaczonej do pracy w niewielkich zespołach roboczych. Sprzedaż C3200 wspiera kampania promocyjna, której kreację zbudowano wokół Trybu Foto urzšdzenia. Jej hasłem jest ăWiernoœć wydrukuÓ, a bohaterem Đ przykuwajšcy uwagę zniewalajšcym spojrzeniem pies, symbol wiernoœci. W Tryb Foto sš wyposażone wszystkie nowe modele drukarek OKI Printing Solutions z serii C3000 i C5000. Funkcja ta umożliwia drukowanie obrazów o fotograficznej jakoœci na zwykłym papierze. Zdaniem firmy można się spodziewać, że obecne trendy na rynku urzšdzeń drukujšcych utrzymajš się również w przyszłym roku. Coraz więcej przedsiębiorstw zdecyduje się jednak na zakup wielofunkcyjnych urzšdzeń drukujšcych z uwagi na potrzebę oszczędnoœci miejsca i czasu oraz zmniejszania wydatków na drukowanie papierowych dokumentów. Naprzeciw tym oczekiwaniom wyjdš nowe produkty OKI Printing Solutions, których premierę zapowiedziano na drugš połowę 2006 roku. Opracowano na podstawie informacji firmy OKI Printing Solutions