Poligrafia 2007, 27-30 marca, Poznań
6 Dec 2016 14:46

Kilka lat temu dyskutowano w branży o tym, że internet pogrąży poligrafię, że książki i gazety będą czytane na ekranach monitorów. Czas pokazał, że tak się nie stało, a przed polską poligrafią roztaczają się coraz lepsze perspektywy. Jak wynika z danych GUS, wartość eksportu drukowanych w Polsce książek, czasopism oraz opakowaniowych materiałów drukowanych wzrosła z poziomu 0,5 mld zł w roku 2001 do poziomu ponad 1,2 mld zł w 2005. Według Łukasza Gołębiewskiego, autora publikacji „Rynek książki w Polsce 2006”, przychody ze sprzedaży książek ogółem od 2003 roku regularnie rosną: z poziomu 2090 mln złotych w 2003 roku, przez 2210 mln złotych w 2004 roku (+6%), do 2460 mln złotych w 2005 roku (+11%). W lipcu 2006 na łamach czasopisma Poligrafika opublikowano wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 50 największych polskich drukarń na okoliczność ich kondycji oraz planów inwestycyjnych. Wnioski były dla branży niezwykle optymistyczne. Aż 94% przepytanych firm zamierzało w najbliższym roku rozbudować swój park maszynowy i niemal połowa przeznaczała na ten cel kwotę od 200 tysięcy do 1 mln euro. Kolejne 2% chciało zainwestować ponad 1 mln. Ten optymizm branży poligraficznej widać również na tegorocznych targach Poligrafia. Dotychczasowi duzi wystawcy stali się jeszcze większymi wystawcami… Targi powracają do czasów swojej największej prosperity. W tegorocznej edycji ofertę przedstawi niemal 400 firm na 300 stoiskach. Na powierzchni blisko 11 tys. m2 zaprezentują się wystawcy z 16 krajów (Austria, Belgia, Chiny, Czechy, Dania, Holandia, Indie, Niemcy, Polska, Portugalia, Szwajcaria, Turcja, Ukraina, USA, Wielka Brytania, Włochy). Na Poligrafii obecne będą następujące segmenty rynku: - reprodukcja - sprzęt do przygotowania form drukowych - maszyny drukujące - maszyny i urządzenia introligatorskie - urządzenia do uszlachetniania papieru - urządzenia do etykietowania - urządzenia do produkowania i przetwarzania materiałów poligraficznych - maszyny do produkcji opakowań zadrukowanych - urządzenia kontrolno-pomiarowe i pomocnicze - części zamienne i podzespoły - usługi poligraficzne - materiały i akcesoria eksploatacyjne - wydawnictwa Każda edycja tych największych w Polsce targów poligraficznych przyciąga profesjonalnych gości. Wśród nich najwięcej jest przedstawicieli: zakładów poligraficznych, drukarń, agencji reklamowych, studiów graficznych, zakładów introligatorskich, hurtowni i sklepów branżowych, firm handlowych działających w branży materiałów i akcesoriów poligraficznych. Tak będzie również w tym roku. W programie targów znalazły się elementy sprawdzone w czasie poprzednich edycji oraz zupełnie nowe i ważne przedsięwzięcia. Już sprawdzone… Konferencja Poligraficzna Po raz piąty już Polska Izba Druku jest organizatorem Konferencji Poligraficznej. Tematem tegorocznej edycji są „Współczesne rozwiązania informatyczne w poligrafii”. Konferencja ta odbędzie się drugiego dnia targów, w środę 28 marca w Sali Zielonej w Holu Wschodnim w godzinach 10.15-16.30. Konferencja Policon W dniach 25-27 marca w Kórniku w Centrum Konferencyjnym „Daglezja” Korporacja Poligrafów Poznańskich SIMP organizuje XXIV Konferencję Naukowo-Techniczną Policon 2007. Partnerem tej konferencji są Międzynarodowe Targi Poznańskie. Celem konferencji jest poszerzanie wiedzy o najnowsze rozwiązania stosowane w branży z możliwością konfrontacji z ekspozycją targową. Tytuł tegorocznej konferencji: „Potrzebni-Konkurencyjni-Nowocześni”. Miasteczko Drukarń Polskich Ekspozycja specjalna o nazwie Miasteczko Drukarń Polskich ma na celu promocję polskich usług poligraficznych. Ekspozycja mieści się w pawilonie 3A – czyli w centralnej części targów w bezpośrednim sąsiedztwie oferty związanej z poligrafią reklamową. Jest to jednocześnie centrum dwóch wydarzeń targowych: Międzynarodowych Targów Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia oraz targów Euro-Reklama Outdoor Expo. Wydarzenie to jest organizowane we współpracy z Polską Izbą Druku, miesięcznikiem „Wydawca” oraz portalem internetowym PrintinPoland.com. Coś nowego… Poligon Poligraficzny Dzięki inspiracji Fundacji Doskonalenia Kadr Poligraficznych i zaangażowaniu wielu wystawców powstało przedsięwzięcie unikatowe – Poligon Poligraficzny. W miejscu tym zostało zainstalowanych wiele stanowisk edukacyjno-szkoleniowych. Adepci sztuki poligraficznej, niezwykle ważna dla branży grupa zwiedzających, będą mieli niepowtarzalną okazję zapoznać się z różnorodnymi technologiami poligraficznymi na „żywym organiźmie”. Pomoc przy organizacji tego przedsięwzięcia poprzez udostępnienie odpowiednich maszyn zadeklarowały m.in. firmy: Emis, Kodak Polska, Riset, Scorpio, Zrzeszenie Polskich Fleksografów i X-Rite. Patronat nad tym wydarzeniem objęła Fundacja Doskonalenia Kadr Poligraficznych Oddział Mazowsze, patronat medialny – czasopismo „Świat Druku”. Poligrafia retro Dzięki wystawcom – pasjonatom historycznych urządzeń poligraficznych udało się zorganizować ekspozycję specjalną o nazwie „Poligrafia retro”. A ponadto… Redakcja Poligrafiki każdego dnia podczas trwania targów będzie wydawać oficjalną gazetkę targową „Poligrafia Daily”, w której „na gorąco” zostaną zrelacjonowane wydarzenia z hal Poligrafii i Euro-Reklamy. Proces drukowania gazetki będzie można obserwować na stoisku firmy Xerox. Specjalnym znakiem będą oznaczone nowości prezentowane na targach. Podczas targów zostanie rozstrzygnięty konkurs o Złoty Medal MTP oraz konkurs Acanthus Aureus, nagradzający stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy. Zwiedzanie ekspozycji - 27-30 marca, godz. 9.00-17.00 Ceny biletów wstępu - 27-30 marca – 20 PLN Wstęp tylko dla profesjonalistów po uprzednim zarejestrowaniu się on-line. Istnieje również możliwość rejestracji na miejscu. Targi Poligrafia to kompendium wiedzy z dziedziny maszyn, materiałów i usług poligraficznych. To również doskonałe miejsce wymiany informacji i doświadczeń oraz bezpośrednich kontaktów. Zapraszamy do Poznania! Szczegóły: www.poligrafia.mtp.pl