Poligrafiko.pl – dla nowoczesnej poligrafii i wymagających klientów
6 Dec 2016 14:58

Większość drukarń oferujących swoje usługi w internecie koncentruje się głównie na realizacjach niskobudżetowych. Co może więc zrobić ktoś, kto poszukuje wykonawcy gwarantującego wysoką jakość druków? Do tej pory trzeba było zwykle liczyć na łut szczęścia, jednak już niedługo sytuacja ta powinna ulec zmianie. Na polski rynek wchodzi Poligrafiko.pl – portal, który łączy dobre drukarnie z klientami szukającymi właśnie wysokiej jakości oraz profesjonalnej obsługi (nawet jeśli wiąże się to z nieco wyższą ceną). Grupą docelową są tutaj agencje reklamowe, studia projektowe oraz firmy z rozmaitych branż. Dla takich klientów bardzo ważne są wiarygodność wykonawcy i pewność, że wykona on zlecenie terminowo. Twórcy Poligrafiko doskonale zdają sobie sprawę z tych potrzeb, tak więc w portalu swoje usługi będzie oferować jedynie niewielka liczba starannie wyselekcjonowanych drukarń. Dodatkowym mechanizmem gwarantującym utrzymanie wysokiego poziomu usług jest możliwość wystawiania ocen przez klientów. Jeśli chodzi o istotną kwestię opłat, to mamy dobrą wiadomość – zamawiający druki będą korzystać z portalu za darmo. Pora wspomnieć o zaletach, które Poligrafiko zapewnia wykonawcom. Zacznijmy od bardzo ciekawej kwestii. Otóż przy okazji opracowywania strategii marketingowej okazało się, że wiele drukarń w ogóle nie oferuje swoich usług online, gdyż są przekonane, że w internecie dominują klienci, dla których liczy się jedynie najniższa cena. Nowy portal ma zmienić to podejście, więc będzie promowany jako miejsce, które przyciągnie bardziej wymagających nabywców. Na tym jednak zalety się nie kończą. Poligrafiko oferuje bowiem pierwsze zakupy grupowe, które są naprawdę opłacalne zarówno dla drukarni, jak i dla klientów docelowych (m.in. dzięki wyjątkowo niskim prowizjom). Kluczem jest tutaj zgromadzenie odpowiedniej liczby zamówień, dzięki czemu drukarnia uzyska pełne obłożenie maszyn i będzie mogła obniżyć cenę, nie zmniejszając przy tym zysku. Kolejnym ważnym wyróżnikiem jest to, że Poligrafiko jako jeden z nielicznych portali oferuje usługę pasażową. Na czym ona polega? Otóż środki przelane przez klientów za pośrednictwem platformy Przele-wy24 są dostępne dla drukarni praktycznie od ręki (inne portale przetrzymują pieniądze nawet przez 30 dni!). Takie rozwiązanie likwiduje niebezpieczeństwo powstania zatorów płatniczych po stronie wykonawcy. Z innych zalet warto wymienić chociażby ułatwienie pracy – panel administracyjny użytkownika automatyzuje przebieg zlecenia oraz daje łatwy dostęp np. do faktur czy historii konwersacji. To przyspiesza realizację, a zlecenie staje się bardziej opłacalne. Jeśli chodzi o rejestrację drukarni na portalu, to jest ona prosta i nie wymaga podpisywania długoterminowych umów ani opłacania abonamentów. Sam portal jest przystosowany do potrzeb urządzeń mobilnych oraz zintegrowany z systemami płatności online, co oczywiście ułatwia rozliczenia na linii klient – wykonawca. Otwarcie Poligrafiko dla zamawiających jest planowane na 31 stycznia 2015 roku. Jak twierdzą sami twórcy, na początku raczej nie będzie łatwo, ale cały zespół dołoży wszelkich starań, aby stanąć na wysokości zadania oraz rozwijać portal zgodnie z oczekiwaniami i sugestiami użytkowników. Jeśli chodzi o drukarnie, to zostało jeszcze dla nich kilka wolnych miejsc. Warto zainteresować się tym tematem, ponieważ Poligrafiko ma naprawdę duże szanse dokonać małej rewolucji na polskim rynku poligraficznym –oczywiście w pozytywnym sensie. Artykuł sponsorowany