Tegoroczny program drupa cube, wydarzenia specjalnego i cyklu konferencji na targach drupa 2016, skupi się na wieloaspektowych możliwościach zastosowań produktów drukowanych w wielu branżach i dziedzinach życia.
Głównym partnerem na rzecz rozwoju i dostarczania innowacyjnych treści na drupa cube 2016 jest międzynarodowa firma The Medici Group i jej założyciel, CEO firmy Frans Johansson. Swoją książką „The Medici Effect” Johansson wywołał ogromne poruszenie i został powiązany z nieszablonowym sposobem myślenia i działania, a książka stała się znana jako „podręcznik myślenia bez barier”. Światowe marki takie jak: American Express, IBM, Nike, Volvo czy The Walt Disney Company działają w oparciu o strategiczną wiedzę The Medici Group. Teraz przyszedł czas na drupę. The Medici Group to doskonały i odpowiedni partner na arenie drupa cube. Spójne podejście do zarządzania zmianą jest absolutnie konieczne, aby sprostać wyzwaniom stawianym branżom druku, produkcji opakowań i mediów – mówi Sabine Geldermann, dyrektor targów drupa. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że razem z The Medici Group i innymi liderami w swoich sektorach będziemy prezentować wysokiej jakości, przejrzyście zorganizowany program, skierowany zarówno do branży poligraficznej i medialnej, jak i do agencji internetowych, właścicieli marek oraz potencjalnych klientów drukarń.
Swoje wystąpienie wprowadzające w dniu 31 maja autor best-sellerów Frans Johansson oprze na temacie wiodącym tegorocznych targów drupa „Touch the Future” i ruchu „międzysegmentowego myślenia”. Główne pytanie, na które odpowiedzi będzie szukał w swoim wykładzie, to: „Co się dzieje, gdy rewolucje technologiczne wkraczają w przemysł istniejący już od tysiąca lat?”. Na 2 czerwca zaplanowano drugi ważny referat, w którym zostaną zaprezento-wane kluczowe uwarunkowania sprzyjające wyznaczaniu drogi nowej wizji. Z kolei mówcą drupa cube w dniu 6 czerwca będzie Silas Amos, założyciel Silas Amos Ltd. Design Thought, który pracował jako projektant i strategiczny partner wielu firm z branży FMCG, w tym: AB InBev, Bacardi, Diageo, Heinz, Mars i Unilever. Ostatnim referentem, w dniu 8 czerwca, będzie Shane Wall, chief technology officer w HP i szef na skalę światową HP Labs.
Ponadto drupa cube to mieszanka następujących czterech bloków sesji w ciągu jedenastu dni:
„Business Evolution” – tych dwanaście 30-minutowych sesji jest skierowanych przede wszystkim do decydentów w branży poligraficznej, którzy skupiają się na zwiększaniu wydajności i zysków w swoich firmach. Sesje będą zawierać zarówno tematykę dobrych praktyk i modeli biznesowych, jak i strategii inwestycyjnych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Na liście mówców znaleźli się m.in.: Ronan Zioni, HP; Neil Falconer, Print Future; Ulbe Jelluma, Print Power i Chris Bondy, RIT School of Media Sciences.
„Technology” – to jedenaście sesji po 30 min, które skupią się na innowacjach technologicznych i nowych obszarach zastosowań. Jak można zintegrować innowacje z istniejącymi systemami workflow i jakie są tego konsekwencje? Te i inne tematy są skierowane do decydentów i osób zarządzających firmami poligraficznymi, a także do wszystkich innych odwiedzających targi drupa, którzy są zainteresowani nowymi technologiami. Szczególnym wydarzeniem godnym uwagi będą trzy jednogodzinne „Gladiator Sessions” („Sesje Gladiatorów”), porównujące dwie podobne technologie i zwracające uwagę na ich różnice, plusy i minusy. W tym obszarze jako mówcy wystąpią: Chris Bondy, RIT School of Media Sciences z USA; Joanna Stephenson, DataLase z Wielkiej Brytanii i Lilach Sapir, Massivit 3D printing z Izraela.
„Intersectional” – tych sześć sesji, które zostaną poprowadzone przez przedstawicieli The Medici Group pod hasłem „Innovation @ the Intersection”, obejmie sześć priorytetowych tematów dla drupy 2016, czyli: multikanałowość, druk, druk funkcjonalny, druk
3D, produkcję opakowań i druk ekologiczny. Każda sesja będzie zawierać interaktywny wykład, w którym poszczególne tematy będą ze sobą łączone przy użyciu konkretnych przykładów zastosowań takich jak: druk funkcjonalny i druk opakowań, druk 3D i zrównoważony rozwój czy wielokanałowość i druk.
„C-Level” – to cztery sesje, dostępne tylko z zaproszeniami, skierowane do określonej grupy abonentów ze szczebla kierowniczego, zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających. Sesje „C-Level” to interaktywne warsztaty skupiające strategiczną wiedzę dla „wtajemniczonych”. Główny mówca będzie także pełnił funkcję moderatora.
W tym roku uczestnictwo w programie drupa cube jest bezpłatne dla odwiedzających targi. Udział w konferencjach jest zawarty w cenie biletu jednodniowego (65 EUR), a także biletów kupionych online (45 EUR)
Na podstawie materiałów organizatora targów opracowała AP