Prawdziwe spotkania – realne kontrakty
18 Oct 2017 12:18

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Największe wydarzenie dla całego sektora spożywczego tradycyjnie już odbywa się w Poznaniu. Dla branży jesień Polagrą się zaczyna, a jest to grupa targów, dająca klientom kompleksowy przegląd rynku, niezmiernie barwna i atrakcyjna w swej ofercie. 

Już od soboty, 23 września, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich rozpoczęły się Targi Smaki Regionów, do których w poniedziałek – 25 września – dołączył cały blok targów dla biznesu, czyli: Polagra Food, Polagra Tech oraz Pakfood, Polagra Gastro i Invest Hotel, a także najważniejszy w Polsce profesjonalny konkurs dla kucharzy: Kulinarny Puchar Polski. 

Blok targów Polagra w Poznaniu to dla branży spożywczej i gastronomicznej możliwość zapoznania się z najnowszymi trendami, rozwiązaniami technologicznymi, a także promocja polskiej gospodarki. Tegoroczną wystawę utworzyło ponad 900 wystawców z 36 krajów. Ekspozycję uzupełniało szerokie portfolio szkoleń, konferencji, konkursów i pokazów kulinarnych. Goście Targów przyjechali do Poznania z całej Polski, ale także z zagranicy, m.in. w ramach programu Hosted Buyers z: Singapuru, Tadżykistanu, Uzbekistanu, Libanu, Egiptu, Kataru, Rumunii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Belgii i Ukrainy.

Poznańska impreza to największe targi dla sektora spożywczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Stoiska zarówno firm polskich, jak i międzynarodowych koncernów przyciągają premierami i najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie produkcji żywności i innowacji technologicznych. Polagra to także budowanie zaufania biznesowego poprzez rozmowę na miejscu w sprzyjającym do tego środowisku z możliwością poznania ludzi, którzy tworzą firmę i obejrzenia jej produktów. 

W tym roku na targach Polagra Food można było zapoznać się z ofertą ponad 200 wystawców. Na ekspozycji dominowały polska branża mleczarska i przetwórstwa mięsnego. Oprócz branży mięsnej i mleczarskiej w targach udział brały firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz producenci słodyczy, przekąsek, herbat, napojów i alkoholi. Swoją ofertę przedstawili także przedsiębiorcy z 21 państw.

W 2018 roku targi Polagra Food odbędą się w maju. Jak informują organizatorzy wydarzenia, decyzja o zmianie terminu została podjęta po szerokich konsultacjach z branżą. 

Międzynarodowe Targi Poznańskie prowadzą szeroko zakrojoną współpracę z  podmiotami w branży (od przedsiębiorstw, przez stowarzyszenia, po instytucje państwowe), a synchronizacja wydarzeń dla tożsamych sektorów gospodarki podczas organizacji targów daje firmom lepsze rezultaty biznesowe niż odosobnione działania marketingowe. Strategia synergii ma na celu przygotowanie i przeprowadzenie spotkania biznesowego, jakim są targi Polagra Tech i Pakfood w taki sposób, aby były one korzystne dla klientów.

Z rozsądnego połączenia płyną realne korzyści. Polagra Tech z Pakfoodem to połączenie oferty i wydarzeń dla korespondujących ze sobą branż. To pisane sobie małżeństwo targów technologii spożywczych z targami opakowań dla żywności gwarantuje dostęp do zainteresowanych ofertą z całego sektora. Daje możliwość holistycznego zaplanowania produkcji, a przeglądu można dokonać pod przysłowiowym jednym dachem – Międzynarodowych Targów Poznańskich. 

Kolejna edycja Targów Polagra-Tech odbędzie się w przyszłym roku. Salon Technologii Piekarskich i Cukierniczych w dniach 30 września – 4 października 2018 r., zaś Salon Technologii Spożywczych od 1 do 4 października 2018 r.

To, co zdecydowanie wyróżnia targi w Poznaniu, to fakt, że organizatorzy prowadzą długoterminową kampanię w celu pozyskania branżowych zwiedzających. Co ważne dla wystawców, od momentu zgłoszenia prowadzone są intensywne działania promujące ich marki oraz produkty na terenie Polski i poza jej granicami. 

Już dziś warto pomyśleć o tym, aby zaplanować swoją ekspozycję w kolejnych edycjach wydarzeń z bloku Polagra. To imprezy, które tworzone są z uwzględnieniem potrzeb branży, a ich nadrzędny cel stanowią prawdziwe spotkania i realne kontrakty. 

Opracowano na podstawie materiałów MTP