Primus+ bez kompleksów
17 Nov 2017 13:38

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Xingraphics to chiński producent termicznych płyt CtP, obecny na polskim rynku od blisko 10 lat. W związku ze zmianami strategicznymi w firmie Heidelberg, która była dotychczasowym dystrybutorem płyt Xingraphics, chiński dostawca poszukuje nowych sposobów dotarcia do rodzimego rynku, o czym rozmawiamy z Georgem Dengiem, dyrektorem regionalnym Chengdu Xingraphics Co., Ltd.

Proszę przybliżyć nam firmę Xingraphics i jej możliwości produkcyjne.

George Deng: Działalność rozpoczęliśmy w 1994 roku jako jeden z pierwszych liczących się producentów konwencjonalnych płyt offsetowych w Chinach. W 2002 roku nawiązaliśmy współpracę z firmą Creo na zasadzie joint venture, polegającą na produkcji termicznej płyty CtP, która była sprzedawana pod marką Creo PTP (Positive Thermal Plate). W 2005 roku firma Kodak przejęła Creo – jako konkurent Kodaka musieliśmy zrestrukturyzować naszą organizację i rozpocząć międzynarodową ekspansję. Firma Xingraphics powstała w celu promocji technologii termicznych płyt CtP w Chinach i na rynkach zagranicznych; od tego czasu udało nam się osiągnąć globalną rozpoznawalność jako niezawodnego dostawcy płyt termicznych alternatywnych wobec produktów trzech głównych graczy: Agfy, Fujifilm i Kodaka. Dysponujemy trzema zautomatyzowanymi liniami produkcyjnymi z wbudowanymi systemami cięcia i laserowej kontroli jakości, które łącznie zabez-pieczają roczną produkcję 24 mln m2 płyt na potrzeby klientów z ponad 50 krajów świata – z Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji i krajów Pacyfiku. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na płyty Xingraphics w budowie jest następny zakład produkcyjny, który umożliwi nam wytwarzanie kolejnych 18 mln m2 rocznie.

W jakich technologiach specjalizuje się Xingraphics? Czy produkowane przez was płyty pokrywają wszystkie potrzeby drukarń i czy współpracują ze wszystkimi naświetlarkami dostępnymi na rynku?

G.D.: Skupiamy się wyłącznie na technologii termicznej, na temat której posiadamy głęboką wiedzę i która jest naszą siłą. W naszej ofercie można znaleźć szeroką gamę produktów odpowiadającą potrzebom drukarń tak komercyjnych, jak i gazetowych czy opakowaniowych. Nasz flagowy produkt Primus+ to unikalna płyta termiczna wykorzystująca technologię hybrydową, która umożliwia naszym klientom osiąganie oszczędności wody na poziomie 20-30 proc. oraz farby na maszynie na poziomie 10-15 proc. Primus+ bez kompleksów konkuruje z najnowszą ofertą firm Agfa, Fujifilm czy Kodak. Fit Invado to bardziej ekonomiczny typ płyty, dedykowany krótkim i średnim nakładom oraz klientom o większej wrażliwości na koszty, a przy tym 

wymagającym w kwestii jakości. Envase Plus to płyta podwójnie powlekana przeznaczona do druku UV bez wygrzewania, dla szczególnie wysokich nakładów oraz do pracy w ekstremalnych warunkach na maszynie. Wszystkie nasze płyty są kompatybilne ze wszystkimi systemami termicznymi dostępnymi na rynku.

Jakie są główne przewagi konkurencyjne płyt marki Xingraphics? 

G.D.: Priorytety Xingraphics to jakość, stabilność oraz satysfakcja. Dzięki produkcji w Chinach – w porównaniu z „wielką trójcą” – możemy oczywiście zaoferować konkurencyjne ceny przy porównywalnej jakości. Primus+ już uważany jest za najlepszą jednorazowo powlekaną płytę na świecie dzięki doskonałej reprodukcji punktów, stabilności i długości nakładów. 

Czy płyty Xingraphics są dostępne w ofercie dystrybutorów, czy w bezpośredniej sprzedaży? Jaka jest Państwa strategia dla rynku polskiego?

G.D.: W przeszłości nasze produkty były dostępne wyłącznie w ofercie dystrybutorów. Z jednej strony umożliwiło nam to osiągnięcie określonego poziomu sprzedaży, z drugiej – w niektórych regionach – ograniczało nasze możliwości w związku z innymi zobowiązaniami naszych partnerów. Nie jest tajemnicą, że na polskim rynku jesteśmy obecni od prawie 10 lat, głównie w ofercie firmy Heidelberg Polska. Ubolewamy nad strategicznymi zmianami w firmie Heidelberg, w związku z którymi musimy znaleźć nową drogę do rynku, aby kontynuować kreowanie wartości dodanej u dotychczasowych oraz potencjalnych nowych klientów. Jednym z naszych priorytetów jest satysfakcja klienta, dlatego pracujemy nad elastycznym modelem biznesowym. Możemy współpracować z lokalnymi dystrybutorami, jednocześnie dostarczając bezpośrednio do klientów końcowych. Na naszą korzyść przemawia regularne połączenie kolejowe naszego miasta Chengdu w Chinach z Łodzią. Transport trwa obecnie 12 dni, co czyni nasze terminy dostaw porównywalnymi z warunkami europejskich firm. W przyszłym roku planujemy również otwarcie lokalnego magazynu w Polsce, dzięki któremu będziemy mogli lepiej obsługiwać także małe i średnie firmy. 

Jakiego rodzaju drukarnie wybierają technologię Xingraphics? Czy są to duzi, międzynarodowi gracze, czy raczej małe przedsiębiorstwa? 

G.D.: Współpracujemy z każdego rodzaju firmą – od małej, rodzinnej drukarni, przez średnią, po międzynarodowe koncerny poligraficzne. Doskonałą referencją dla drukarń dziełowych jest największe tego typu przedsiębiorstwo w północnej Europie – Livonia Print, będąca naszym klientem od przeszło dwóch lat i rocznie zużywająca ponad 400 tys. m2 płyt. W Chinach i na Węgrzech współpracujemy z RRD, zaś w Zjednoczonych Emiratach Arabskich nasze płyty kupują dwie najważniejsze drukarnie – UPP i EPP. 

Jakie wsparcie serwisowe jesteście Państwo w stanie zaoferować polskim drukarniom?

G.D.: W Europie posiadamy dedykowanego kierownika technicznego, bazującego w Londynie, który w każdej chwili może przyjechać na spotkanie w drukarni. Nasz chiński zespół techniczny również regularnie podróżuje, odwiedzając obecnych i przyszłych klientów. Dodatkowo w Europie korzystamy z usług techników naszych dystrybutorów, którzy znają różne technologie CtP od podszewki. 

Czy oprócz płyt CtP w waszej ofercie znajduje się również dedykowana chemia?

G.D.: W przeciwieństwie do innych chińskich producentów posiadamy naszą własną technologię termiczną. W celu uzyskania optymalnych rezultatów zawsze rekomendujemy naszym klientom korzystanie z dedykowanych roztworów: wywoływacza Arto-D oraz regeneratora Arto-R.

Dziękuję za rozmowę!

Rozmawiała Anna Naruszko