Print 2.0 – nowa epoka w rozwoju technologii druku
6 Dec 2016 14:46

HP przedstawił swoją nową strategię nazwaną Print 2.0, której celem jest dostosowanie technologii druku do nowych potrzeb firm i klientów indywidualnych, przenoszących obecnie coraz więcej treści z dysków komputerów do sieci www. Na dorocznej konferencji HP poświęconej technologii druku i przetwarzania obrazu Vyomesh Joshi, wiceprezes działu druku i przetwarzania obrazu (HP Imaging and Printing Group) poinformował, w jaki sposób HP chce osiągnąć w 2010 r. poziom 53 bilionów stron drukowanych rocznie przy wykorzystaniu technologii cyfrowych, któremu odpowiada kwota przekraczająca 296 mld USD. Joshi wymienił trzy główne obszary strategii Print 2.0: - ułatwienie drukowania materiałów z serwisów internetowych, a także wprowadzanie nowych funkcji drukowania w serwisach online; - rozszerzenie platform HP do tworzenia i publikowania treści cyfrowych, np. Snapfish i Logoworks, o nowe segmenty rynku, od klientów indywidualnych po duże przedsiębiorstwa; - stworzenie platformy druku cyfrowego, która przyspieszy komercyjne drukowanie materiałów w dużych nakładach i obniży jego koszty. HP wzbogacił również swoją ofertę dotyczącą druku i przetwarzania obrazu o nowe aplikacje i usługi oraz rozszerzony program partnerski, które pomogą przedsiębiorstwom w usprawnianiu infrastruktur i przepływów pracy oraz zarządzaniu nimi. Wkroczyliśmy w nową epokę w rozwoju technologii druku. Nasze rozwiązania zmienią jego definicję i przyczynią się do jeszcze szybszego zastąpienia druku analogowego drukiem cyfrowym - powiedział Joshi. - W dzisiejszym świecie mamy do czynienia z ămedialną masą" tekstów, obrazów, filmów wideo i utworów muzycznych. Pojawia się więc pytanie, w jaki sposób treści te będą publikowane. Szukając odpowiedzi opracowaliśmy strategię Print 2.0, której głównym celem jest ułatwienie klientom tworzenia i wykorzystywania treści cyfrowych w sposób dostosowany do indywidualnych wymagań. Łatwiejsze drukowanie treści z internetu Informacje pochodzące z internetu stanowią niemal połowę (48%) wszystkich dokumentów drukowanych w domach. Mimo to w wielu popularnych miejscach sieci www, takich jak blogi czy przewodniki turystyczne, brakuje opcji druku lub są one ograniczone. HP opracowuje więc nowe rozwiązania, które ułatwią użytkownikom drukowanie takich materiałów w formacie ułatwiającym późniejsze posługiwanie się nimi. Zamierza m. in. wprowadzić na rynek zestaw narzędzi Tabblo Print Toolkit oraz usługę internetową umożliwiającą projektantom wzbogacanie swoich stron, zarówno nowych, jak i tych już istniejących, o funkcję drukowania. Przyspieszenie wprowadzania nowych produktów na rynek HP wzbogacił swoją ofertę dla przedsiębiorstw o osiem rozwiązań do druku i przetwarzania obrazu przeznaczonych dla sektorów szkolnictwa wyższego, administracji publicznej, handlu detalicznego, transportu i logistyki oraz usług finansowych. Aplikacje, których celem jest usprawnienie przepływu informacji i obniżenie kosztów, zapewniają klientom dostęp do specjalistycznej wiedzy branżowej oraz jeden punkt kontaktu ułatwiający sprzedaż, serwis i pomoc techniczną. Pomoc małym firmom w zwiększeniu efektywności kampanii marketingowych Wykorzystując swoje Centrum Druku Kolorowego, HP rozszerzył narzędzia i zasoby umożliwiające małym i średnim firmom samodzielne tworzenie materiałów marketingowych o bezpłatne oprogramowanie HP In-House Marketing Resource Center. HP Color LaserJet CP3505 będzie pierwszą drukarką sprzedawaną z tym pakietem oprogramowania i narzędzi marketingowych. Została ona zaprojektowana z myślą o zwiększeniu produktywności i umożliwia drukowanie profesjonalnej jakości materiałów kolorowych z prędkością do 22 str. /min w domyślnym trybie najwyższej jakości. Pojawi się w sprzedaży na całym świecie w dniu 1 czerwca.