„Print for Good”: razem dla dobrej sprawy
28 Feb 2019 10:11

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dwa lata programu „Print for Good”, jaki zapoczątkował Kodak na targach drupa 2016, przyniosły szereg inspirujących i pożytecznych akcji, których celem było wspieranie społeczności o wysokich potrzebach w zakresie czytelnictwa oraz nauki. W tym czasie firma przekazała tysiące książek i zeszytów dzieciom z różnych krajów. Do programu pod koniec 2018 roku dołączył polski oddział Kodaka wraz z firmą Colours Factory. Efektem tego działania była produkcja zeszytów szkolnych, które zostały następnie przekazane (za pośrednictwem fundacji Pomoc Kościołowi w Potrzebie) potrzebującym dzieciom na Ukrainie i w Iraku.

Drukarnia Colours Factory z Piły to wieloletni partner firmy Kodak. Niemal od początku swojej działalności korzysta w codziennej produkcji z pełnego zestawu rozwiązań tego dostawcy takich jak: Prinergy, InSite, Trendsetter, Magnus 800 Z-Speed ​​z MCU i płyty Trillian, a ostatnio testuje także najnowszy produkt Kodaka: płyty bezprocesowe Kodak Sonora X. Nieustanny rozwój drukarni generuje kolejne inwestycje. Imponująca droga rozwoju tej firmy może zachwycać. Jest to dla nas wspaniały i inspirujący partner – mówi Anna Kołodziejczyk, marketing manager Poland, EE, GRC, Nordic & Benelux, Print Systems Division w firmie Kodak, koordynująca program „Print for Good” w Polsce. – Dysponuje jednym z najnowocześniejszych parków maszynowych w naszym kraju. Sieć dystrybucji i usługi poligraficzne oferowane przez Colours Factory obejmują nie tylko Polskę, ale całą Europę. To również firma o wielkim sercu. Włącza się w wiele akcji charytatywnych. Tym bardziej miło nam, że dołączyła także do naszego programu „Print for Good” i razem udało nam się zrobić wiele dobrego dla dzieci w potrzebie.

Uczestniczące w programie drukarnie wykorzystują zrównoważoną technologię Kodaka, z jakiej korzystają na co dzień, do drukowania książek i zeszytów szkolnych, które następnie są przekazywane – za pośrednictwem różnego rodzaju organizacji i instytucji – dzieciom z regionów świata o wysokich potrzebach. Dostęp do książek i zeszytów wspiera naukę czytania i pisania, co z kolei jest korzystne dla systemu edukacji i pozwala na rozwój całego społeczeństwa. Dzisiaj nadal nie wszędzie dostęp do edukacji jest prosty, mam tu na myśli zwłaszcza dzieci z terenów dotkniętych wojną – podkreśla Anna Kołodziejczyk. – Dlatego tak ważny dla naszej firmy jest ten program, który przynosi szereg korzyści i wiele nam uświadamia.

„Print for Good” koncentruje się na obszarach o wysokich potrzebach w całej Ameryce, krajach Europy, Azji, na Bliskim Wschodzie. Tylko w ubiegłym roku dzięki niemu dostarczono dzieciom 30 000 książek i różnego rodzaju materiałów drukowanych. Po akcjach w Indiach (gdzie dostarczono 2000 zeszytów do niewielkiej wioski w Dhanwad), Chinach (gdzie zespół Kodaka dostarczył setki książek i zeszytów do prowincji Ning Xia), na Haiti (gdzie firma finansowo wsparła bibliotekę w jednym z sierocińców dla dziewcząt), a także w Wielkiej Brytanii (gdzie jeden ze słynnych ilustratorów podpisywał książki w biurach firmy, co było promocją czytelnictwa wśród dzieci) akcja nie ustaje, a wręcz nabiera tempa. Również pracownicy firmy Kodak czynnie się w nią włączają, zbierając książki pochodzące ze swoich własnych zasobów, organizując się jako wolontariusze dostarczający te dary w różne regiony świata czy też – jak chociażby w Kanadzie – wspierając program nauki czytania i pisania dla uczniów mających z tym trudności. Z kolei w Argentynie grupa pracowników firmy Kodak wsparła lokalną organizację non-profit zajmującą się walką z analfabetyzmem. W Izraelu oddział Kodaka z tego kraju opublikował 1000 broszur, które zostały przekazane potrzebującym dzieciom w czasie jednego z żydowskich świąt. Akcji na całym świecie organizowanych przez naszą firmę jest naprawdę dużo – mówi Anna Kołodziejczyk. – Tym bardziej nam miło, że w Polsce wraz z naszym partnerem, firmą Colours Factory, mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę włączając się w te szerokie działania na rzecz propagowania czytelnictwa i piśmiennictwa, dostarczając zeszyty szkolne dla dzieci. 

Za pośrednictwem fundacji Pomoc Kościołowi w Potrzebie (która pomaga dzieciom z terytoriów ogarniętych wojną wrócić w miarę możliwości do regularnej nauki) zeszyty dostarczono do szkół we wsiach znajdujących się tuż obok linii frontu wojennego: Wodiane, Optyne i Kamionka na Ukrainie oraz do Iraku. Drukarnia Colours Factory entuzjastycznie włączyła się w to pomocowe działanie. Uważamy, że wszystkie dzieci zasługują na dobrą przyszłość i na wsparcie, bez względu na to, gdzie mieszkają i z jakiej kultury pochodzą – mówi Klaudia Grzybowska, marketing manager w tej firmie. – Dlatego zdecydowaliśmy się dołączyć do działań Kodaka w ramach kampanii na rzecz propagowania umiejętności czytania i pisania w programie „Print for Good”. Umożliwienie edukacji na terytoriach, na których ludzie regularnie walczą i cierpią z powodu wojny, ma kluczowe znaczenie dla ich przyszłości. Podobnie rzecz się ma w takich miejscach jak Irak, gdzie poziom wykształcenia jest niski. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że pomagamy również tam promować umiejętność czytania i pisania wśród najmłodszych. Ich brak uniemożliwia zdobycie niezbędnej wiedzy, aby w pełni zintegrować się z dzisiejszym globalnym społeczeństwem, co z kolei powoduje bezrobocie. Wpływa to także na całe społeczeństwa, które stają się mniej zaawansowane technicznie i słabo rozwinięte technologicznie, co w dzisiejszym świecie przeszkadza wzrostowi. Dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu w akcję Kodaka możemy dać dzieciom nieocenioną rzecz: dostęp do słowa pisanego oraz do dóbr kulturalnych i naukowych. Możemy dać im szansę na zrównoważony rozwój. Możemy dać im przyszłość. 

Zeszyty wysłane na Ukrainę i do Iraku wydrukowano przy użyciu płyt Kodak Sonora X. Wykorzystanie tych płyt w naświetlarce Kodak Magnus 800, jaką dysponujemy – mówi Michał Graś, kierownik działu prepress – sprawiło, że przygotowanie materiałów do drukowania zeszytów przebiegło bardzo sprawnie i szybko. Po wizualnej ocenie formy drukowe zostały przekazane do hali maszyn. Przed drukiem maszyna wymagała jedynie korekty w zakresie nawilżania, dzięki czemu emulsja z płyty została przeniesiona na arkusze rozruchowe, a nie do bufora. Po kilkunastu wydrukach płyta była gotowa do prawidłowego przeniesienia farby i rozpoczął się właściwy proces produkcji. Sam druk przebiegał bezproblemowo i nie różnił się zbytnio od drukowania z użyciem płyt konwencjonalnych. Co więcej, końcowy rezultat zadowoliłby z pewnością najbardziej wymagających klientów.

Akcje takie jakie „Print for Good” to inwestycja w przyszłość całego społeczeństwa – podsumowuje Anna Kołodziejczyk. – Cieszy nas fakt, że wraz z firmą Colours Factory mogliśmy stać się częścią tego procesu. Kodak nadal będzie kontynuować swoje globalne plany w tym zakresie. Mamy nadzieję, że przyłączą się do nich również inne drukarnie na całym świecie, z równym zaangażowaniem jak Colours Factory. 

Artykuł sponsorowany