Printcom na polskim rynku
6 Dec 2016 14:45

Rozmowa z Panem Dirkiem Deuschel – Dyrektorem Serwisu & Printcom w MAN Roland Polska Sp. z o.o. Co właściwie oznacza nazwa printcom? Printcom to marka, pod którą MAN Roland sprzedaje materiały eksploatacyjne niezbędne do funkcjonowania maszyn drukujących. Printcom łączy kompetencje w dziedzinie druku, maszyn oraz systemów. Jest częścią składową systemów printnet i printservices. Oferta obejmuje produkty stosowane w drukarniach takie jak: obciągi gumowe, środki myjące, silikony, lakiery, wałki farbowe i wodne, rastrowe, szczotki myjące, smary, narzędzia pomiarowe. Nazwa pochodzi od print competence, co oznacza, że nasi pracownicy posiadają ogromną fachową wiedzę zarówno na temat maszyn, jak i materiałów eksploatacyjnych. Nasi instruktorzy druku codziennie spotykają się z problemami spowodowanymi użyciem nieodpowiednich materiałów lub złym ich zastosowaniem, w związku z czym mają dużą wiedzę na ten temat. Co jest powodem decyzji o wprowadzeniu materiałów printcom na nasz rynek? Poszerzenie portfolio naszych produktów oraz pełna satysfakcja klienta. Co Pan przez to rozumie? Chodzi o to, że materiały eksploatacyjne, a dokładniej ich jakość odgrywa ogromną rolę w procesie drukowania. Już na etapie projektowania, w naszym Departamencie Badań i Rozwoju w Niemczech, inżynierowie wykorzystują swe doświadczenia oraz wiedzę na temat maszyn Roland i testują poszczególne materiały eksploatacyjne. Na podstawie badań tworzą listę rekomendacyjną produktów dla maszyn Roland. Podjęto decyzję, aby wykorzystać tę wiedzę i stworzyć wykaz certyfikowanych produktów zwanych printcom. Materiały te charakteryzują się najwyższą jakością i są najlepiej przystosowane do naszych systemów drukujących, co jest niezbędnym elementem prawidłowego funkcjonowania maszyny. Dzięki używaniu rekomendowanych przez MAN Roland produktów printcom osiągamy bezwzględne korzyści. Eliminujemy prawdopodobieństwo awarii maszyny z powodu używania nieodpowiednich materiałów, co z kolei zmniejsza koszty eksploatacji maszyny. Mówiąc w skrócie, printcom podnosi jakość druku redukując jednocześnie koszty produkcji. Dodatkową zaletą jest fakt, iż klient otrzymuje wszystkie produkty od jednego dostawcy. Oszczędza to drogich i czasochłonnych poszukiwań dostawców dostarczających poszczególne materiały eksploatacyjne. Kiedy chcecie wprowadzić printcom na rynek? Tak naprawdę już używaliśmy tych produktów, jednak nie pod marką printcom i pochodziły one od różnych dostawców. Jeśli chodzi o printcom, to niektóre produkty z oferty dostępne są już dziś, jednak oficjalnie zamierzamy rozpocząć sprzedaż od stycznia 2007. Z początkiem roku proces ten będzie już strukturalnie uformowany i zapewni profesjonalną obsługę klientów. Jaka jest oferta produktów printcom? Zarówno dla maszyn arkuszowych, jak i zwojowych oferujemy obciągi gumowe, środki myjące, silikony, smary, narzędzia pomiarowe. Niebawem do sprzedaży zostaną wprowadzone lakiery i wałki. W ofercie nie posiadamy jednak podłoży drukowych i farb offsetowych. W jaki sposób podchodzicie do rynku? Jeśli chodzi o materiały do maszyn arkuszowych – wykorzystamy ogromną wiedzę i kompetencje naszych instruktorów druku; jednego pracownika mamy na południu Polski, drugi pracuje w części centralnej. Będą oni udzielać konsultacji klientom oraz pomagać w implementacji printcom. Zatrudniliśmy również Managera ds. Rozwoju Serwisu Maszyn Arkuszowych, który rozpocznie pracę od stycznia 2007 oraz mamy w planach zatrudnienie Managera ds. Rozwoju Serwisu Maszyn Zwojowych. Osoby te będą bezpośrednio odpowiedzialne za sprzedaż printcom na polskim rynku oraz rozwój sprzedaży części zamiennych i usług serwisowych. Do ich zakresu obowiązków będzie należała również obsługa posprzedażna, której częścią są modyfikacje maszyn poszerzające ich funkcjonalność (upgrade maszyn – printnet, color management, eagle eye, inline foiler itp.) Dlaczego Dyrektor Serwisu jest również odpowiedzialny za printcom? Odpowiedź jest prosta – ponieważ printcom to część obsługi posprzedażnej i jest bezpośrednio związany z maszyną. Aby klient był usatysfakcjonowany, obsługa posprzedażna musi być na najwyższym poziomie – fakt, że serwis i printcom są zarządzane przez jedną osobę, ułatwi nadzór nad kompleksową obsługą klienta. Zresztą naszym celem jest ciągłe ulepszanie jakości oferowanych przez nas usług. Biorąc pod uwagę ogromny potencjał, którym dysponujemy, wciąż rozszerzamy naszą strukturę, aby móc go w pełni wykorzystać. Przyjęliśmy trzech nowych techników: jednego w Warszawie i dwóch w Krakowie; nadal poszukujemy pracowników w Warszawie oraz Poznaniu. Dziękuję za rozmowę. Artykuł sponsorowany