Program chemii poligraficznej na miarę potrzeb klientów
24 Apr 2017 08:06

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

PHOENIX Xtra Print Polska, Business Unit spółki M&MR Trading Polska, jest świadomy wysublimowanych potrzeb klientów i konkretnych wymogów produkcyjnych danych grup towarów. Właśnie z myślą o tych aspektach cały czas poszerza ofertę oraz wprowadza na rynek rozwiązania kompleksowe. 

23 Tym, co go wyróżnia, jest kompleksowość – klient otrzymuje najwyższej jakości chemię poligraficzną, przy czym jest ona ściśle dostosowana do już istniejących w portfolio PXP produktów. Wieloletnie doświadczenie w branży oraz sprawdzona formuła wdrażanych produktów zapewniają istotne czynniki zachowania procesu produkcyjnego w drukarni, na które składają się: kompleksowa gama rozwiązań, optymalizacja produkcji, obniżenie kosztów, gwarancja optymalnej jakości druku, dbałość o środowisko naturalne. 

PHOENIX Xtra Print Polska sygnuje poszerzenie swojej oferty o tzw. Private Label hasłem „kompleksowa”. Na czym polega ta kompleksowość?

Marek Banasiuk, product manager offset, PXP: Nasi klienci pracują na pewnych grupach towarów. A my dążymy do tego, aby te grupy scalić i przez to usprawnić maksymalnie dużo procesów zachodzących w obrębie drukarni. Złożoność procesu poligraficznego polega na połączeniu wielu czynników, począwszy od maszyny, na której klient pracuje, poprzez chemię do druku i farby, aż po obciągi offsetowe. Zależność jest prosta – jeżeli zapewnimy kompatybilność oraz kompleksowość tych wszystkich produktów, klient odniesie sukces. 

Antoni Okrutniak, sales representative offset, PXP: Symbioza produktów oraz poszerzone spektrum kompleksowej chemii i lakierów do druku PHOENIX Xtra mają pomagać w pełnym zaspokojeniu wymagań całego procesu produkcyjnego na każdym jego etapie. Klienci, z którymi pracuję, wielokrotnie podkreślali potrzebę oferty, której poszczególne produkty pasują do siebie, uzupełniają się. Przy czym absolutnie nie jest to próba uzależnienia klientów od naszych produktów; one są obiektywnie wydajne.

Bogusław Borówka, product manager offset, PXP: Klienci zwrócili uwagę na rosnącą na rynku potrzebę wyspecjalizowanych produktów chemicznych, stąd nasza odpowiedź – wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania, mającego na celu dopasowanie pełnej oferty chemii i lakierów dla poligrafii do już istniejących w naszym portfolio produktów. W drukarni dzieje się dużo i szybko. Nie ma tam czasu na prezentacje, a potrzebne są sprawdzone, kompleksowe rozwiązania, które idealnie wpasowują się w indywidualne potrzeby danego klienta. Drukarnie wymagają wysokiej jakości w formie kompaktowej, czemu nasz nowy program chemii ma wyjść naprzeciw. 

Skąd decyzja o symbiozie produktów? 

Bogusław Frączek, sales representative offset, PXP: Decyzja o wprowadzeniu materiałów poligraficznych będących w głównej mierze naszą marką jest podyktowana trendami i potrzebami rynku, których jeden wytwórca nie był w stanie spełnić. Pozwoliło to utworzyć całkowicie nowy kontyngent produktów z działów: płyny buforowe, zmywacze, chemia pomocnicza oraz lakiery. 

Bogusław Borówka: Wdrożenie nowej linii produktowej jest wykładnią rozmów z naszymi klientami. I tutaj warto wspomnieć nasze motto „Wasze potrzeby to nasz priorytet”. Nasi klienci dążą do pracy z pełną gamą produktów, więc my ją dostarczamy. Wnikanie w struktury drukarni i dobry research umożliwiają nam zrozumienie indywidualnych wymagań i specyfiki każdego klienta oraz dopasowanie naszej nowej linii chemii drukarskiej ściśle według zapotrzebowania. 

Tomasz Kozłowski, book binding products manager, PXP: Ponad 20-letnie doświadczenie na rynku pozwoliło nam na wypracowanie wystarczającego know-how – przetestowaliśmy dla naszych klientów wiele produktów, sprawdziliśmy je pod względem kompatybilności przede wszystkim z oferowanymi przez nas obciągami offsetowymi oraz farbami. Dlatego cieszę się, że obecnie dysponujemy gotowym rozwiązaniem na sukces procesu produkcyjnego drukarni, którego jeden wytwórca i jeden rodzaj produktu nie zapewnią. 

Jaka jest specyfika produktów z programu chemii poligraficznej PHOENIX Xtra? 

Marek Banasiuk: Zacznijmy od płynu buforowego, który stanowi jeden z kluczowych elementów procesu druku offsetowego. Wybrane przez nas płyny buforowe umożliwiają uzyskanie stabilnego pH dla różnych twardości wody. Płyny buforowe PHOENIX Xtra Fount pozwalają bardzo szybko osiągnąć równowagę wodno-farbową, co z kolei pozwala na błyskawiczne uzyskanie optymalnych odbitek. Zawarte dodatki buforujące zapewniają stabilne utrzymanie wartości pH roztworu nawilżającego w przedziale 4,8-5,2, co korzystnie wpływa na przebieg całego procesu drukowania. Odpowiednie komponenty zawarte w płynie buforowym zapewniają ochronę emulsji na płycie CtP, a to pozwala wydłużyć jej żywotność. Płyny zawierają silne inhibitory korozji oraz substancje zapobiegające odkładaniu się wapnia. Ponadto zapewniają otrzymanie optymalnego napięcia powierzchniowego, przeciwdziałają rozwojowi mikroorganizmów w systemie nawilżającym i przyspieszają schnięcie farb, aby proces produkcyjny w drukarni był optymalny. Stosowanie naszych płynów buforowych pozwala na szybkie starty druku po przestojach, co ma bezpośrednie przełożenie na krótszy czas realizacji zlecenia, jak również zmniejszenie kosztów produkcji związanych z generowaniem makulatury. 

Ponadto, spełniając oczekiwania naszych klientów pracujących na dostarczanych przez nas konwencjonalnych farbach TOYO Ink, dopasowaliśmy także stabilat pod wysoko dopigmentowane serie farbowe tego producenta.

Bogusław Frączek: Dla moich klientów szczególnie istotne jest wprowadzenie na rynek specjalnie stworzonego płynu buforowego PHOENIX Xtra do druku heatsetowego. Drukarnie heatsetowe są specyficzne – dopasowanie składu bufora ma istotny wpływ na stabilność drukowania, zwłaszcza na często zmienianych różnorodnych podłożach drukowych typu kreda, LWC, S. C. czy papier gazetowy, który pyli najbardziej. Wymagają one wysoko specjalistycznego stabilatu, który musi się sam obronić w trudnym druku. Z kolei przy użyciu bufora PHOENIX Xtra Fount 782 oraz zmywacza PHOENIX Xtra Wash 466 nie są już potrzebne żadne inne dodatki wspomagające. PHOENIX Xtra Fount 782 zachowuje optymalny balans wodno-farbowy, redukuje napięcie powierzchniowe wody w układzie nawilżającym, zapewnia optymalne nawilżenie płyty drukowej, a farba nie odkłada się na wałkach. Jest doskonałym uzupełnieniem dla naszych obciągów offsetowych – dzięki buforowi PHOENIX Xtra Fount 782 drukarnia zachowuje czystsze obciągi i układ nawilżający, czyszczenie płyty drukowej zyskuje na szybkości oraz możliwe jest drukowanie z lepszym kontrastem. 

Dla drukarni heatsetowej szczególnie istotne jest dostarczenie kompletu produktów – oprócz płynu buforowego możemy zaproponować odpowiedni zmywacz do manualnego oraz automatycznego mycia PHOENIX Xtra Wash 250/466, który dokładnie domywa wałki nie pozostawiając resztek papieru, czy serię PHOENIX Xtra Auxiliaries do precyzyjnego czyszczenia i płukania wszystkich systemów oraz układów w maszynach drukujących. Komplet produktów jest zarówno skuteczny w działaniu, jak i wydajny w użyciu, a przy tym oczywiście przyjazny dla środowiska i zdrowy dla człowieka.

Antoni Okrutniak: Zupełnie innym segmentem są drukarnie opakowaniowe posiadające druk UV oraz UV LED. Tutaj odpowiednim produktem na wałki EPDM jest nasz zmywacz PHOENIX Xtra Wash UV 076, który zadziałał podczas prób z UV LED zgodnie z oczekiwaniem drukarzy oraz z uwagi na jego specyficzny skład. Zmywacze z serii PHOENIX Xtra Wash są produkowane na bazie rozpuszczalników organicznych, które różnią się lotnością i siłą działania – dzięki temu doskonale zmywają farbę, nie niszcząc przy tym wałków. Ponadto rygory stawiane drukarniom opakowaniowym ukierunkowały nas na wdrożenie produktów holenderskiego producenta środków do mycia i ochrony skóry oraz szwajcarskiego producenta wysokiej jakości pudrów drukarskich z certyfikatem BRC do kontaktu z żywnością. Certyfikacja BRC pudrów świadczy o ich 100-procentowej zgodności w stosunku do wymogów migracji produktu do żywności. Ponadto, co jest równie istotne dla klienta, grubość ziaren jest wysoce stabilna dzięki wielokrotnemu przesiewaniu przez sita i odrzucaniu nierównych gramaturowo jednostek. 

Bogusław Borówka: W moim przypadku klienci wielokrotnie podkreślali potrzebę specjalistycznych lakierów dostosowanych do dostarczanych obciągów offsetowych. Istotne podczas testów wdrożeniowych było uszlachetnienie powierzchni przez nadanie im specjalnych cech estetycznych oraz zabezpieczenie przed mechanicznymi uszkodzeniami, np. zdrapaniem lub ścieraniem. Do naszej oferty wprowadziliśmy zatem różnego typu lakiery PHOENIX Xtra Varnish, których efekt – oprócz połysku, matu czy satyny – może być dodatkowo wzbogacony o strukturę lub szorstkość. Dzięki odpowiedniej konfiguracji na maszynie możemy również uzyskać specjalne efekty typu Twin Spot w jednym przejściu, np. błysk/mat, skórka pomarańczy.

A w przypadku produktów introligatorskich?

Tomasz Kozłowski: Przykładowo, do tej pory w branży introligatorskiej bardzo często zdarzało się, że niektóre lakiery do końcowego uszlachetniania pudełek uniemożliwiały ich sklejenie. Seria lakierów PHOENIX Xtra Varnish i kleje fantastycznie ze sobą współdziałają – mamy pełną kompatybilność nowej chemii z dostępnymi w naszym portfolio klejami do specjalnych zastosowań. Klient nie musi zatem wybierać pomiędzy specjalistycznym klejem czy lakierem – otrzymuje najwyższą jakość w obu wypadkach.

Jak widać, PHOENIX Xtra Print Polska nie zwalnia tempa. Czy są już kolejne plany rozwoju oferty i technologii?

Marek Banasiuk: W następnej kolejności PXP poszerzy gałąź swoich produktów chemicznych dla drukarń fleksograficznych o produkty przeznaczone głównie dla płyt elastomerowych. Proszę nie zapominać, że PHOENIX Xtra Print Polska to nie tylko offset, ale także dział druku fleksograficznego. Rośniemy, rozwijamy się, doskonalimy się. W ofercie skierowanej do sektora fleksografii posiadamy formy oraz tuleje elastomerowe, a już niedługo, tak jak wspomniałem, poszerzymy ją o dalsze produkty do druku flekso.

Dziękujemy za wywiad i życzymy wielu sukcesów. Kompleksowo!