Projekt stał się ăFaktemÓ
6 Dec 2016 14:43
22 padziernika ukazał się pierwszy numer zapowiadanego przez wydawnictwo Axel Springer tabloidu; dziennik nosi nazwę ăFaktÓ.
Według informacji Andreasa Wiele, członka zarzšdu Axel Springer Verlag, jest on adresowany do odbiorców w wieku 20-45 lat. Na promocję nowego tytułu do końca przyszłego roku wydawca przeznacza niebagatelnš kwotę 15-20 mln euro. Wydawnictwo szacuje, że sprzedaż ăFaktuÓ poczštkowo będzie się plasowała na poziomie 200 tys. egz., a w cišgu najbliższych kilku lat wzronie do 300 tys. Przy takiej wysokoci sprzedaży przychody wynosiłyby ok. 50 mln euro rocznie. Nakład ma wynosić 700 tys. egz.
Andreas Wiele podkrela, że nowy tytuł nie został powołany w celu odbierania czytelników innym tytułom, lecz utworzenia nowego segmentu pomiędzy ăGazetš WyborczšÓ (Agora również planowała uruchomienie konkurencyjnego tabloidu, lecz zrezygnowała z tego zamiaru) a ăSuper ExpressemÓ.
W redakcji nowego dziennika zatrudnionych jest ok. 120 osób; zespołem kieruje Grzegorz Jankowski, były zastępca redaktora naczelnego ăNewsweek PolskaÓ. Warto przypomnieć, że sukces ăNewsweekaÓ, wydawanego również przez Springera, na rynku polskim przyczynił się w znacznym stopniu do powstania nowego tabloidu (jakkolwiek ostatnie dane Zwišzku Kontroli Dystrybucji Prasy wykazujš, że od lipca br. pierwsze miejsce pod względem sprzedaży zajmuje znów ăPolitykaÓ).
ăFaktÓ to szósty zagraniczny tytuł prasowy uruchomiony w roku bieżšcym przez Axel Springer Verlag.
Opracowano na podstawie ăGazety WyborczejÓ z 14 i 15.10.2003