Przejrzyste etykiety na przezroczystych opakowaniach
15 Sep 2017 08:40

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Przejrzyste etykiety na przezroczystych opakowaniach zapewniają doskonały, przywodzący na myśl wrażenie wysokiej jakości, efekt braku etykiety i sprawiają, że produkty naprawdę się wyróżniają. Możliwość dokładnego obejrzenia kupowanych produktów sprawia również, że klienci podejmują decyzje zakupowe w bardziej świadomy sposób. Trend stosowania przejrzystych etykiet na przezroczystych opakowaniach rozwija się najbardziej dynamicznie w przypadku produktów żywnościowych i napojów, a także artykułów branży kosmetycznej i chemii gospodarczej.

Pożywka dla myśli

Na konkurencyjnym rynku żywności liczą się przede wszystkim wybory dokonywane przez klientów. Uwagę coraz liczniejszej rzeszy konsumentów przyciągają obecnie opakowania umożliwiające obejrzenie zawartości, a nie tradycyjne pojemniki i obrazy przedstawiające produkty żywnościowe. Wrażenie świeżości i dobrego smaku może dzięki temu przemówić samo za siebie, a wybór nie jest przypadkowy. Jednakże nie każda przezroczysta etykieta będzie odpowiednia – przepisy prawa stanowią, że musi ona zawierać szczegółowe informacje na temat wartości odżywczych, a wszystkie zastosowane materiały, w tym materiał wierzchni etykiety i klej, muszą być zatwierdzone do etykietowania w przemyśle spożywczym.

Dbanie o produkty

Plastyczność jest ważnym czynnikiem w przypadku artykułów branży kosmetycznej i chemii gospodarczej. W przypadku tego typu zastosowań etykiety „clear on clear” umożliwiają osiągnięcie efektu braku etykiety, który przyciąga uwagę konsumentów na wysoce konkurencyjnym rynku. 

Łączenie przejrzystości z plastycznością było wcześniej niemożliwe, ale innowacje takie jak seria produktów etykietowych Raflex rozwiązały ten problem. Przykucie uwagi w punkcie sprzedaży stanowi jednak zaledwie element zadania – etykieta musi również być funkcjonalna i pozostawać na miejscu. W tym celu musi wytrzymywać działanie wielu różnych substancji, w tym chemikaliów, olejów i wody, zarówno podczas przechowywania, jak i w trakcie użytkowania.

Doskonałe rozwiązanie do każdego zastosowania

Wysoka jakość i wytrzymałość przejrzystych folii polipropylenowych sprawiają, że doskonale nadają się one do przezroczystego etykietowania sztywnych pojemników ze szkła i PET. Folie są cienkie i charakteryzują się dużą przejrzystością, zapewniając efekt braku etykiety, co pozwala na perfekcyjne wkomponowanie się etykiety. Dzięki temu projekt etykiety i produkty znajdują się w centrum uwagi. 

Inne materiały wybierane w celu osiągnięcia efektu braku etykiety to m.in. folia Raflex Pro Clear, zapewniająca wysokiej jakości etykiety do pojemników profilowanych, a także folia Raflex MDO Clear o poziomie plastyczności umożliwiającym wytrzymywanie powtarzających się podczas codziennego użytkowania zmian kształtu. 

Osiągnięcie efektu braku etykiety wymaga również wzięcia pod uwagę kleju. Wymagania w zakresie przejrzystości kleju, zwłaszcza na przejrzystych kolorowych pojemnikach z tworzywa PET, popularnych w branży kosmetycznej i chemii gospodarczej, są bardzo wysokie. W ich przypadku wymagany jest najwyższy poziom odporności na zamoczenie, co wiąże się z zastosowaniem podkładu PET zapewniającego ścisłe i gładkie przyleganie do etykietowanej powierzchni. Odpowiedni podkład jest szczególnie istotny w przypadku ciemniejszego przejrzystego tła, gdy pożądany jest wyjątkowo przejrzysty efekt końcowy.

Opracowano na podstawie materiałów firmy UPM Raflatac