Przewidywana śmierć prasy drukowanej zaskarżona
6 Dec 2016 14:48

Ostatnio w niektórych tytułach prasy branżowej związanej z rynkiem wydawniczym można bylo zobaczyć dość szokującą, trzeba przyznać, reklamę przedstawiającą nagrobek… prasy drukowanej („Śp. Prasa drukowana 1452-2012”). Pierwsza data wiąże się z wynalezieniem druku, natomiast druga przewiduje (umownie) jego kres, przynajmniej w odniesieniu do prasy. Reklamodawcą w tym przypadku jest interaktywna agencja Artegence, która chciała w taki – niewątpliwie zwracający uwagę – sposób promować swój system informatyczny umożliwiający zarządzanie treścią na stronach internetowych i, wg informacji agencji, przeznaczony dla wydawców prasy. Forma reklamy zwróciła jednak uwagę przede wszystkim Izby Wydawców Prasy, która zaskarżyła ją do Związku Stowarzyszeń „Rada Reklamy” uzasadniając to faktem, że może ona zostać wykorzystana przez inne media walczące z prasą drukowaną o reklamy. W skardze, podpisanej przez prezesa IWP Wiesława Podkańskiego oraz wiceprezesa, zostało również podkreślone, że – zdaniem Izby – reklama „jest sprzeczna z zasadami uczciwej konkurencji i dobrymi obyczajami w komunikacji komercyjnej”, a ponadto „wywołuje lęk o przyszłość branży zarówno u wydawców, jak i pracowników w celu osłabienia pozycji rynkowej.” Czy sprawa znajdzie epilog w sądzie? O tym zapewne niebawem się przekonamy. Opracowano na podstawie „GW” z 28.05.2008