Przyszłość branży poligraficznej – kierunki rozwoju, trendy i wyzwania
25 Feb 2021 13:49

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

#PrintOnWebinAir to inicjatywa branżowa Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego. Po udanej listopadowej edycji wirtualnego spotkania, 4 lutego odbyło się kolejne webinarium z tego cyklu. 

Jacek Stencel, prezes Stowarzyszenia podkreśla: Nasza pierwsza wideokonferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem, dlatego też, na prośbę uczestników, zdecydowaliśmy o drugiej edycji, która była nie tylko kontynuacją omówienia sytuacji na rynku w obliczu zachodzących zmian, ale także poruszaliśmy tematy ważne dla przyszłości rynku poligraficznego. Joanna Zjawin, dyrektor Stowarzyszenia dodała: Początek roku 2021 jest dobrą okazją do tego, aby ponownie spotkać się i porozmawiać w szerszym gronie o kierunkach rozwoju, trendach, jakie będą panować na rynku oraz o tym, jakie wyzwania stoją przed naszą branżą.

Program lutowego spotkania #PrintOn WebinAir został podzielony na dwa bloki. W pierwszym wystąpiło czterech prelegentów, natomiast drugi blok był panelem dyskusyjnym z udziałem przedstawicieli prasy branżowej, która objęła patronatem wydarzenie.

Reprezentujący firmę Sico Polska Dominik Borkowski przedstawił zalety druku sublimacyjnego na przykładach doświadczeń klientów, którzy dzięki tej technologii są w stanie szybko reagować na zachodzące zmiany rynkowe. Dr Jakub Tomczak z Uniwersytetu Warszawskiego przybliżył temat innowacji podpowiadając, jak wykorzystać je w branży poligraficznej oraz na co warto zwrócić uwagę ubiegając się o dotacje. 

Po roku naznaczonym pandemią wszyscy wiedzą już, że przyszłości nie da się przewidzieć, zatem „Czy nie najlepszym sposobem na przewidzenie przyszłości jest jej tworzenie”? – Andrzej Dzidt, współwłaściciel firmy Jetpol.pl w ciekawy sposób przedstawił propozycję rozwoju dla drukarń oraz podkreślił znaczenie poszerzania wiedzy, rozwoju i inwestycji dla zdobywania przewag rynkowych. Z zainteresowaniem uczestników spotkało się także wystąpienie Marka Ślibody z firmy Marco, który podzielił się doświadczeniami tworzenia własnej tarczy antykryzysowej i sposobów kontynuowania rozwoju przedsiębiorstwa pomimo pandemii. 

W drugiej części webinaru uczestniczyli przedstawiciele prasy branżowej, którzy dyskutowali na temat kierunków rozwoju i wyzwań stojących przed branżą poligraficzną. Poruszano tematy perspektyw druku w branżach marketingowej oraz eventowej, zmian i trendów widocznych wśród firm drukujących na tekstyliach oraz kierunków rozwoju branży druku etykiet i opakowań. 

#PrintOnWebinAir to kolejny projekt realizujący cele statutowe Stowarzyszenia, łączącego społeczność zainteresowaną drukiem cyfrowym i sitodrukiem. Poprzez organizację szkoleń i seminariów PSSiDC promuje i rozwija polski przemysł sitodruku i druku cyfrowego, analizuje trendy rynkowe dostarczając cennych inspiracji.

Druga edycja #PrintOnWebinAir spotkała się z zainteresowaniem ponad 80 uczestników. Liczne komentarze i pozytywne opinie świadczą o potrzebie tego typu spotkań branżowych. Jak zapewniają organizatorzy, kolejna edycja wydarzenia zapowiada się nie mniej ciekawie. 

Opracowano na podstawie materiałów organizatora