Raport o rynku druku bezpośredniego na odzieży
24 Jan 2023 13:09

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Keypoint Intelligence opublikowała niedawno badanie przedstawiające sytuację na rynku druku bezpośredniego na odzieży. Prognoza przygotowana na lata 2021-2026 obejmuje szereg urządzeń, od komercyjnych biurkowych klasy podstawowej do przemysłowych maszyn wysokonakładowych.

Druk bezpośredni na odzieży to proces cyfrowego drukowania na tekstyliach i gotowych wyrobach odzieżowych przy użyciu technologii atramentowej. Wielkość rynku maszyn drukujących bezpośrednio na odzieży w 2021 r. została ustalona na podstawie informacji pochodzących od kluczowych dostawców oraz na bazie analizy stanu urządzeń pracujących w środowiskach komercyjnych i przemysłowych. Prognoza opiera się na trendach dotyczących rynku i jest podzielona na następujące regiony: Azja i Pacyfik; Europa, Bliski Wschód i Afryka; Ameryka Północna; Ameryka Południowa i Łacińska.

W momencie tworzenia raportu, czyli zbierania danych i opracowywania na ich bazie prognoz, świat wychodził z pandemii COVID-19. Pomimo wyraźnej poprawy nastrojów zakłócenia gospodarcze utrzymują się nadal, ponieważ światowa gospodarka walczy o ponowne, pełne uruchomienie. Zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw i wysyłkach w dalszym ciągu negatywnie wpływają na dostawy materiałów eksploatacyjnych, części i odzieży, a niedobory siły roboczej zakłócają normalną działalność biznesową.

W 2021 r. wartość druku bezpośredniego na odzieży na świecie osiągnęła 10,5 miliarda dolarów, a do 2026 roku ma osiągnąć 21,3 miliarda dolarów – twierdzi Johnny Shell, główny analityk w Keypoint Intelligence. – Odzież drukowana cyfrowo osiągnęła 958 milionów sztuk wydrukowanych na świecie, przy przewidywanym CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) na poziomie 16,8 proc. do 2026 r. – dodaje. 

Niektóre odnotowane trendy obejmują integrację automatyzacji przepływu pracy z internetowymi platformami handlowymi, takimi jak Shopify czy Amazon. Ponadto zmniejsza się różnica w prędkości między komercyjnymi i przemysłowymi maszynami drukującymi średniego poziomu. Zwłaszcza szybsze przemysłowe urządzenia DTG z wyższej półki przeczą poglądowi, jakoby „druk cyfrowy był zbyt wolny”. Oczekuje się, że wzrost globalnego handlu elektronicznego będzie kontynuowany, osiągając do 2025 roku 24,5 proc. udziału w rynku, natomiast odzież drukowana cyfrowo pozostanie chętnie kupowana poprzez platformy zakupów online.

Raport zawierający prognozę rynku druku bezpośredniego na odzieży na lata 2021-2026 można kupić osobno lub w ramach subskrypcji innych badań dostarczanych przez firmę Keypoint Intelligence.

Opracowano na podstawie materiałów agencji Keypoint Intelligence