Firma Keypoint Intelligence opublikowała niedawno badanie przedstawiające sytuację na rynku druku bezpośredniego na odzieży. Prognoza przygotowana na lata 2021-2026 obejmuje szereg urządzeń, od komercyjnych biurkowych klasy podstawowej do przemysłowych maszyn wysokonakładowych.
Druk bezpośredni na odzieży to proces cyfrowego drukowania na tekstyliach i gotowych wyrobach odzieżowych przy użyciu technologii atramentowej. Wielkość rynku maszyn drukujących bezpośrednio na odzieży w 2021 r. została ustalona na podstawie informacji pochodzących od kluczowych dostawców oraz na bazie analizy stanu urządzeń pracujących w środowiskach komercyjnych i przemysłowych. Prognoza opiera się na trendach dotyczących rynku i jest podzielona na następujące regiony: Azja i Pacyfik; Europa, Bliski Wschód i Afryka; Ameryka Północna; Ameryka Południowa i Łacińska.
W momencie tworzenia raportu, czyli zbierania danych i opracowywania na ich bazie prognoz, świat wychodził z pandemii COVID-19. Pomimo wyraźnej poprawy nastrojów zakłócenia gospodarcze utrzymują się nadal, ponieważ światowa gospodarka walczy o ponowne, pełne uruchomienie. Zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw i wysyłkach w dalszym ciągu negatywnie wpływają na dostawy materiałów eksploatacyjnych, części i odzieży, a niedobory siły roboczej zakłócają normalną działalność biznesową.
W 2021 r. wartość druku bezpośredniego na odzieży na świecie osiągnęła 10,5 miliarda dolarów, a do 2026 roku ma osiągnąć 21,3 miliarda dolarów – twierdzi Johnny Shell, główny analityk w Keypoint Intelligence. – Odzież drukowana cyfrowo osiągnęła 958 milionów sztuk wydrukowanych na świecie, przy przewidywanym CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) na poziomie 16,8 proc. do 2026 r. – dodaje.
Niektóre odnotowane trendy obejmują integrację automatyzacji przepływu pracy z internetowymi platformami handlowymi, takimi jak Shopify czy Amazon. Ponadto zmniejsza się różnica w prędkości między komercyjnymi i przemysłowymi maszynami drukującymi średniego poziomu. Zwłaszcza szybsze przemysłowe urządzenia DTG z wyższej półki przeczą poglądowi, jakoby „druk cyfrowy był zbyt wolny”. Oczekuje się, że wzrost globalnego handlu elektronicznego będzie kontynuowany, osiągając do 2025 roku 24,5 proc. udziału w rynku, natomiast odzież drukowana cyfrowo pozostanie chętnie kupowana poprzez platformy zakupów online.
Raport zawierający prognozę rynku druku bezpośredniego na odzieży na lata 2021-2026 można kupić osobno lub w ramach subskrypcji innych badań dostarczanych przez firmę Keypoint Intelligence.
Opracowano na podstawie materiałów agencji Keypoint Intelligence