Rekordowa edycja
18 Oct 2019 08:56

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Jubileuszowa 40. edycja targów Labelexpo była – zgodnie z zapowiedziami organizatorów – największa i najbardziej międzynarodowa w historii imprezy. W wydarzeniu, odbywającym się w dniach 24-27 września w Brukseli, wzięło udział 693 wystawców, którzy swoją ofertę prezentowali w 9 halach na prawie 40 000 m2 (w porównaniu z 37 600 m2 w 2017 r.). 

Labelexpo Europe 2019 to najszersza jak dotychczas oferta technologii druku etykiet i opakowań oraz pokazów na żywo. Obejmowały one szybko rozwijające się obszary druku hybrydowego, opakowań giętkich i automatyzacji. Deszczowa pogoda nie zniechę- ciła do wizyty w Brussels Expo blisko 38 tys. odwiedzających ze 140 krajów, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do 125 w 2017 r. 

Najwięksi producenci maszyn codziennie ogłaszali podpisanie kolejnych kontraktów sprzedażowych, w tym m.in. dwusetnego systemu HP Indigo 20000 Digital Press, sprzedanego słoweńskiemu konwertorowi; 7-kolorowej maszyny Domino N610i sprzedanej belgijskiemu producentowi etykiet pierwszego dnia targów; pięciu maszyn Lombardi Synchroline 430 w ciągu pierwszych dwóch dni wystawy; trzech maszyn Gallus do Indii; cyfrowego, debiutującego na targach systemu AccurioLabel 230 Konica Minolta, sprzedanego pierwszego dnia; pierwszej maszyny Screen Trupress sprzedanej do Niemiec itd.

Więcej niż etykiety

Labelexpo to obecnie więcej niż targi etykietowe – widoczne były również innowacje w zakresie opakowań giętkich, a premiery obejmowały m.in. nową maszynę fleksograficzną Omet X7 do etykiet oraz opakowań giętkich o szerokości wstęgi 670 mm (26 cali). Lombardi zaprezentowało swoją linię Invicta i2, zaprojektowaną dla opakowań giętkich w sektorze wstęgi o średniej szerokości, podczas gdy Nilpeter wprowadził na rynek 17-calową (430 mm) maszynę FA-Line wyposażoną w zespół do aplikacji folii na zimno, laminowanie i wydajny, semirotacyjny zespół wykrawania.

Wysyp maszyn hybrydowych był kolejnym kluczowym trendem, w obszarze którego pojawiło się wiele premier. BOBST zaprezentował nową, hybrydową maszynę Master DM5, zaś MPS wprowadził 17-calową (430 mm) wersję hybrydowej maszyny EF Symjet. Mark Andy zaprezentował natomiast cyfrową maszynę hybrydową klasy podstawowej i średniej, która została zademonstrowana z zaawansowaną konwersją w linii.

Wśród innych targowych premier znalazła się m.in. jednostka do cyfrowego uszlachetniania Printbar firmy Gallus, zaprojektowana specjalnie z myślą o kryjącej bieli i wykorzystująca technologię druku cyfrowego opartą na technologii atramentowej. Konica Minolta zaprezentowała swoją najnowszą wersję cyfrowej maszyny AccurioLabel 230, zaś Grafotronic z 11 maszyn eksponowanych na stoisku aż 7 pokazał po raz pierwszy.

Cieszymy się, że 40. edycja targów Labelexpo była jak dotychczas największą i najbardziej międzynarodową, tym bardziej, że ewoluuje w kierunku wystawy, która obejmuje nie tylko etykiety, ale także drukowanie opakowań – powiedziała Lisa Milburn, dyrektor zarządzająca Labelexpo Global Series. – Wyraźnie wynika to z szerokiego wachlarza innowacji w zakresie opakowań giętkich, co daje przetwórcom etykiet coraz więcej możliwości dywersyfikacji ich działalności.

Podczas konferencji prasowej Labelexpo Global Series Lisa Milburn poinformowała o szczegółach dotyczących najnowszych wydarzeń w portfolio, Labelexpo Mexico 2021 oraz nowej, globalnej serii wydarzeń Brand Print skierowanej do drukarń reklamowych i zabezpieczeń dla marek.

Wręczenie nagród Label Industry Global Awards 2019 odbyło się wieczorem pierwszego dnia targów, a zwycięzcy z firm Avery Dennison, Esko, GMG i GEW zostali uhonorowani podczas jubileuszowej imprezy w klimacie lat 80. XX w., którą poprowadził popularny piosenkarz i performer tamtych czasów Tony Hadley.  AN