Renesansowe inspiracje papieru Rives
6 Dec 2016 14:46

Dwa zeszyty marcowej Poligrafiki łączy opaska wykonana ze szlachetnego, białego papieru Rives Design 120 g/m2, dostarczonego przez firmę Europapier-Impap. Papier ozdobny Rives pojawił się na rynku w 1989 roku, ale historia marki sięga XVI wieku, kiedy to powstała pierwsza fabryka papieru właśnie w miejscowości Rives koło Lyonu we Francji. Walorami marki są ponadczasowość, elegancja i kulturowy wymiar. Wykorzystywanie papierów ozdobnych pozwala na pozytywne wyróżnienie się spośród innych. Świadczy o randze, prestiżu ich użytkownika oraz dbałości o wizerunek firmy i własny. Papiery ozdobne znajdują zastosowanie przede wszystkim w komunikacji biznesowej (listowniki, koperty, wizytówki, materiały prezentacyjne, umowy, certyfikaty, dyplomy), literaturze biurowej (raporty roczne, broszury korporacyjne). Sprawdzą się też doskonale w wydrukach reklamowych i promocyjnych: mailingu bezpośrednim, zaproszeniach, menu, broszurach komercyjnych, ulotkach, kartach okolicznościowych, ofertach i cennikach. Zastosowanie Rives to przede wszystkim materiały promocyjne i reklamowe, ale także komunikacja korporacyjna. Papier jest używany również w segmencie luksusowych opakowań i papeterii firmowej. Charakterystykę Rives stanowią dwustronne faktury wytłaczane filcem oraz bogata paleta kolorów: od różnych odcieni bieli, przez delikatne róże, aż po głębokie ciemne barwy. Papierowi Rives nieobce są także lekko połyskliwe tony. Dostępność Rives to dziewięć gramatur pozwalających na wykonanie kompletnego projektu począwszy od ulotek, a skończywszy na okładce; dwa formaty oraz 7 faktur – wśród nich znane na rynku Tradition i Design. W asortymencie papieru Rives, którego dystrybutorem jest Europapier-Impap, można wybierać spośród 20 kolorów, jak również kopert w formacie DL i C5. Filozofia Rives jest oparta na powrocie do klasyki. Kolory dostępne w asortymencie inspirowane są epoką Renesansu, odcieniami dawnych fresków, barw grających z cieniami… Kolory te nie są nigdy niebieskie, czerwone czy czarne: trudno je jednoznacznie zdefiniować. Czerń jest lekko muśnięta śliwką, jako że czerń Saint Laurenta jest inna od tej Diora czy Chanel. Każda legendarna marka ma swoją czerń, dlatego naturalne jest, że i Rives posiada własną.