Ricoh silnie zaznaczy swoją obecność na targach drupa 2012. Odwiedzający stoisko firmy liczące 2 tys. m2 będą mogli podziwiać bogate portfolio oprogramowania i sprzętu, odpowiednie dla dostawców usług druku, którzy chcą się skupić nie tylko na druku, ale także na usługach marketingowych i komunikacyjnych.
Zdaniem firmy Ricoh, która po raz drugi będzie uczestniczyć w targach drupa, zbliżająca się edycja tej imprezy odbędzie się pod znakiem transformacji, a jednym z jej przejawów będą przeobrażenia zachodzące w obrębie samych drukarń, które będą ewoluować z dostawców usług druku przez dostawców usług związanych z komunikacją po dostawców usług marketingowych. Ważne jest, aby przedstawiciele branży poligraficznej zdali sobie sprawę z faktu, że branża nie śpi, ale podlega ciągłym przemianom. Rynek nie przestanie funkcjonować, tym bardziej, że wciąż pojawiają się nowe – masowo przyjmowane – technologie oraz kanały komunikacji. Dlatego tak ważne jest zrozumienie rynku i pewność, że inwestuje się w odpowiednie narzędzia oraz współpracuje z właściwymi partnerami. Firma Ricoh – jak wskazuje – ma za sobą własną transformację. Oferuje teraz szersze portfolio usług i technologii, z którymi będą mieli szansę zapoznać się odwiedzający jej drupowe stoisko. Wśród prezentowanych produktów znajdą się: oprogramowanie TotalFlow, urządzenie Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, najnowsze cyfrowe maszyny na papier cięty serii Pro C751 oraz system na papier ciągły InfoPrint VP 5000. Ricoh zaprezentuje także nowy program Ricoh Carbon Balanced Printing, następną generację Ricoh Business Driver Programme oraz nowe kolorowe urządzenie szerokoformatowe.
Ponieważ wyniki ostatniej ankiety przeprowadzonej przez firmę Ricoh wśród jej klientów za pośrednictwem Ricoh Business Driver Programme wskazują, że ich największymi wyzwaniami w 2012 roku są te związane z możliwością poradzenia sobie z transformacjami biznesowymi oraz poszukiwaniem nowych zyskownych rynków i aplikacji, podczas targów Ricoh pokaże, w jaki sposób może pomóc dostawcom usług druku w ich drodze ku przyszłości. Odwiedzający stoisko Ricoh, dzięki specjalnie zaprojektowanym strefom, będą mogli zobaczyć praktyczne demonstracje tego, jak rozpocząć zdobywanie nowych rynków, jak uzyskać dostęp do najświeższej wiedzy branżowej i wdrażać cyfrowy obieg dokumentów. Te strefy to: Marketing, Packaging, Publishing, Transactional i Enterprise. Każda strefa będzie skupiać klientów firmy Ricoh, którzy będą dzielić się wiedzą na temat swoich nowych ofert w zakresie usług i aplikacji do druku cyfrowego.
Ricoh szykuje specjalną, spersonalizowaną niespodziankę dla gości, którzy zarejestrują się na stronie www.ricoh-europe.com/drupa2012. Zostaną oni rozpoznani za pomocą technologii QR code i będą mogli uczestniczyć w podróży wokół stoiska –skonfigurowanej dokładnie według ich potrzeb, niezależnie od tego, czy będzie to
zapoznanie się z rozwiązaniami Ricoh z zakresu web-to-print, czy zdobycie wiedzy na temat tego, w jaki sposób Ricoh może wspierać rozwój ich biznesu.
Peter Williams, wiceprezes Ricoh Europe i przewodniczący Production Printing Business Group w Europie, tłumaczy: Bez wątpienia firmy z branży poligraficznej muszą się zmieniać, aby dostosować się do realiów dzisiejszego rynku. Jest wiele nowych trendów takich jak spersonalizowane kampanie marketingowe, druk na żądanie i dostawa just-in-time – są to możliwości, które pozwolą firmom zyskać przewagę dzisiaj i utrzymać ją w przyszłości.
Nowe produkty i usługi
Następna generacja Ricoh Business Driver Programme rozszerza wsparcie oferowane członkom. Na portalu internetowym, który odnotował na przestrzeni ubiegłego roku wzrost liczby zarejestrowanych użytkowników o ponad 50 proc., znajdą się nowe raporty marketingowe, kursy e-learningowe i usługi wspierające transformację biznesową oraz rozwój aplikacji do druku. Członkowie programu będą mieli możliwość kontaktu z najlepszymi konsultantami, specjalistami biznesowymi Ricoh i innych użytkowników poprzez blogi i inne narzędzia internetowe.
Na stoisku Ricoh będzie można także zobaczyć nowość w segmencie atramentowego druku szerokoformatowego – urządzenie Ricoh Aficio CW 2200SP do drukowania w kolorze. Zostało ono zaprojektowane z myślą o rozwijającym się rynku CAD. Innowacyjne urządzenie na płynny żel Ricoh jest doskonałym rozwiązaniem dla branż: produkcyjnej, architektonicznej, inżynieryjnej, konstrukcyjnej, budowniczej, a także dla drukarń firmowych. Płynny żel zapewnia znakomitą precyzję przy drukowaniu bardzo cienkich linii.
Kolejna nowość w ofercie Ricoh, program Ricoh Carbon Balanced Printing akredytowany przez BSI (British Standards Institution) jest inicjatywą europejską, która w przyszłości zostanie rozszerzona na skalę globalną. Program ten ma na celu redukcję negatywnego wpływu drukowania na środowisko podczas stosowania urządzeń produkcyjnych firmy Ricoh. Jest oparty na trzystopniowym procesie: analiza, optymalizacja i neutralizacja. Pierwszy krok obejmuje dogłębną analizę czynności związanych z drukiem. Drugi krok to optymalizacja środowiska druku. Kalkulator emisji, dostępny w ramach Ricoh Business Driver Programme ukazuje, ile związków węgla wydziela się przy konkretnej operacji drukowania. Następnie odpowiednie, przyjazne dla środowiska metody drukowania są identyfikowane i implementowane. Ostatni krok to neutralizacja pozostałych, nieuniknionych emisji dwutlenku węgla.
InfoPrint 5000 VP, kolorowy system na papier ciągły, jest najnowszym urządzeniem z serii InfoPrint 5000. Odznacza się wysoką prędkością do 220 metrów na minutę i jest przeznaczony dla wysokonakładowych druków transakcyjnych, gdzie terminowość jest wymaganiem krytycznym. Modele VP są wyposażone w wiele funkcji ułatwiających pracę operatorów i maksymalizujących wydajność, m.in. w wysokiej pojemności wewnętrzny system dostarczania atramentu, który minimalizuje potrzebę interwencji ze strony operatora.
Graham Moore, Director Business Development w Ricoh Europe, stwierdza: Dostawcy usług druku nie muszą sami stawiać czoła wyzwaniom rozszerzenia działalności na nowe obszary. drupa 2012 to niezwykła okazja do spotkania z Ricoh i zobaczenia, w jaki sposób łączymy nasze sprawdzone rozwiązania, usługi i wsparcie, aby pomóc firmom rozwijać się nie tylko w zakresie
druku.
Opracowano na podstawie informacji firmy Ricoh