Import maszyn z Azji do czasu pandemii działał w miarę dobrze. Importerzy sprowadzali maszyny, pracownicy serwisu przylatywali z fabryki i wykonywali instalację oraz przeprowadzali szkolenie. Problem powstał w momencie, gdy z powodu pandemii przylot serwisantów stał się niemożliwy. Okazało się, że importerzy nie posiadają własnego serwisu na tyle dobrego, aby samodzielnie zainstalować i uruchomić sprowadzoną maszynę. W ostatnim czasie serwis firmy Infograf wielokrotnie przychodził z pomocą kolegom importerom, co uchroniło ich przed poważnymi kłopotami.
Firma Infograf od początku stawiała na serwis. Gdy zaczęliśmy zamawiać pierwsze maszyny w Chinach, nasi technicy lecieli do fabryki i tam się szkolili – mówi Wiesław Dawidowicz, dyrektor handlowy w firmie. – Następnie instalowaliśmy maszyny przy wsparciu techników z fabryki. Natomiast od kilku lat potrafimy to już robić samodzielnie, przy ewentualnym wsparciu online z fabryki.
Infograf na większość oferowanych maszyn posiada autoryzację serwisu fabrycznego, co zapewnia bardzo duże bezpieczeństwo jego kontrahentom.
Każdy wie, że sam zakup maszyny nie jest czynnością skomplikowaną. Problemy zaczynają się, gdy chodzi o instalację oraz szkolenie z obsługi, nie wspominając już o serwisie gwarancyjnym – kontynuuje Wiesław Dawidowicz. – Serwisem dla maszyn oferowanych przez firmę Infograf jest nasz własny serwis, a nie technicy, którzy są oddaleni o kilka tysięcy kilometrów. Należy też pamiętać, że ściągnięcie takiego technika jest płatne. Czyli nie tylko czas reakcji jest długi, ale są to też niemałe koszty.
Infograf do oferowanych przez siebie maszyn przygotowuje solidne instrukcje obsługi w języku polskim. Wgrywamy też oprogramowanie w języku ojczystym. Nasi technicy są zawsze pod telefonem, w razie potrzeby konsultacji lub wsparcia technicznego.
Należy też wspomnieć, że w dziale handlowym, już na etapie wyboru maszyny, klient otrzymuje pełne wsparcie technologiczne i techniczne. Wiele razy spotkaliśmy się z reakcją klienta: „o, jak dobrze, że znacie się na tym, czym handlujecie”. Tak, znamy się na tym, czym handlujemy i zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Aby nie być gołosłownym, przytaczamy opinie klientów firmy Infograf, reprezentujących drukarnie o zróżnicowanym profilu działalności z różnych miejscowości na terenie naszego kraju.
Firma Sino Pack Care, która jest importerem maszyn i urządzeń z Chin, była dostawcą maszyn produkcyjnych, tj. maszyny fleksograficznej w rozdzielczości HD dla wysokiej jakości druku opakowań na
tekturze falistej, jak również automatu sztancującego do tektur falistych. Firma Infograf dokonała sprawdzenia maszyn oraz przeprowadziła wdrożenie ich do produkcji w zakładzie produkcyjnym. Dokonała również szkolenia w zakresie obsługi i konserwacji tych maszyn.
Maszyny wysokojakościowe do produkcji opakowań, choć są bardzo zautomatyzowane, wymagają jednak dużej wiedzy fachowej i wdrożenie nie jest tak proste, jak sądzimy – przyznaje Dariusz Zuzek z firmy Sino Pack Care. – Jednak wspólnie z serwisem Infograf przeszliśmy ten etap zakończony sukcesem.
Serwis firmy Infograf jest zgranym zespołem, a co najważniejsze, dysponuje specjalistycznym sprzętem i narzędziami, co w niektórych przypadkach umożliwia szybsze rozwiązanie problemów czy odkrycie błędów w maszynach. Naszą współpracę oceniam bardzo pozytywnie.
Pytany o ewentualną dalszą współpracę obu firm, Dariusz Zuzek mówi: Na dzień dzisiejszy nasza kooperacja obejmowała uruchomienie i wdrożenie maszyn do produkcji. W dotychczasowej współpracy instalacji dokonywał zawsze serwis fabryczny, jednakże stan pandemii uniemożliwił podróże oraz pracę inżynierów fabrycznych. Na podstawie obecnych doświadczeń uważam jednak, że można połączyć siły i zacieśniać współpracę dla obopólnych korzyści i ku zadowoleniu klientów. Tak więc zapewne będziemy współpracować przy kolejnych projektach.
Dobre doświadczenia z serwisem Infografu ma także Marek Przewoźnik, właściciel firmy Rubicello z miejscowości Brzostek. Chiński dostawca dostarczył do firmy maszyny: wrapery i form boxer, jednakże przez blisko miesiąc jego pracownicy nie mogli poradzić sobie z ich uruchomieniem. W tej trudnej sytuacji Marek Przewoźnik skontaktował się z firmą Infograf, która błyskawicznie poradziła sobie z instalacją. Jak mówi, był to pierwszy kontakt z firmą Infograf, ale nie ostatni, ponieważ obecnie Rubicello przygotowuje się do zakupu automatu do sztancowania. Jesteśmy bardzo zadowoleni – mówi Marek Przewoźnik; jak podkreśla: Panowie z Infografu są bardzo konkretni, sumienni i mają duże doświadczenie. Specjalne słowa uznania skierował pod adresem Jakuba Dawidowicza, syna Wiesława Dawidowicza i właściciela Infografu: Pomimo że jest młody, ma ogromną wiedzę na temat tych urządzeń.
Marek Przewoźnik tak podsumowuje swoje doświadczenia z firmą Infograf: Bardzo profesjonalny i przyjazny kontakt; z czystym sumieniem mogę polecić usługi tej firmy zarówno w sprawach serwisowych, jak i biznesowych.
Z kolei firma Graffiti BC z Torunia zainwestowała w maszynę QFM 600 oraz linię do produkcji rigid boxów – pierwszą taką w Polsce. Ryszard Gregrowicz, jej właściciel, tak mówi o powodach tej inwestycji: Technologie stosowane przez nas do tej pory nie pozwalały na realizację dużych zleceń, głównie z powodu wydajności i kosztów wytworzenia. Oczywiście są zamówienia, które będziemy wykonywać tak jak do tej pory, ponieważ projekty szczególne nie mogą być realizowane maszynowo ze względu na ograniczenia techniczne. Uznaliśmy, że musimy zagwarantować naszym klientom kilka rzeczy: terminowość, jakość, powtarzalność oraz cenę, która spaja w sobie koszty produkcji z wydajnością.
Pytany, jak przebiegła instalacja urządzeń, zwłaszcza że w przypadku linii była to premierowa instalacja w kraju, odpowiada: Instalacja obu linii przebiegła, ku mojemu zaskoczeniu, niezwykle sprawnie. Począwszy od rozładunku kilkudziesięciu skrzyń do uruchomienia linii ekipa pana Dawidowicza potrzebowała trzech dni. Serwis firmy Infograf nie sprawiał wrażenia bezradności wobec linii, którą pierwszy raz instaluje – widoczne było świadome działanie od początku do końca.
W mojej ocenie ekipa wykazała się wiedzą, doświadczeniem, skutecznością w rozwiązywaniu problemów (byłoby zbyt pięknie, gdyby ich nie było), a także spokojem, który zachowywała podczas pracy.
Pozytywna ocena współpracy z firmą Infograf będzie najprawdopodobniej skutkowała dalszymi kontaktami. Współpraca z panem Dawidowiczem, od rozmów wstępnych, poprzez ustalenia szczegółów, zawarcie umowy, dostawę i instalację linii przebiegała bez zakłóceń i napięć – mówi Ryszard Gregrowicz. – Wiemy, że zdarzenia, które destabilizowały wiele procesów, miały wpływ na realizację planów. W tym wypadku, mimo wstrzymania produkcji w Chinach i napięć związanych z transportem, udało się zrealizować umowę w uzgodnionym terminie.
Pracownicy Toreno Sp. z o.o., w której instalacja została przeprowadzona, zostali przeszkoleni w zakresie przygotowania linii do wykonywania konkretnego produktu, obsługi procesu wytwarzania, aż po czynności związane z eksploatacją. Od momentu wyjazdu cierpliwie udzielają nam rad i rozwiązują doraźne problemy. Obsługa ma bezpośrednie telefony, w szczególności do pana Jakuba Dawidowicza, który był bezpośrednio odpowiedzialny za instalację i rozruch.
Infograf zapewnił nam usługi gwarancyjne, a także opiekę serwisową po okresie gwarancji. To był jeden z podstawowych warunków podpisania kontraktu.
Zainstalowane technologie chcemy uzupełnić o szereg urządzeń peryferyjnych, które automatyzują czynności pośrednie takie jak wklejanie magnesów neodymowych, naklejanie taśm dwustronnie klejących czy montaż pudełek. W tych sprawach prowadzimy rozmowy.
Kolejny zadowolony, a do tego stały klient Infografu, to Jarosław Roliński, właściciel drukarni Presto z Aleksandrowa Łódzkiego, który – co podkreśla – z usług firmy Infograf korzysta nieprzerwanie od początku jej działalności. Jak dotychczas w ramach tej współpracy został zrealizowany zakup i montaż następujących urządzeń: maszyny drukującej, automatu sztancującego, 2 automatów składająco-sklejających, maszyny do lakierowania UV oraz automatu do złoceń.
Ponadto firma Infograf w roku 2020 świadczyła na rzecz drukarni Presto usługi związane z przeniesieniem jej siedziby oraz całej produkcji do nowej lokalizacji. Prace związane z demontażem maszyn i ich montażem w nowej lokalizacji trwały ok. 2 tygodni.
Współpracę z firmą Infograf oraz pracę serwisu oceniam wzorowo na każdym z etapów wymienionych powyżej realizacji – mówi Jarosław Roliński. I dodaje: W bliskiej przyszłości planujemy finalizację kolejnych dwóch projektów związanych z branżą poligraficzną, a w dłuższej perspektywie dalszą owocną współpracę.
Po takich rekomendacjach komentarz wydaje się zbyteczny.
Artykuł sponsorowany
InfoGraf Sp. z o.o. I Al. 11 Listopada 159 I 66-400 Gorzów Wlkp
biuro: +48 513 700 322 I tel. kom.: +48 501 262 552 I tel. kom.: +48 501 790 552
biuro@infograf.eu I www.infograf.eu