Setna maszyna KBA Rapida 106 z systemem DriveTronic SPC
6 Dec 2016 14:53

Na początku października br. firma KBA zakontraktowała setną maszynę pełnoformatową KBA Rapida 106 wyposażoną w technologię niezależnych napędów cylindrów płytowych DriveTronic SPC, która pozwala na symultaniczną zmianę wszystkich form drukowych. Jej nabywca – belgijska drukarnia arkuszowa Cartamundi, specjalizująca się w produkcji kart do gier – rozpocznie pracę z wykorzystaniem nowej maszyny w marcu 2011 roku. System niezależnych napędów cylindrów płytowych DriveTronic SPC pojawił się w ofercie KBA we wrześniu 2007 roku. Jego premiera miała miejsce na targach drupa 2008 – wówczas rozwiązanie to demonstrowano na maszynie KBA Rapida 106. DriveTronic SPC, umożliwiający szybką zmianę form drukowych i zleceń, pozwolił jej osiągnąć tytuł „mistrza świata w narządzaniu maszyny w klasie urządzeń pełnoformatowych”. Z uwagi na fakt, że formy drukowe są w niej zmieniane podczas mycia i innych czynności związanych z narządem maszyny, rzeczywisty czas związany z tą fazą procesu produkcyjnego jest równy zeru. System DriveTronic SPC jest kompatybilny z innym systemem KBA, przeznaczonym dla maszyn arkuszowych – KBA Flying JobChange, umożliwiającym zmianę zleceń „w locie” bez konieczności zatrzymywania urządzenia. Ponad połowa spośród stu sprzedanych do tej pory maszyn z rodziny KBA Rapida 106, wyposażonych w dedykowany system niezależnego napędu cylindrów płytowych, to modele 8- i 10-kolorowe (a także dłuższe) z systemem odwracania arkusza i jednym lub większą liczbą zespołów lakierujących. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie także w maszynach z mniejszą liczbą agregatów drukujących. Na jego zakup decydują się zarówno drukarnie akcydensowe, jak i opakowaniowe. Około 40 proc. nowych kontraktów podpisywanych obecnie przez KBA na dostawę modelu KBA Rapida 106 uwzględnia maszyny wyposażone w to rozwiązanie. Wśród europejskich drukarń, które doceniły jego zalety, są także firmy z Polski. Mimo że DriveTronic SPC jest kluczowym rozwiązaniem w procesie narządzania maszyny, stanowi on tylko jeden z wielu modułów wchodzących w skład kompleksowego systemu DriveTronic. Opracowano na podstawie informacji firmy KBA