Shadow Print – nowe możliwości kreowania marki
6 Dec 2016 14:56

Jednym z nowatorskich rozwiązań w ofercie samoprzylepnych materiałów etykietowych firmy UPM Raflatac jest technika nadruku na wewnętrznej stronie etykiety – pod warstwą kleju – z możliwością dopasowania do indywidualnych potrzeb. Rozwiązanie druku pod klejem Shadow Print to gwarancja pochodzenia materiałów oraz prosty sposób na szybką weryfikację zgodności etykiet ze specyfikacją i wymaganiami. Ponadto technika ta ukazuje całkowicie nowe oblicze etykiety, które pomoże wyróżnić markę na tle konkurencji. Nadruk wykonany techniką Shadow Print stanowi trwały składnik samoprzylepnego laminatu etykietowego oraz gotowej etykiety. Jest trudny do powielenia, niemożliwy do usunięcia bez śladów ingerencji i zapewnia większe bezpieczeństwo niż drukowanie na warstwie kleju. W przeciwieństwie do nadruku na podkładzie, który jest usuwany podczas aplikacji etykiety, poddruk Shadow Print jest wykonywany na etapie produkcji laminatu etykietowego, stanowi więc nieodłączny element gotowej etykiety przez cały cykl jej eksploatacji. Usunięcie poddruku Shadow Print bez uszkodzenia materiału wierzchniego lub warstwy kleju jest niemożliwe. Nie ma prostszego i bardziej opłacalnego sposobu, by zagwarantować pochodzenie lub zgodność materiałów. Ponadto rozwiązanie to pozwala uzyskać wysoką jakość nadruku na spodniej stronie etykiety w celu oznaczenia produktu na przezroczystym opakowaniu – wyjaśnia Fabrice Tollini, specjalista ds. marketingu materiałów specjalnych, UPM Raflatac EMEA. Standardowe opcje druku Shadow Print przewidują umieszczenie na etykiecie logo UPM Raflatac, które jest potwierdzeniem oczekiwanej jakości materiałów i ich pochodzenia, a także informacji o etykietach lub ich pojedynczych składnikach (np. o zastosowanym kleju luminescencyjnym) oraz o standardach i wymogach prawnych, które dany materiał spełnia. Ponadto istnieje możliwość dopasowania drukowanego tekstu lub obrazu do indywidualnych potrzeb. Użytkownik końcowy nie tylko ma pewność źródła pochodzenia materiałów, lecz także może w prosty sposób sprawdzić, czy właściwości etykiety odpowiadają ustalonym specyfikacjom – dodaje Tollini. – Jest to niezbędna gwarancja dostarczenia odpowiednich materiałów zatwierdzonych do etykietowania danego produktu oraz ich właściwej aplikacji. Łatwiejszy sposób potwierdzenia oryginalności produktów Standardowo oferowany jest jednokolorowy, jasnoszary druk tekstu lub logo na spodniej stronie materiału wierzchniego. Oznacza to, że poddruku Shadow Print nie widać przez większość nieprzezroczystych materiałów wierzchnich. Jest on rozmieszczany na powierzchni losowo, ale regularnie – zgodnie ze stałym wzorem – odpowiednio do rozmiaru i kształtu etykiety. W odpowiedzi na coraz częstsze zapytania o samoprzylepne znaczki pocztowe wprowadzono również opcję poddruku Shadow Print na wewnętrznej stronie podkładu typu Glassine, pod silikonową powłoką. Kolejna możliwość to wykonanie poddruku Shadow Print farbą widoczną wyłącznie w obecności promieni ultrafioletowych. Niewidoczny poddruk Shadow Print jest szczególnie korzystny w przypadku etykietowania produktów o wysokiej wartości oraz towarów luksusowych takich jak wina, alkohole oraz – właśnie – znaczki. Farby reagujące na światło UV umożliwiają prostą i szybką identyfikację materiałów etykietowych oraz etykietowanych produktów bez konieczności stosowania drogich urządzeń – podsumowuje Tollini. Farby UV są widoczne wyłącznie w obecności promieni ultrafioletowych. W innym wypadku poddruk jest całkowicie niedostrzegalny. Poddruk Shadow Print wykonany na wewnętrznej stronie materiału podkładowego można sprawdzić na podkładzie przed nałożeniem etykiety, natomiast poddruk Shadow Print UV na spodniej stronie materiału wierzchniego – po aplikacji, na przezroczystych produktach i opakowaniach. Wsparcie w promowaniu marki Bardzo ważnym aspektem technologii Shadow Print jest ukazanie całkiem nowych możliwości w dziedzinie kreowania marki. Dostępnych jest wiele możliwości wydruków jednokolorowych do etykietowania przezroczystych opakowań takich produktów jak napoje, kosmetyki czy alkohole. Gwarancja pochodzenia materiałów etykietowych oraz ich specyfikacji to tylko jedna z funkcji druku pod klejem. Pozostałą część powierzchni etykiety można dowolnie wykorzystać na różne kreatywne sposoby – mówi Fabrice Tollini. – Możliwość dostosowania wykonywanych poddruków oznacza w praktyce, że użytkownicy końcowi i właściciele marek odgrywają bardzo ważną rolę w rozwoju informacyjnego i promocyjnego potencjału technologii Shadow Print. To oni decydują, co znajdzie się na etykiecie. Dotychczas standardową techniką drukowania na spodniej stronie etykiety był druk na warstwie kleju. Rozwiązanie Shadow Print daje możliwość wydruku powtarzalnego tekstu wzdłuż krawędzi, więc każdą etykietę można dopasować do wymagań określonej marki. Stosowanie techniki Shadow Print zapewnia dużo lepszą dokładność niż drukowanie na powierzchni pokrytej klejem –dodaje Tollini. – Jest to kolejny element wyróżniający nas wśród konkurencji – zapewniamy lepszy wygląd etykiety, który ma pozytywny wpływ na postrzeganie całego opakowania i marki. Opracowano na podstawie materiałów firmy UPM Raflatac