Silniejsi dzięki zmianom
6 Dec 2016 14:46
Siła zmian będzie wspierać firmę Konica Minolta na targach drupa 2008, na których firma zamierza zaakcentować swoją mocną pozycję dostawcy cyfrowych urządzeń drukujących poprzez prezentację wielu premierowych modeli przeznaczonych dla sektora profesjonalnego. Choć na razie japoński koncern nie chce ujawniać szczegółów na ten temat, to nakreśleniu kierunków rozwoju poświęcił organizowane w cyklu dwuletnim międzynarodowe spotkanie partnerów handlowych, które odbyło się 19 października w Hamburgu.
Uczestniczyło w nim ponad 1400 osób z kilkudziesięciu krajów, wśród których nie zabrakło analityków rynku oraz dziennikarzy, a wśród nich z kolei – „Poligrafiki”.
W konferencji zatytułowanej „European Leadership Conference” wzięła udział także trzydziestoosobowa delegacja partnerów handlowych i pracowników polskiego oddziału firmy Konica Minolta. Tegorocznym mottem było „The Power of Change” – „Siła zmian”. Spotkanie zainaugurowali Atsushi Kodama, Executive Director Sales & Marketing HQ z Konica Minolta Business Technologies w Tokio oraz Hideki Okamura, prezydent Konica Minolta Business Solutions w Europie. European Leadership Conference miała formę trzech równoległych seminariów tematycznych. Pierwsze dotyczyło trendów na światowym rynku urządzeń cyfrowych – mówił o nich Jon Reardon, przedstawiciel niezależnej firmy badawczej InfoTrends. Podkreślił on, że potrzeby klientów będą się koncentrować w najbliższych latach na cyfrowym druku kolorowym – a to właśnie jest kierunek, w którym firma Konica Minolta konsekwentnie podąża od lat. Inny ekspert, Christian Mehrtens z niemieckiego przedstawicielstwa firmy Microsoft, zaprezentował gościom rozwiązania z dziedziny biurowych środowisk pracy.
Pozostałe dwa seminaria poświęcone były rozwiązaniom firmy Konica Minolta dedykowanym dla biur oraz rynku poligraficznego. Z dużym zainteresowaniem spotkały się wykłady na temat systemu zdalnej diagnostyki serwisowej CS Remote Care oraz koncepcji optymalizacji kosztów druku o nazwie iDOC. W trakcie seminariów przedstawiono także najnowsze propozycje oprogramowania wspomagającego urządzenia Konica Minolta oraz kierunki, w jakich będą się one rozwijać pod względem technologicznym.
W ramach spotkania odbyła się również konferencja prasowa poświęcona nowoczesnym rozwiązaniom z dziedziny zarządzania dokumentami oraz przewidywaniom dotyczącym rozwoju rynku, który – zdaniem przedstawicieli firmy Konica Minolta – w ciągu najbliższych lat nie będzie się mógł obejść bez sprawnego workflow i wydajnej infrastruktury drukującej.
Przejście od druku monochromatycznego do wielobarwnego stało się już faktem, więc Konica Minolta chce obecnie kreować swój wizerunek jako kompetentnego dostawcy rozwiązań i aplikacji. Jako pierwsze na rynku urządzenia japońskiego producenta wspierane są przez Microsoft Vista, jako pierwsza Konica Minolta jest także w stanie zaimplementować pełną funkcjonalność formatu XPS. Istotna zmiana została dokonana ostatnio także w dziedzinie organizacji – nastąpiła konsolidacja działów Business Solutions i Printing Solutions, dzięki której użytkownicy mają łatwiejszy i pełniejszy dostęp do zintegrowanych rozwiązań: od wielofunkcyjnej, zaawansowanej maszyny drukującej po najprostszą drukarkę laserową. Siła zmian to coś więcej niż tylko motto naszego spotkania w Hamburgu, to także kierunek, w którym koncern będzie zmierzał w najbliższych latach – zapowiedział Hideki Okamura. – Zmiany czynią nas silniejszymi, pozwalają na osiąganie zaplanowanych celów. Widzę zmiany, jakie coraz szybciej zachodzą na rynku profesjonalnych urządzeń drukujących, obserwuję zmianę potrzeb i zachowań klientów końcowych i nie wyobrażam sobie, aby Konica Minolta nie zmieniała się wraz z nimi – zarówno organizacyjnie, jak i strategicznie. Hideki Okamura zapowiedział także poszerzenie portfolio produktów dedykowanych rynkowi profesjonalnemu oraz wprowadzenie nowych funkcji w urządzeniach już odnoszących sukcesy na rynku, ale o szczegółach nie chciał rozmawiać przed drupą 2008. Z pewnością celem zmian będzie integracja i optymalizacja kosztów, a także wzrost wydajności przy jednoczesnej poprawie jakości. Już od jakiegoś czasu koncentrujemy się przede wszystkim na sprzedaży rozwiązań, a nie samych urządzeń drukujących. Największych zmian należy oczywiście oczekiwać w zakresie oprogramowania, a nie maszyn. W kwestii urządzeń wiele już bowiem zostało zrobione; jako pierwsi pokazaliśmy, że nasze drukarki nie muszą być brzydkie, że możemy je „spersonalizować” tak, aby podkreślały charakter każdej firmy.
Hideki Okamura zauważył, że rynek europejski znacząco różni się od np. amerykańskiego, na którym najważniejsza jest cena: Dla drukarzy europejskich najważniejsze są jakość oraz serwis i są w stanie za to zapłacić więcej. Prezydent Konica Minolta Business Solutions Europe podkreślił także istotną rolę właściwych relacji z klientami i partnerami handlowymi; najlepiej wyraża je filozofia koncernu oparta na japońskim pojęciu Kizuna, oznaczającym rodzaj mentalnej więzi łączącej ludzi, polegającej na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Znajduje ona zastosowanie w odniesieniu do relacji firmy z jej partnerami; firma zadowolona z urządzeń Konica Minolta oraz jej serwisu wróci do nas po następne, choćby cena nie była najniższą na rynku. Stąd także czerpiemy siłę – spuentował Hideki Okamura. AN