Sprzedaż gazet nadal na niskim poziomie
6 Dec 2016 14:43
Z danych Zwišzku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że wyniki sprzedaży dzienników w I półroczy roku 2003 były niesatysfakcjonujšce. Większoć tytułów prasy codziennej zanotowała dalszy spadek sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem 2002 roku. Niewielki wzrost redniej sprzedaży wystšpił tylko w grupie dzienników ekonomicznych oraz w prasie sportowej. W liczbach bezwzględnych na I miejscu jest nadal ăGazeta WyborczaÓ, która w pierwszym półroczu tego roku sprzedawała rednio 418 249 egzemplarzy każdego wydania, co jednak oznacza spadek wobec pierwszego półrocza roku ubiegłego o 2,9%. rednia sprzedaż ăSuper ExpressuÓ wyniosła 269 721 egz. i była niższa od ubiegłorocznej o 13,8 %. Na prawie niezmienionym poziomie (spadek o 0,7%) pozostaje sprzedaż ăRzeczpospolitejÓ Đ 186 970 egz. Największy spadek wród dzienników ogólnopolskich, bo aż o 20,5%, zanotowała ăTrybunaÓ Đ jej rednia sprzedaż wyniosła 29 654 egzemplarze. Wzrost sprzedaży zanotowała ăGazeta PrawnaÓ Đ jej rednia sprzedaż wynosiła 75 589 egzemplarzy i była wyższa od ubiegłorocznej o 10,4%. O 7,5% więcej sprzedawała też ăGazeta Giełdy ParkietÓ Đ 8721 egz. ăDziennik SportowyÓ (ăPrzeglšd SportowyÓ i ăTempoÓ) osišgnšł redniš sprzedaż 87 859 egzemplarzy (wzrost o 4,1%). O 1,8% zwiększyła się sprzedaż ăPulsu BiznesuÓ Đ do 22 503 egzemplarzy.
Również regionalne gazety codzienne zanotowały w pierwszym półroczu, według danych ZKDP, spadek sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Tylko sprzedaż ăDziennika Łódzkiego Đ Wiadomoci DniaÓ wzrosła o 2%. Najwięcej sporód dzienników regionalnych nadal sprzedaje ăGazeta PomorskaÓ Đ jej rednia sprzedaż wynosiła w I półroczu 100 254 egzemplarze, co oznacza spadek o 2,4%.
Opracowano na podstawie Biuletynu IWP nr 8(62)/2003