Stawiamy na kalendarze!
6 Dec 2016 14:44

Optymistyczne jest to, że w epoce komputerów, elektronicznych notesów, telefonów komórkowych lubimy je mieć. Wieszamy na œcianach, nosimy w torebkach, mamy na swoich biurkach. Małe, duże, œrednie. Wcišż pozostajš miłym upominkiem na urodziny, na gwiazdkę. Kalendarze. Towarzyszš nam dzień po dniu, choć nie zawsze napawajš nas optymizmem Đ cóż, nie lubimy upływajšcego czasu, a to kalendarze właœnie pokazujš nam, że czasu nie można zatrzymać. Wyrywamy kartkę za kartkš, bo upływa nam dzień po dniu. Dla nas to być może nie najlepsza perspektywa, ale dla producentów tych symboli upływajšcego czasu na pewno tak. Jednym z nich jest firma Nowy Styl z Warszawy, którš tuż przed sezonem kalendarzowym (bo ten dla producentów kalendarzy zaczyna się koło wrzeœnia) postanowiliœmy odwiedzić. Na pytanie, czy producent kalendarzy nie obawia się konkurencji elektronicznych urzšdzeń, które majš tę przewagę nad tradycyjnymi kalendarzami, że odpowiednio ustawione same informujš nas (dŸwiękiem chociażby) o wydarzeniach, spotkaniach, urodzinach babci, imieninach ojca, Aneta Zygiel, dyrektor ds. marketingu z firmy Nowy Styl odpowiada, że nie: Owszem, lubimy mieć wszystkie te urzšdzenia gdzieœ pod rękš, bo zdecydowanie ułatwiajš nam one życie, ale potrzebujemy również tego, by mieć pod rękš coœ do zanotowania Đ a takš funkcję pełni właœnie kalendarz ksišżkowy. Kalendarze, czy ksišżkowe, czy œcienne Đ dodaje Karol Baka, dyrektor handlowy firmy Đ sš i pewnie długo jeszcze będš traktowane jako dobry prezent, zwłaszcza dla firm, które w ten sposób obdarowujš swoich klientów. Taka forma to oczywiœcie nie tylko forma prezentu, ale zarazem forma reklamy danej firmy. Wprawdzie w ostatnich latach Nowy Styl odczuł pewnego rodzaju kryzys Đ firmy zamawiały mniej kalendarzy (bo to, jak wspomniał nasz rozmówca, jedna z form reklamy, a tu były w ostatnich miesišcach na naszym rynku największe cięcia), ale firma nie produkowała ich mniej, co pokazuje, że mimo wszystko kalendarze pozostanš z nami. Od lat nie obserwujemy spadku zamówień Đ mówi Aneta Zygiel Đ mamy stałych klientów, z którymi współpracujemy od lat, mamy też nowych, którzy rozpoczynajš z nami współpracę i najczęœciej jš kontynuujš. W swojej działalnoœci stawiamy bowiem przede wszystkim na kalendarze i robimy wszystko, by zdobywać nowe rynki i nowych klientów. Walczymy o swoich klientów.... Rzeczywiœcie Nowy Styl mocno o nich walczy. Firma stara się być obecna wszędzie Đ zarówno na imprezach targowych, jak i w mediach, ale jak twierdzš jej przedstawiciele, najskuteczniejsza jest forma docierania do klientów bezpoœrednio. Co roku tuż przed sezonem kalendarzowym wysyłajš więc swoje oferty, katalogi bezpoœrednio zarówno do starych, jak i potencjalnych klientów. Nowy Styl jest również obecny w mediach drukowanych (w Poligrafice również Đ przyp. red.), a już wkrótce będziemy mogli o nim usłyszeć w reklamach radiowych. Ciekawš formš promocji jest również reklama na tylnych szybach samochodów w większych warszawskich korporacjach taksówkowych. Dzięki takiej formie ludzie nas kojarzš, identyfikujš z poważnš, stabilnš firmš i obdarzajš nas zaufaniem składajšc zamówienia Đ wyjaœnia Aneta Zygiel. Nowy Styl postawił też na obecnoœć w Internecie Đ przebudował więc m.in. swojš stronę internetowš, aby ułatwić klientom kontaktowanie się tš drogš. Tak więc firma, jak twierdzš jej przedstawiciele, jest coraz bardziej zauważalna na rynku producentów kalendarzy, a właœciwie jest jednym z dwóch liderów tego rynku, choć nie tylko kalendarzami się zajmuje. Warto wspomnieć, że to właœciwie drukarnia jest podstawowym elementem działalnoœci firmy. Nowy Styl wykonuje różnego rodzaju prace poligraficzne: od wizytówek poczšwszy, przez papiery firmowe, koperty, foldery, teczki, naklejki, notesy, na kartach œwištecznych kończšc. Nowy Styl ma w swojej ofercie również artykuły promocyjno-reklamowe, na których wykonuje nadruki metodš tampondruku, sitodruku oraz grawerowania laserowego. Na odzieży, którš majš w swojej ofercie, wykonujš hafty, elementy reklamowe metodš sitodruku, wideofleksu i stripflocku. Poza tym firma posiada studio DTP, własnš introligatornię (która cišgle jest modernizowana) oraz wzorcownię. Obecnie Nowy Styl obsługuje ponad 800 dużych i małych firm, które składajš zamówienia indywidualnie (bezpoœrednio) lub za poœrednictwem agencji reklamowych. Warto tu dodać, że poczštkowo (czyli 9 lat temu, bo wtedy powstała firma) Nowy Styl również miał raczej charakter agencji reklamowej. Dopiero póŸniej jej założyciele i obecni właœciciele, bracia Đ Adrian i Marek Kubowicz postanowili tak jš rozwinšć, by sama œwiadczyła usługi poligraficzne. ...i nagradzajš nas za to Taki kierunek okazał się słuszny, bo już dziœ, po niespełna 10 latach działalnoœci Nowy Styl może się pochwalić wieloma nagrodami, m.in. jednš z ostatnich: odebranš podczas targów Meeting Premiera w Warszawie nagrodš za ăMarketing WystawienniczyÓ (rzeczywiœcie Nowy Styl widoczny jest podczas imprez targowych, a charakterystyczne stroje pracowników przycišgajš oko niejednego zwiedzajšcego). Kolejnš jest nagroda przyznana podczas tegorocznych targów Euro-Reklama przez magazyn ăBusiness MediaÓ za ăkompleksowš strategię marketingowš i prężnie rozwijajšcy się dział sprzedażyÓ. Strategię marketingowš firmy, która stała się zauważalna, o czym œwiadczš powyższe nagrody, można ujšć w kilku punktach: 1) dotarcie do klienta ostatecznego przez dystrybucję katalogów, reklamy prasowe, reklamy ruchome, reklamy w stacjach radiowych; 2) atakowanie klienta Đ akcja telemarketingowa; 3) profesjonalne przeszkolenie przedstawicieli handlowych; 4) uczestnictwo w imprezach targowych. Niewštpliwie jednak firma stawia na bardzo intensywny rozwój swojego działu handlowego Đ tu silnš jego stronš sš kobiety (wszystkie pracowniczki działu handlowego to przedstawicielki płci żeńskiej), choć obecnie, jak zdradzili nam nasi rozmówcy, trwajš poszukiwania panów do tego działu. Organizacje branżowe Nowy Styl należy do organizacji branży reklamowej, zwłaszcza chwali sobie przynależnoœć do międzynarodowej organizacji PSI, a także Polskiej Izby Reklamy i programu Solidni w Biznesie. W pierwszym kwartale bieżšcego roku firma została również zweryfikowana pod względem rzetelnoœci przez Solidnš Firmę i została wpisana na ăBiałš ListęÓ solidnych firm, co Đ jak twierdzš jej przedstawiciele Đ bardzo pomaga jej w kontaktach handlowych. Jednak jako członkowie tych organizacji oczekiwaliby od nich czegoœ więcej Đ organizowania spotkań branżowych, na których mogliby wymienić się spostrzeżeniami, wyznaczyć trendy, reprezentowania interesów firm reklamowych na forum Sejmu, dbania o odpowiednie nagłoœnienie imprez targowych, a zwłaszcza idei organizowania jednych, ale dużych targów reklamy. Jak twierdzi Aneta Zygiel, takie rozdrobnienie imprez, jakie ma miejsce obecnie (przypomnijmy: targi PSI w lutym, Meeting Premiera w marcu, Euro-Reklama w kwietniu Đ przyp. red.), to trochę niesprzyjajšca sytuacja dla tych firm, które chcš być obecne wszędzie. Dobrze byłoby zorganizować jednš imprezę Đ mówi. Đ Tego podjęło się stowarzyszenie Solidni w Biznesie organizujšc nowe targi artykułów reklamowych REMA, ale wbrew oczekiwaniom chyba samych organizatorów będzie to raczej kolejna mała impreza tego rodzaju. Generalnie Đ przyznaje Aneta Zygiel Đ jesteœmy trochę rozczarowani targami. Obserwujemy tendencję, że targi sš odwiedzane przez jedno grono osób, powtarzajšce się rokrocznie. Jeœli chodzi o rok przyszły, nie umiemy sprecyzować, na której imprezie targowej się pojawimy. Myœlimy o rozszerzeniu horyzontów i wystawieniu się na targach reklamowych w DŸsseldorfie, chcemy bowiem zaistnieć również na rynku europejskim, majšc œwiadomoœć jakoœci oraz konkurencyjnoœci cen naszych produktów. Nowy styl ăNowego StyluÓ W ofercie przyszłorocznych kalendarzy znalazło się wiele nowoœci, o czym œwiadczy chociażby gruboœć katalogu, która w tym roku wzrosła dwukrotnie. Na pewno ciekawš propozycjš będš kalendarze œcienne, gdzie można dokonywać różnego rodzaju notatek (terminarze), bo majš one na to odpowiednie miejsce, a obok znajduje się przekrój całego roku, czy kalendarze trójdzielne w jeszcze większych niż dotychczas formatach. W kalendarzach ksišżkowych na rok przyszły firma Nowy Styl oferuje nowe rodzaje opraw, np. imitujšce korek, z zamszu, nowe oprawy materiałowe, a także kalendarze ksišżkowe, które można położyć na biurko. Jesteœmy poza tym w stanie Đ twierdzi Aneta Zygiel Đ wykonać każde, nawet najbardziej indywidualne zamówienie. ăTo bardzo dobrzeÓ Đ chciałoby się dodać Đ bo kalendarz, zwłaszcza ksišżkowy to bardzo indywidualna rzecz, czasami chowana głęboko, niemal jak pamiętnik Đ dla wielu zresztš pełnišca takš funkcję. I niech tak pozostanie, abyœmy mogli cieszyć się słowem pisanym, odręcznie, na papierze, bo coraz go mniej w otaczajšcej nas rzeczywistoœci...