Strategia Print 2.0
6 Dec 2016 14:46
HP zaprezentował przełomową technologię druku, nowe usługi drukowania oparte na sieci www, rozszerzoną gamę drukarek oraz urządzeń do przetwarzania obrazu, a także nowo zawarte umowy i porozumienia, które służą rozwijaniu rynku. Wszystko to w ramach przedstawionej przez firmę strategii Print 2.0, o której wstępną informację zamieściliśmy w czerwcowej Poligrafice.
Ogłoszono również początek nowej, międzynarodowej kampanii marketingowej pod hasłem „What do you have to say? ”. Planowany budżet to 300 mln USD. Kampania umożliwia użytkownikom połączenie stworzonych przez nich treści z bezpłatnymi materiałami autorstwa takich postaci jak piosenkarka i projektantka mody Gwen Stefani czy znana projektantka grafiki Pauli Scher.
Strategia Print 2.0 firmy HP skupia się na trzech obszarach: dostarczeniu platformy druku cyfrowego nowej generacji zwiększającej szybkość drukowania przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów usługowego druku wysokonakładowego, ułatwieniu drukowania bezpośrednio z sieci www, a także rozszerzeniu procesu tworzenia treści cyfrowych oraz platform publikacji dla wszystkich segmentów rynku.
W ramach realizacji strategii Print 2.0 HP wciąż wprowadza nowoczesne rozwiązania w głównym segmencie swojej działalności – drukowaniu – zwiększając możliwości zdobycia dodatkowego udziału na tym rynku (szacuje się, że do 2010 r. na świecie wydrukuje się 53 tryliony stron).
Dzięki strategii Print 2.0 możemy wykorzystać moc internetu, który posłuży za most pozwalający naszym klientom porozumiewać się, współpracować oraz publikować materiały w niespotykany dotychczas sposób – powiedział Vyomesh Joshi, wiceprezes zarządzający działu druku i przetwarzania obrazu HP.
Platforma druku cyfrowego nowej generacji
HP zaprezentował technologię głowic drukujących HP Scitex C2. Są to pierwsze głowice piezoelektryczne HP, które zwiększają szybkość drukowania przy jednoczesnym obniżeniu kosztów usługowego druku wielkonakładowego. Nowa technologia zapewni – według informacji producenta – niezrównaną jakość druku w zastosowaniach usługowych i przemysłowych, dając klientom możliwość zaoferowania nowych usług drukarskich i rozwoju działalności. HP wykorzystał posiadaną wiedzę na temat termicznego druku atramentowego i opracował oraz wdrożył technologię, która zadebiutuje w przemysłowych drukarkach wielkoformatowych HP Scitex XL2200.
Łatwiejsze drukowanie z sieci www
Dzięki Print 2.0 HP włącza usługi drukowania do popularnych witryn, ułatwiając użytkownikom drukowanie przydatnych stron. Firma nawiązała w tym celu współpracę z takimi witrynami jak Flickr, Windows Live Spaces oraz Yahoo!. Współpraca opiera się m.in. na następujących rozwiązaniach:
- Plany Flickr dotyczące wdrożenia na jesieni technologii Tabblo HP, dzięki której użytkownicy Flickr będą mogli tworzyć dostosowane do swoich potrzeb „produkty” takie jak albumy z fotografiami czy kolaże ze zdjęciami. Witryna da im również możliwość dostosowania fotografii do szybkiego i wygodnego wydruku domowego, a także zamówienia u usługodawcy używającego najnowszego rozwiązania HP Indigo własnych, profesjonalnie wykonanych książek lub plakatów o jakości druku offsetowego.
- Firma Microsoft wybrała witrynę Snapfish, która zapewnia możliwość druku online użytkownikom witryny Windows Live Spaces – części zestawu usług Windows Live. Użytkownicy Windows Live Spaces korzystający z kont Snapfish będą mogli w prosty sposób wydrukować zarówno własne albumy, jak i albumy przyjaciół z witryny Spaces.
- Pasek narzędzi drukowania HP Yahoo! zapewnia użytkownikom dostęp za pomocą jednego kliknięcia do bezpłatnych kursów elektronicznych, porad dotyczących drukowania, kreatywnych projektów, obsługi klienta i ofert specjalnych. Umożliwia też pobranie programu narzędziowego HP SmartWeb Printing, ułatwiającego drukowanie z sieci www. Pasek narzędzi na wiosnę pojawi się również jako opcja w sterownikach atramentowych drukarek, aparatów cyfrowych i skanerów HP dla użytkowników indywidualnych.
- Firma zaprezentowała również przycisk HP Print It! – wizualną wskazówkę dla internautów,
która informuje o możliwości drukowania materiałów wyjątkowej jakości.
Wykorzystywanie sieci www jako głównej platformy publikowania
HP stara się rozszerzyć platformę tworzenia i publikowania materiałów cyfrowych w wielu segmentach rynku, wprowadzając nowe usługi oparte na sieci www. Są to m.in.:
- Otwarta platforma rozszerzeń druku i przetwarzania obrazu HP (HP Imaging and Printing Open Extensibility Platform) oparta na sieci www, umożliwiająca programistom tworzenie elastycznych i niezależnych od urządzeń aplikacji zaspokajających specyficzne potrzeby branży takie jak bezpieczeństwo, zgodność oraz możliwość przechwytywania obrazu.
- Opracowane dla firm farmaceutycznych rozwiązanie HP Smart Labels & Packaging zaprojektowane w odpowiedzi na rosnący, globalny problem fałszowania produktów.
- HP upraszcza również drukowanie z sieci www profesjonalistom z branży architektonicznej, inżynieryjnej i budowlanej, wprowadzając zestaw HP Instant Printing Toolkit 2.0.
Nowe technologie w podstawowej ofercie produktów do drukowania
HP wprowadził gamę nowych produktów, przeznaczonych dla użytkowników indywidualnych, małych i średnich firm oraz społeczności grafików. Zaprezentowano też serię nowych drukarek dla klientów indywidualnych – w tym pierwsze na świecie kompaktowe drukarki fotograficzne z ekranem dotykowym – a także gamę unikalnych albumów fotograficznych.
HP rozszerzył również ofertę drukarek biurowych dla małych i średnich firm, prezentując najszybszą drukarkę przenośną na świecie oraz najmniejszą drukarkę HP LaserJet.
Nowością jest też drukarka HP Designjet T1100 MFP przeznaczona dla profesjonalistów z branży graficznej oraz zapowiedź nowego programu HP Graphic Arts Capture Business Development – rozszerzonej oferty narzędzi rozwoju biznesu, szkoleń oraz usług, które pomogą klientom zwiększyć liczbę stron drukowanych w technologii cyfrowej.