Strategiczny segment biznesu 
30 Jan 2020 11:02

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W październiku 2019 do zespołu Europapier Polska dołączył Paweł Tatala jako dyrektor sprzedaży i marketingu działu Visual Media, oferującego szeroki asortyment mediów do reklamy. 

Paweł Tatala legitymuje się bogatym, ponad 20-letnim doświadczeniem związanym z wprowadzaniem produktów i marek na rynek, a także ich aktywnym rozwojem i sprzedażą. Rozmawiamy o znaczeniu działu, którym kieruje, dla strategii całej firmy oraz o związanych z tym wyzwaniach.

 

Od października ub.r. pełni Pan funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu działu Visual Media. W komunikacie dotyczącym powołania Pana na to stanowisko prezes Europapier Polska określił ten dział jako strategiczny segment biznesu firmy. Co było powodem takiego jego usytuowania i jakie w związku z tym zadania stoją przed Panem? 

––––––––––

Paweł Tatala: Europapier Polska jako spółka należąca do koncernu Grupy Heinzel od samego początku działalności jest wiodącym graczem na rynku materiałów do druku wielkoformatowego w Polsce. Aktywnie obserwujemy i dostosowujemy portfolio materiałów do potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Kluczowe znaczenie mają jakość oraz serwis oferowanych usług. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom ciągle usprawniamy wszystkie procesy, które pomagają nam w codziennej pracy z klientami.

Nasze 4 salony sprzedaży mediów visual w Bielsku Białej, Łodzi, Gdańsku i Warszawie posiadają własne magazyny, w których media do druku LFP są dostępne codziennie od poniedziałku do piątku od 8. do 16. Magazyn centralny Europapier Polska obsługuje zamówienia złożone do godziny 17-tej z dostawą dnia następnego. Nasi handlowcy to kompetentny zespół fachowców i doradców, specjalistów w branży.

Rozwój biznesu Visual Media w Polsce jest ściśle związany z dynamicznym rozwojem tego biznesu na wszystkich rynkach w Grupie Europapier. Dzięki temu możemy oferować klientom szerokie portfolio produktów z naszej europejskiej oferty na bardzo konkurencyjnych warunkach w stosunku do lokalnych dystrybutorów. 

 

Jakie produkty z oferty Visual Media cieszą się największym powodzeniem? Czy wśród odbiorców przeważają drukarnie wielkoformatowe i agencje reklamowe, czy też ich spektrum jest szersze?

––––––––––

P.T.: Nieprzerwanie od 1992 roku jesteśmy dumnym dystrybutorem marki Orafol i niewątpliwie produkty tego renomowanego producenta cieszą się największym zainteresowaniem. W roku 2020 planujemy poszerzenie oferty i dostępności materiałów, chcąc realizować każde, nawet najmniejsze zapytanie naszych klientów, zarówno największych drukarń wielkoformatowych, jak i agencji reklamowych. Nasza firma stawia w centrum uwagi zamówienia wszystkich klientów, dlatego jesteśmy najbardziej zorientowani na ich potrzeby w całej branży. 

 

W roku 2020 planowane było wdrożenie nowych produktów. Czy te plany zostaną urzeczywistnione? Jakiego rodzaju będą to produkty?

––––––––––

P.T.: Jesteśmy na etapie wprowadzania szeregu nowych produktów z gamy materiałów do druku metodą sublimacji oraz produktów specjalistycznych takich jak folie podłogowe czy magnetyczne. O nowościach będziemy informować na bieżąco za pomocą mediów branżowych, newslettera i poprzez social media.

 

Eksperci przewidują w br. wzrost w segmencie druku wielkoformatowego na tkaninach, do zastosowań zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz. Czy planujecie Państwo większy udział także w tym segmencie?

––––––––––

P.T.: Bezsprzecznie druk na tkaninach to najbardziej dynamicznie rozwijający się segment rynku LFP i nasza strategia rozwoju uwzględnia ten trend. Planujemy posiadanie w ofercie materiałów tekstylnych renomowanych i oferujących najwyższą jakość producentów z Europy oraz z Dalekiego Wschodu. Nasz plan zakłada stały, równomierny rozwój w tej dziedzinie, nieustannie poszerzany wiedzą merytoryczną i komplementarną ofertą materiałów. 

 

Z jakimi producentami współpracuje Visual Media? Czy ich grono jest stałe?

––––––––––

P.T.: Jesteśmy dumnym dystrybutorem wiodących marek w Europie. Jak wspomniałem, w naszej ofercie znajdują się folie marki Orafol, niekwestionowanego lidera w segmencie produktów folii samoprzylepnych. Nasz katalog obejmuje także produkty wielu innych producentów i dostawców papieru, tapet, canvasów oraz banerów i siatki mesh. Stale powiększamy grono naszych dostawców, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku LFP.

 

Produkty Visual Media są dostępne m.in. w salonach sprzedaży w głównych miastach Polski; jak rozwija się sprzedaż w salonach? Czy planujecie Państwo zwiększenie – bądź ograniczenie – ich sieci?

––––––––––

P.T.: Cztery lokalizacje naszych salonów to oferta skierowana do klientów na południu Polski (Bielsko Biała), w Łodzi i Warszawie oraz w Trójmieście i okolicach. Na tym etapie skupiamy się na poszerzeniu oferty w istniejących salonach oraz zoptymalizowaniu procesów dostaw do klientów. Intensywnie obserwujemy i analizujemy sytuację na rynku i podążamy za oczekiwaniami w innych regionach Polski.

 

Jakie są plany na najbliższą przyszłość i jak wpisują się one w ogólną strategię Grupy Europapier? Jaka jest pozycja polskiego działu Visual Media na tle Europy Środkowej?

––––––––––

P.T.: Dział Visual Media Europapier Polska to lider w tym segmencie w całej Grupie Europapier. Mamy przyjemność pracować na najbardziej dynamicznym i wymagającym rynku w tej części Europy. Należy pamiętać, że jednocześnie jest to wielkie wyzwanie w implementacji wspólnej strategii rozwoju. Niemniej silna pozycja i wyniki spółki Europapier w Polsce pozwalają inwestować duży kapitał w dalszy rentowny rozwój biznesu Visual Media, co jest naszym priorytetem na lata 2020-2022 w ramach realizowanej strategii dywersyfikacji przychodów. Dodatkowo planujemy wzmożoną aktywność w obszarze działań marketingowych wspierających sprzedaż i ciekawych pomysłów związanych z kampaniami dla naszych klientów. To główne wyzwanie zarówno dla mnie, jak i całego zespołu.

Dziękuję za rozmowę.

www.europapier.pl