FESPA Global Print Expo 2023 i European Sign Expo 2023 powracają do Monachium w dniach 23-26 maja br. z misją podzielenia się „nowymi perspektywami” z profesjonalistami z branży druku reklamowego i oznakowań, poszukującymi strategii przyszłego sukcesu.
Pomaganie naszej globalnej społeczności w budowaniu rentownych, zrównoważonych biznesów leży u podstaw misji FESPA – wyjaśnia szef targów FESPA Global Print Expo, Michael Ryan. – Firmy, które przeszły przez pandemię, nauczyły się już, jak ważne są elastyczność i zdolność adaptacji. Teraz stoją przed nowymi wyzwaniami i muszą brać pod uwagę różne drogi zyskownego wzrostu. Dlatego też hasłem naszej kampanii w 2023 roku są „Nowe Perspektywy”. Zapraszamy drukarnie wielkoformatowe i producentów oznakowań do odwiedzenia targów z otwartymi umysłami, z gotowością spojrzenia na problemy z różnych stron i zakwestionowania ustalonych reguł, aby otworzyć możliwości rozwoju.
FESPA Global Print Expo i European Sign Expo 2023 zaoferują odwiedzającym bogactwo innowacji produktowych dla druku cyfrowego, tekstylnego i sitodruku oraz produkcji oznakowań, z ponad 330 wystawcami już zakontraktowanymi na targi. Sponsorami głównymi wydarzenia są firmy: Brother, EFKA, HANGLORY, Mimaki i Surfex Coverings.
Doświadcz personalizacji
Zgodnie z tym ukierunkowaniem na innowacyjne myślenie FESPA proponuje zupełnie nowe wydarzenie Personalisation Experience, które odbędzie się równolegle z FESPA Global Print Expo 2023. Przestrzeń konferencyjna, zlokalizowana w samym sercu targów, będzie oferować doświadczalną prezentację produktów i rozwiązań w zakresie personalizacji, a także dostarczać treści poświęcone spersonalizowanemu marketingowi lojalnościowemu, personalizacji odzieży sportowej i mody, wnętrzom na zamówienie oraz spersonalizowanym opakowa- niom, z udziałem ponad 50 prelegentów i ekspertów. Konferencja jest przeznaczona przede wszystkim dla właścicieli marek, sprzedawców detalicznych, marketerów, agencji oraz organizacji członkowskich i lojalnościowych, którzy chcą wzmocnić lub wyróżnić swoją ofertę dzięki personalizacji. Dostawcy usług druku, chcący umieścić personalizację w centrum swojej oferty, również zdobędą cenną wiedzę praktyczną.
Personalizacja jest od pewnego czasu gorącym tematem w naszej społeczności – wyjaśnia Duncan MacOwan, szef działu marketingu i wydarzeń w federacji FESPA. – Myślące przyszłościowo firmy poligraficzne dostrzegły możliwość indywidualizacji, która pojawiła się wraz z przejściem na produkcję cyfrową, choć wiele z nich nie zdążyło jeszcze w pełni jej wykorzystać. Teraz osiągnęliśmy punkt krytyczny, w którym możliwości kreatywne i techniczne są dopasowane do zapotrzebowania. Konsumenci na całym świecie chcą doświadczeń, które są spersonalizowane, natychmiastowe i coraz bogatsze. Marki, które wykorzystują personalizację, zwiększają swoją przewagę konkurencyjną, tworzą wartość i zwiększają udział w rynku. Wraz z wprowadzeniem Personalisation Experience chcemy pomóc odwiedzającym w zrozumieniu wartości komercyjnej personalizacji poprzez wysłuchanie rzeczywistych przypadków biznesowych i zobaczenie personalizacji w czasie rzeczywistym w akcji. Odtajniając personalizację i demonstrując, co jest możliwe, możemy zmienić kreatywne pomysły w dochodową rzeczywistość. Popularna na targach FESPA przestrzeń pokazująca możliwości wystroju wnętrz z wykorzystaniem druku cyfrowego Printeriors zostanie teraz włączona do Personalisation Experience, prezentując różnorodne zindywidualizowane przestrzenie wewnętrzne. Kuratorką tej wystawy jest ambasadorka FESPA Textile, Debbie McKeegan.
Więcej edukacji i inspiracji
Przestrzeń Sustainability Spotlight powróci na targi w 2023 roku po raz drugi, ponownie oferując odwiedzającym możliwość dowiedzenia się więcej o tym, jak poprawić swoje osiągnięcia w zakresie ochrony środowiska w czasie, gdy zrównoważony rozwój staje się koniecznością.
FESPA Global Print Expo będzie również gospodarzem FESPA Awards 2023, z galerią wybranych prac od dostawców usług druku z całego świata dostępnych dla odwiedzających po raz pierwszy od 2020 roku.
W Monachium odbędzie się także kolejna odsłona World Wrap Masters, oferując odwiedzającym możliwość zobaczenia, jak europejskie firmy zajmujące się grafiką pojazdową walczą o tytuł World Wrap Master Europe 2023. Wydarzenie będzie też oferowało pokazy na żywo realizowane przez ekspertów z branży.
Grafice pojazdowej FESPA zdecydowała się zresztą poświęcić osobne wydarzenie – w dniach 26-27 kwietnia br. w brytyjskim Silverstone odbędzie się WrapFest, sponsorowane przez 10 uznanych na całym świecie dostawców materiałów do oklejania pojazdów: Hexis, 3M, Avery Dennison, APA, Grafityp, Spandex, William Smith, Surfex, HP i Metamark. Oprócz sponsorów, The Wrap Institute został potwierdzony jako oficjalny partner szkoleniowy wydarzenia. Organizacja ta, będąca internetową społecznością edukacyjną z ponad 2 000 filmów instruktażowych dotyczących aplikacji, produkcji, projektowania i prowadzenia biznesu z wykorzystaniem folii winylowych, dostarczy wartościowe treści w ramach ścieżki demonstracyjnej FESPA, zajmując jeden z tzw. pit-garaży. WrapFest będzie się składał z 14 takich miejsc, z których każde będzie gościło co najmniej cztery sesje dziennie, zapewniając uczestnikom wydarzenia ponad 100 demonstracji na żywo w ciągu dwóch dni. Jesteśmy zachwyceni mogąc potwierdzić, że niektóre z największych nazwisk w branży dostarczą demonstracje na żywo podczas pierwszego w historii WrapFest – powiedział Duncan MacOwan. – Pit-garaże będą miejscem, w którym uczestnicy będą mogli dowiedzieć się o nowych materiałach i poznać techniki, które mogą być przeniesione do ich działalności; wiemy od tej społeczności, jak wiele uczestnicy skorzystają z obserwacji ekspertów na żywo.
Jak się zarejestrować?
Strony internetowe FESPA Global Print Expo i European Sign Expo działają już pod adresami www.fespaglobalprintexpo.com i www.europeansignexpo.com, dostarczając praktycznych informacji wystawcom oraz odwiedzającym. Dedykowana strona Personalisation Experience działa pod adresem www.personalisationexperience.com. Rejestracja zwiedzających online na wszystkie wydarzenia zostanie otwarta w lutym br.
Wstęp na targi FESPA Global Print Expo i European Sign Expo kosztuje 80 euro, co daje dostęp przez wszystkie cztery dni do obu wydarzeń, a także do sali wystawowej Personalisation Experience. Cena biletów dla uczestników konferencji Personalisation Experience wynosi 375 euro za dzień. Już wkrótce na stronie www. poligrafika.pl opublikujemy kody rabatowe upoważniające do zniżek. AN