Straty Heidelberga
6 Dec 2016 14:43
Firma Heidelberg poinformowała, że nie zrealizuje zakładanych na rok 2002 planów sprzedaży i zakończy go ze stratš netto w wysokoci 70-90 mln euro. Winš za takš sytuację niemiecki dostawca obarcza przede wszystkim słabš koniunkturę na kluczowych rynkach w swojej działalnoci Đ w Niemczech, USA i Brazylii.
W pierwszych dziewięciu miesišcach 2002 roku sprzedaż Heidelberga wyniosła 2,9 mld euro (planowano 3,6 mld), za zysk operacyjny Đ 48 mln euro (w planach zakładano 161 mln). Restrukturyzacja przeprowadzona w trzecim kwartale 2002 roku kosztowała kolejne 126 mln euro, stšd firma zanotowała w nim stratę w wysokoci 82 mln euro.
W dalszym cišgu najważniejsze ródło przychodów Heidelberga stanowiš maszyny arkuszowe, w przeciwieństwie do maszyn zwojowych, których wyniki na kluczowym w tym wypadku amerykańskim rynku firma nazwała ăwyjštkowo słabymiÓ. Jeli chodzi o prepress, straty w tym dziale zostały ăzdecydowanie zredukowaneÓ.
Heidelberg przewiduje, że w całym roku fiskalnym 2002 sprzedaż firmy wyniesie około 4,1 mld euro, co oznacza stratę rzędu 70-90 mln euro. Po ogłoszeniu wyników przez firmę akcje Heidelberga spadły do poziomu poniżej 20 euro.
Na podstawie dotprint.com opracował SS