Sukces wirtualnego wydarzenia 
23 Jul 2020 11:07

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zorganizowana z dużym rozmachem wirtualna konferencja Print4All – Future Factory, która odbyła się 24 czerwca br., zgromadziła ponad 1200 uczestników, a jedna trzecia z nich połączyła się spoza Włoch. Wydarzenie spotkało się z dużym odzewem ze strony międzynarodowej społeczności drukarzy, przetwórców i producentów opakowań. Andrea Briganti, dyrektor generalny Acimga, stowarzyszenia będącego współorganizatorem konferencji, potwierdził również nową datę kolejnej edycji targów Print4All: 3-6 maja 2022 r. 

Ponad 1200 uczestników, w tym jedna trzecia zagranicznych, 30 akredytowanych międzynarodowych magazynów (Poligrafika była jednym z patronów medialnych wydarzenia) i ok. 50 dziennikarzy uczestniczących w konferencji prasowej to bilans wirtualnego wydarzenia Print4All – Future Factory, które odbyło się 24 czerwca br. 

Podczas imprezy prześledzono globalne scenariusze technologiczne i ekonomiczne, uwzględniając wszystkie aspekty związane z przemysłem poligraficznym, ze szczególnym uwzględnieniem Przemysłu 4.0 i zrównoważonego rozwoju. Konferencja Print4All, która była również gospodarzem Walnego Zgromadzenia Federazione Carta e Grafica, połączyła fizyczną obecność gości w studio telewizyjnym ze zdalnym udziałem międzynarodowych prelegentów i transmisją na żywo do międzynarodowej publiczności, tworząc formułę, która z sukcesem poradziła sobie z aktualnymi ograniczeniami. Spotkanie prowadzone w językach włoskim i angielskim moderował dziennikarz telewizyjny Matteo Bordone, a udział w nim wzięli m.in.: Nigel Tapper, klimatolog i członek IPCC (Międzyrządowego Panelu ds. Zmian Klimatu, nagrodzonego Pokojową Nagrodą Nobla w 2007 r.); Alice Bodreau, Global Partners Manager w Fundacji Ellen MacArthur (której misją jest przyspieszenie przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym); prof. Enzo Baglieri, koordynator pierwszego projektu implementacji idei Przemysłu 4.0 we Włoszech; uczestnicy branżowego łańcucha dostaw z dwoma okrągłymi stołami dyskusyjnymi, przy których spotkali się dostawcy technologii, drukarnie i właściciele marek takich jak: Uteco, HP, SIT, Sacchital, Barilla czy Orogel; najbardziej reprezentatywne stowarzyszenia branżowe na poziomie globalnym, takie jak Intergraf (Europa), APTech (USA), Peiac (Chiny), Ipama (Indie), Picon (Wielka Brytania) omawiające trendy i perspektywy przemysłowe i gospodarcze w świecie druku i opakowań w swoich krajach. 

Branża staje na nogi w oparciu o Przemysł 4.0

Podczas wydarzenia Andrea Briganti, dyrektor generalny Acimga i Federazione Carta e Grafica, ogłosił nowy termin targów Print4All, które odbędą się w Fiera Milano w dniach 3-6 maja 2022 r., w ramach The Innovation Alliance. Czas zakomunikować, że włoski przemysł poligraficzno-opakowaniowy znów staje na nogi w oparciu o Przemysł 4.0, gospodarkę o obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój, czyli główne tematy konferencji Print4All – Future Factory – wyjaśnił Andrea Briganti. – COVID-19 uświadomił wszystkim, jak ważne są te sektory, które pozwalają na funkcjonowanie całej gospodarki nawet w czasie jej zamrożenia, dostarczając opakowania do łańcuchów dostaw żywności i farmaceutyków. Konferencja Print4All stanowi punkt zwrotny, umożliwiając spojrzenie w przyszłość ukierunkowaną na coraz bardziej zrównoważony łańcuch dostaw, coraz bardziej zintegrowany z paradygmatem Przemysłu 4.0. 

Konferencja Print4All – Future Factory została zorganizowana przez Acimga (Włoskie Stowarzyszenie Producentów Maszyn dla Przemysłu Graficznego, Przetwórczego i Papierniczego) przy wsparciu Argi (Włoskiego Stowarzyszenia Dostawców Przemysłu Graficznego) oraz ITA (Włoskiej Agencji Handlowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej). Konferencja odbywa się co roku i pełni funkcję pomostu do kolejnej edycji targów Print4All. Acimga jest stowarzyszeniem wewnątrz Confindustria, reprezentującym wszystkie technologie poligraficzne, opakowaniowe i przetwórcze, skupiającym 80 firm z sektora przemysłowego o obrotach około 3 mld euro, z czego 60 proc. generowane jest przez eksport. Włochy znajdują się w pierwszej trójce producentów tych maszyn na świecie (za Niemcami i Chinami).

Targi po pandemii

Niezwykła sytuacja wywołana pandemią zrewolucjonizowała nie tylko świat przemysłu, ale także międzynarodowy kalendarz targów zaplanowanych na lata 2020-2021. Wydarzenia ostatnich miesięcy zmusiły organizatorów do wyjątkowych zmian w harmonogramach imprez. Jak ogłoszono podczas konferencji Print4All, kolejna edycja tego wydarzenia, zaplanowana na 4-7 maja 2021, odbędzie się jednak rok później w dniach 3-6 maja 2022 r. Na rok 2022 przełożone zostały również targi IPACK-IMA i INTRALOGISTICA ITALIA, natomiast imprezy PLAST i MEAT-TECH mają zostać zorganizowane w 2021 r.

Print4All to projekt opracowany przez Acimga i Argi, dwa stowarzyszenia reprezentujące odpowiednio włoskich i międzynarodowych producentów maszyn poligraficznych i przetwórców oraz 4IT Group – firmę, która od ponad 10 lat obserwuje rynek grafiki i komunikacji. Organizatorem wydarzenia jest Fiera Milano, włoski lider w organizacji targów.

PLAST, IPACK-IMA, MEAT-TECH, Print4All i INTRALOGISTICA ITALIA to pięć wydarzeń, które razem tworzą grupę targów znaną pod nazwą The Innovation Alliance. W 2018 roku przyciągnęły do Mediolanu ponad 150 tys. zwiedzających z całego świata. Inaczej niż zazwyczaj, tym razem imprezy będą odbywały się w różnych terminach. Jak ogłosił organizator – Fiera Milano, targi PLAST zaplano-wano na 4-7 maja 2021 roku, natomiast MEAT-TECH odbędzie się w dniach 17-20 maja 2021 r., łącznie z TUTTOFOOD, międzynarodowymi targami B2B poświęconymi żywności i napojom. Wszystkie wydarzenia odbędą się w centrum targowym Fiera Milano Rho (Włochy).

Decyzja organizatorów wynika z niezwykłej sytuacji, jakiej wszyscy doświadczamy w ostatnich kilku miesiącach. Biorąc pod uwagę ograniczenia, które w różnym stopniu dotykają każdej części świata, stworzono nietypowy kalendarz targów międzynarodowych. 

Nowy plan jest swego rodzaju kompromisem w celu zaspokojenia potrzeb branży i uniknięcia nakładania się terminów, które naraziłoby firmy i operatorów na trudności.

Tak więc nawet jeśli daty wydarzeń The Innovation Alliance zmieniają się, niezmienny pozostaje ich cel: pięć wystaw nadal będzie wspierać dialog między różnymi sektorami, który stanowi cenny zasób dla działających w nich przedsiębiorców. Organizatorzy przystąpią do wspólnej pracy nad stworzeniem inicjatyw przekrojowych, które będą towarzyszyć ponownie uruchomionym targom.  AN