Sympozjum firmy Hunkeler
6 Dec 2016 14:42

Szwajcarska firma Hunkeler jest znana przede wszystkim jako partner firm drukujšcych formularze. Dzięki produkowanym przez siebie maszynom oraz elektronicznemu wyposażeniu spełnia ona wymagania stawiane przez nowe technologie. W lutym bieżšcego roku firma ta zorganizowała po raz szósty w cišgu 10 lat własnš, firmowš wystawę (!), prezentujšc na niej swe produkty. Jest to szczególnie godne podkreœlenia, gdyż wystawy organizowane przez jednš firmę sš, przynajmniej w przemyœle poligraficznym, rzeczš bardzo rzadko spotykanš. Firma Hunkeler, założona w 1927 roku, w 1950 rozpoczęła działanie w zakresie maszyn do druków ăbez końcaÓ, a następnie szybko weszła w dziedzinę komputeryzacji i wprowadzania urzšdzeń oraz technologii elektronicznych. Dziœ to przedsiębiorstwo, zatrudniajšce 200 pracowników w macierzystej firmie i 100 osób za granicš, zaliczane jest do tych firm, które rozumiejš, że elektroniczne technologie cišgle tworzš nowe perspektywy dla producentów i użytkowników maszyn i urzšdzeń, szczególnie w dziedzinie przekazywania informacji. Prezentowane nowoœci do produkowania dokumentów, wyposażone w nowoczesne techniki drukowania i sterowania i ukierunkowane na stale zmieniajšce się wymagania w zakresie przekazywania informacji, sš dowodem kreatywnoœci i kwalifikacji firmy Hunkeler. Za pomocš wystawy Hunkeler przedstawia swój potencjał w zakresie racjonalizacji i tworzenia nowych wartoœci w istniejšcych procesach produkcyjnych oraz pokazuje, jak wartoœć drukowanego produktu może być podwyższona przez dodatkowe korzyœci dla klienta. W epoce globalnej komunikacji linie produkowane przez Hunkelera odpowiadajš wymaganiom drukowanej informacji Đ pozwalajš na produkowanie wyrobów poligraficznych aktualnych, personalizowanych i odpowiadajšcych potrzebom. Szczególnie interesujšce jest to, że Hunkeler rozumie potrzebę i celowoœć łšczenia swych modułów z liniami produkcyjnymi we współpracy z innymi partnerami, np. z dziedziny budowy maszyn drukujšcych, elektroniki czy maszyn do obróbki końcowej. Ponad 1800 zwiedzajšcych z całego œwiata Đ z drukarń, centrów obliczeniowych oraz użytkowników z przemysłu lub administracji Đ zapoznało się z 21 nowymi rozwišzaniami, a szczególnie z 3 nowoœciami, które można było obejrzeć w czasie bieżšcej produkcji. Przybyli na wystawę fachowcy z zainteresowaniem oglšdali linię produkcyjnš Variweb Đ nowš modułowš koncepcję do wszechstronnego zastosowania w uszlachetnianiu drukowanych wyrobów reklamowych o œrednich nakładach od 50 000 do 100 000 egz. Pokazy zademonstrowały, jak krótki jest czas narzšdu tej maszyny i jak wysoki komfort jej obsługi. Drugš œwiatowš premierš była wysoko wydajna linia do oprawy klejonej on-line. Specjalnie do niej opracowane oprogramowanie sterujšce umożliwia zoptymalizowanie komponentów łšczšcych systemy drukowania z maszynš do oprawy klejonej Amigo digital firmy MŸller Martini, wskutek czego powstaje nowy wymiar wydajnoœci i jakoœci. Jest to ukierunkowane głównie na zakres produkcji ksišżek ăna żšdanieÓ Đ nawet jednego egzemplarza! Trzeciš nowoœciš była linia produkcyjna, która cišgle, przy możliwoœci stałej zmiany, drukowała do wyboru różne gazety nie tylko regionalne, ale także znane w Europie dzienniki centralne z pełnš aktualnoœciš, w oryginalnym opracowaniu graficznym. Każdy mógł sobie wybrać nakład wybranej przez siebie, interesujšcej go gazety i obserwować jej drukowanie. Cyfrowa technika drukowania została tu połšczona z peryferyjnymi urzšdzeniami Hunkelera. W tym systemie informacje redakcyjne sš przekazywane Internetem do miejsca drukowania i tu wprowadzane do komputera systemu drukujšcego. Tworzenie formy drukowej następuje w procesie cišgłym i pozwala na zmianę tekstu, ogłoszeń czy gazet w partiach obejmujšcych 4 stronice. W ten sposób dotychczasowa metoda: ănajpierw drukowanie, potem dystrybucja wydrukowanej informacjiÓ została zmieniona: ănajpierw dystrybucja informacji, potem zdecentralizowane drukowanie na żšdanieÓ. Oczywistymi zaletami takiego rozwišzania sš: dla wydawcy Đ znacznie niższe koszty transportu, a dla czytelnika znajdujšcego się w dowolnym miejscu na œwiecie Đ większa aktualnoœć. To, co przedstawiono na przykładzie gazety, może być naturalnie przeniesione na inne dziedziny komunikowania się, jak przekazywanie wiadomoœci, dokumentów itd., centralnie opracowywanych i zbieranych, a następnie przekazywanych do różnych kręgów odbiorców. Może to być interesujšce dla przedsiębiorstw, stowarzyszeń czy organizacji działajšcych na całym œwiecie. Dzięki przedstawionym przez firmę Hunkeler œwiatowym nowoœciom ta firmowa wystawa spełniła stawiane jej wymagania, dajšc szerokiemu gronu zwiedzajšcych możliwoœć zapoznania się z interesujšcymi rozwišzaniami, wytyczajšcymi ważne kierunki na przyszłoœć. Bob Bolding (USA), prezydent IBFI International oraz Alex Joss (z Belgii), prezydent IBFI Europa, uczestniczšcy w imprezie, skomentowali jš jednoznacznie: Wyzwania na przyszłoœć znajdujš się w dobrych rękach, tak Hunkelera i jego partnerów, jak i całej załogi firmy. Tego rodzaju komentarz uczestniczšcych w targach w Zofingen szefów œwiatowej organizacji producentów druków ăbez końcaÓ, składanek komputerowych był całkowicie uzasadniony. Zademonstrowane nowoœci o charakterze œwiatowym w pełni na to zasługiwały. Nie przypadkiem na wszystkich drukach, zaproszeniach, programach i plakatach wydrukowano oko jako logo targów Đ ma ono symbolizować spojrzenie w przyszłoœć! Tak to wyartykułowano w firmie Hunkeler, również graficznie: informacja drukowana na papierze pozostaje nadal Đ poprzez nasze innowacyjne rozwišzania Đ istotnym czynnikiem komunikacji. Opracował ZZ