Systemy Symfonia odpowiedziš na zapotrzebowanie Drukarni Interak
6 Dec 2016 14:44

Drukarnia Interak, jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm w branży poligraficznej, wdrożyła rozwišzanie wspomagajšce zarzšdzanie SYMFONIA. Dzięki niemu znacznie podniosła efektywnoœć swojego systemu finansowo-księgowego, zastšpiła tradycyjny obieg dokumentów nowoczesnym elektronicznym oraz usprawniła dostęp do szczegółowych danych zarzšdczych. Inwestycję dofinansowano z funduszy PHARE. Drukarnia Interak Sp. z o.o. z siedzibš w Czarnkowie k. Piły specjalizuje się w drukowaniu ksišżek, czasopism i materiałów reklamowych. Spółka powstała w 1989 roku. Dzięki pozyskaniu znaczšcych klientów Đ polskich oraz zagranicznych Đ w cišgu kilku lat stała się jednym z wiodšcych przedsiębiorstw poligraficznych. Obecnie zatrudnia ponad 80 osób. Wykorzystywane wczeœniej rozwišzania informatyczne nie zaspokajały potrzeb wynikajšcych z dynamicznego rozwoju spółki, dlatego zarzšd podjšł decyzję o wdrożeniu zintegrowanego systemu klasy ERP. Dzięki innowacyjnym rozwišzaniom i technologiom nasza drukarnia jest obecnie jednš z najlepiej wyposażonych i najbardziej zaawansowanych technologicznie w swojej branży. Myœlšc o dalszym rozwoju, widzieliœmy potrzebę usprawnienia systemu finansowo-księgowego. Podjęliœmy próby aktualizacji obecnego systemu, ale nie spełniły one naszych oczekiwań. Dlatego też konieczne stało się zaimplementowanie nowego oprogramowania Đ mówi Iwona Kamińska-Lech, dyrektor ekonomiczno-finansowy Drukarni Interak. Głównym zadaniem Sage Symfonia było stworzenie bardziej elastycznego systemu, który usprawniłby obsługę zobowišzań finansowych. Rozwišzanie musiało też współpracować ze specjalistycznymi aplikacjami do zarzšdzania produkcjš. Drukarni Interak zależało na uzyskaniu szerszych analiz finansowych przedsiębiorstwa, możliwoœci bieżšcej kontroli danych w systemie i ograniczeniu do minimum obiegu dokumentów w formie papierowej. Analiza przedwdrożeniowa obejmujšca zdefiniowanie potrzeb firmy, schematów obiegu dokumentów, możliwoœci integracji z innymi systemami (m.in. system produkcyjny i homebanking) pozwoliła na podjęcie decyzji co do sposobu implementacji. Kierownictwo Interak zdecydowało się na pełne wdrożenie podstawowych modułów SYMFONII premium i Forte rozbudowanych o obieg dokumentów. Pozwoliło to szybko uporzšdkować obieg dokumentów i odcišżyć głównych menedżerów odpowiadajšcych za wewnętrznš akceptację faktur. Moduł Obieg Dokumentów indywidualnie dostosowaliœmy do potrzeb Drukarni Interak. Poszerzyliœmy go o obsługę zamówień do dostawców oraz wydruk zamówień z podpisami osób akceptujšcych. Teraz dokument trafia do osoby koordynujšcej obieg dokumentów, która go skanuje i wprowadza jego podstawowe dane. Następnie wišże się go z zamówieniem i wysyła do osób akceptujšcych. Kiedy uzyska niezbędne akceptacje, nadawany jest mu dekret księgowy i zostaje przesłany do bufora systemu finansowo-księgowego. Automatyzacja pewnych procesów pozwala oszczędzić mnóstwo czasu Đ tłumaczy Dariusz Lenarczyk, szef działu wdrożeń w Sage Symfonia. Rozwišzanie powstało w oparciu o MS SQL 2000 oraz VBA firmy Microsoft. SQL zapewnia bezpieczeństwo i szybki dostęp do danych, natomiast VBA umożliwia modyfikację aplikacji w zakresie budowy dodatkowych raportów i zestawień, nowych okien programu oraz rozbudowy istniejšcych funkcjonalnoœci. Zdecydowaliœmy się wdrożyć system stworzony przez spółkę Sage Symfonia ze względu na otwartoœć, korzystnš cenę, łatwoœć obsługi i przyjazny interface oprogramowania. Dodatkowo przekonała nas możliwoœć dofinansowania tego projektu z funduszu unijnego PHARE Đ uzasadnia Iwona Kamińska-Lech, dyrektor ekonomiczno-finansowy w Drukarni Interak. Kontrakt objšł też szkolenia dla pracowników z obsługi poszczególnych modułów oraz opiekę serwisowš, która gwarantuje bieżšce uaktualnienia oprogramowania. Wdrożenie SYMFONII przyniosło spodziewane rezultaty. Dzięki niej udało nam się skrócić czas oczekiwania na dane i zastšpić papierowy obieg dokumentów Đ elektronicznym. Inwestycja pomogła poprawić jakoœć usług, a także skrócić czas reakcji na potrzeby klientów. Przede wszystkim jednak umożliwiła bieżšcš kontrolę wyników firmy Đ mówi Jarosław Kołodziejski, konsultant ds. oprogramowania Sage Symfonia wdrażajšcy rozwišzanie dla Drukarni Interak. Wdrożenie objęło ponad 20 stanowisk komputerowych. Z aplikacji korzystajš działy: księgowoœci, finansowy, kadrowo-płacowy, administracji i zaopatrzenia. Wdrożenie SYMFONII w Drukarni Interak jest jednym z największych wdrożeń oprogramowania wspomagajšcego zarzšdzanie w branży poligraficznej. Usprawniło ono zarzšdzanie i analizę finansów spółki, a tym samym pozwoliło na uzyskanie szybkiego dostępu do danych i bieżšcš kontrolę wyników firmy. Dzięki inwestycji obniżono koszty obiegu dokumentów oraz zwiększono bezpieczeństwo gromadzonych danych. Obecnie wszystkie dokumenty w firmie sš skanowane i wprowadzane do systemu, w którym następujš ich dalsze akceptacje. Warto też podkreœlić, że System SYMFONIA może współpracować ze specjalistycznym oprogramowaniem do zarzšdzania produkcjš. Dotychczas zaimplementowano aplikacje z linii premium: Analizy Finansowe i Handel oraz z linii Forte: Finanse i Księgowoœć, Kadry i Płace, Kasa, Œrodki Trwałe, Planowanie Płynnoœci Finansowej i Obieg Dokumentów. Artykuł sponsorowany