Jak podaje organizator, liczba gości, którzy odwiedzili targi RemaDays Warsaw odbywające się w dniach 15-17 lutego w centrum Warsaw Expo w Nadarzynie, sięgnęła 21 tysięcy osób (wg liczby unikalnych odwiedzin). Zdaniem wystawców zwiedzających było jednak mniej niż w roku ubiegłym. Powodem takiej sytuacji mógł być termin imprezy, dość niefortunnie zbiegający się z feriami zimowymi trwającymi w tym czasie w czterech województwach, w tym mazowieckim.
Na powierzchni 35 000 m2 zaprezentowało swoją ofertę 768 wystawców, w tym blisko 100 z zagranicy. Już pierwszego dnia targi odwiedziło zdecydowanie więcej osób niż w poprzednich latach, a po trzech dniach imprezy zanotowano rekordową liczbę około 21 tysięcy zwiedzających, co oznacza wzrost o ponad 10 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Na uwagę zasługuje duże zainteresowanie gości z zagranicy (wzrost o 53 proc.), czego dowodem była wizyta przedstawicieli z blisko 50 państw. Zaskoczeniem okazała się liczba nowych firm, których reprezentanci odwiedzili targi po raz pierwszy, przy czym aż 65 proc. z nich stanowili goście z zagranicy.
Kierując się opiniami uczestników ubiegłorocznej edycji, w tym roku organizatorzy postawili na poprawę komfortu odwiedzających. Przybywający do Warszawy goście mogli skorzystać z bezpłatnych autobusów, a na korzystających z własnego środka transportu czekało ponad 7 tysięcy miejsc parkingowych. Z racji większej przestrzeni pojawiło się także więcej, bo aż 19 stref wypoczynku z gastronomią oraz liczne strefy relaksu, gdzie na łącznej powierzchni 700 m2 goście mogli odpocząć, wypić kawę i bezpłatnie skorzystać z internetu.
Swoje wielkie dni na RemaDays przeżywali także laureaci konkursów od lat związanych z warszawską imprezą. Już na starcie poznaliśmy zwycięzców rywalizacji Korony Reklamy. Nagrodzono najlepsze firmy w czterech sektorach branżowych: Out&InDoorSystems,
GiftsWorld, TechnologyPark, PrintShow.
Nie mniejsze emocje towarzyszyły konkursowi innowacji „The Prize for Innovations”. Za najbardziej innowacyjne rozwiązania, maszyny i urządzenia 2017 roku jury przyznało złote, srebrne i brązowe medale. W drugim dniu imprezy okazję do świętowania zwycięstwa miała Monika Wróbel z firmy Jagatex, której wylosowana wizytówka dała wygraną w loterii dla zwiedzających. Zwyciężczyni otrzymała laptop Apple Pro 13.3 Retina wraz z drukarką GP Deskjet Advantage 3635.
Trzeciego, ostatniego dnia imprezy wyróżniono przedstawicieli przedsiębiorstw, które znalazły największe uznanie w oczach gości. Podczas śniadania biznesowego nagrodzono najlepsze katalogi i gadżety roku. Przez dwa dni goście targów mogli dokonać wyboru najbardziej wyróżniających się katalogów oraz najciekawszych produktów reklamowych. W ogłoszeniu wyników konkursów „Gifts of the Year” i „Catalogue of the Year” wzięli udział partnerzy programu Solidni w Biznesie.
Zdaniem organizatora lutowe wydarzenie okazało się sukcesem: Tegoroczna edycja Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays była wielkim branżowym świętem, a tłumy zwiedzających, nawiązane kontakty biznesowe, liczba podpisanych umów i doskonała atmosfera udowodniły, że „13” może być udana. O wrażeniach z targów rozmawialiśmy z wystawcami, pytając ich o opinię na temat tegorocznej imprezy, zwłaszcza w kontekście nawiązanych relacji handlowych, które są dla przedsiębiorców realnym miernikiem sukcesu.
Polski oddział Agfa Graphics z sukcesem zakończył swój udział w tegorocznej edycji targów – firma zakontraktowała zakup kolejnych wielkoformatowych systemów z serii Anapurna i Jeti, zaś prezentowany na jej stoisku ploter Anapurna H2050i LED (bazujący na cieszącej się coraz większą popularnością technologii UV LED) już wkrótce rozpocznie pracę w firmie AdRepublic z Michałowa-Reginowa k. Warszawy. Przemysław Arabski, dyrektor działu ink-jetowego zwrócił uwagę na ciekawy aspekt obecności na targach, nawiązując do rosnącej popularności druku przemysłowego: Podobnie jak w latach ubiegłych licznie odwiedzali nas przedstawiciele różnych gałęzi przemysłu, dla których druk cyfrowy stanowi nie tyle formę usługi świadczonej klientom zewnętrznym, ile część całego cyklu produkcyjnego. Wielu z nich odkrywa potencjał związany z możliwością zastosowania techniki inkjet UV do bezpośredniego zadrukowywania podłoży takich jak szkło, drewno, metal czy pleksi. Ten trend rynkowy potwierdził także Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics: Szeroko rozumiany segment przemysłowy to dla nas naturalny kierunek rozwoju. Tworzone przez Agfa Graphics rozwiązania technologiczne – mam tu na myśli nie tylko urządzenia, ale też materiały eksploatacyjne, przede wszystkim atramenty UV – znakomicie odnajdują się poza typową branżą poligraficzno-reklamową. Cieszymy się, że zainteresowanie tej części rynku zostało po raz kolejny potwierdzone podczas tegorocznej edycji targów RemaDays Warsaw.
Niektórzy wystawcy postawili na nietypowe formy promocji swoich stoisk targowych. Firma API.PL zorganizowała warsztaty, podczas których prezentowała całościowy proces druku sublimacyjnego począwszy od doboru papieru do druku z oferty marki Vesline, poprzez druk na ploterach Epson SureColor SC-6200 i SC-9200, a kończąc na transferze wydruków na gotowych produktach – koszulkach, workach, klapkach. Bardzo się cieszymy, że nasze warsztaty na targach RemaDays 2017 zostały docenione! Wzięło w nich udział ponad 50 firm, zainteresowanych drukiem na gotowych produktach tekstylnych. Praktyczna prezentacja kluczowych technologii znakowania gotowych produktów, podana w skompresowanej i przystępnej formie, wydaje się być kluczem do sukcesu – podsumował Mariusz Wasiak, marketing manager w firmie API.PL. Powodem do radości była również otrzymana nagroda – ploter UV HandTop HT3020UV o szerokości zadruku 2x3 m i najszybszych głowicach na rynku marki Kyocera został nagrodzony medalem w tegorocznym konkursie innowacji.
Konkurs innowacji przyniósł nagrody również innym wystawcom – ploter flatbed UV Artemis Orion z oferty polskiego dystrybutora, firmy Atrium Centrum Ploterowe, został nagrodzony Srebrnym Medalem i otrzymał tytuł „The Prize For Innovations” za wszechstronność i ekonomiczność.
Także firma Canon została doceniona przez jury konkursowe, które przyznało rozwiązaniom tego wystawcy aż trzy medale w konkursie „The Prize for Innovations” (patrz Poligrafika nr 2/2017). Największe wrażenie na odwiedzających stoisko Canon zrobiły wyjątkowo realistyczne modele 3D takie jak buty czy gaźniki motocyklowe wykonane w technologii MuliJet Printing. Istotnie największym zainteresowaniem naszych gości w tym roku zdecydowanie cieszyły się przedmioty wykonane na maszynach 3D. Do tego stopnia, że większość odwiedzających nie mogła uwierzyć, iż prezentowane przedmioty powstały przy użyciu drukarek. Odbyliśmy wiele inspirujących rozmów z klientami na temat możliwości produkcyjnych i potencjału wykorzystania tych profesjonalnych urządzeń. Dlatego też bardzo cieszą nas wyróżnienia dla dwóch prezentowanych rozwiązań – profesjonalnych drukarek ProJet serii 2500 i ProJet 660 Pro – które dzięki niemal nieograniczonym możliwościom twórczym pomagają wprowadzić procesy produkcyjne w firmach na wyższy poziom – podsumował Rafał Osiekowicz, dyrektor marketingu w dziale rozwiązań wielkoformatowych Canon Polska.
Na stoisku DM System, autoryzowanego dystrybutora firmy Esko w Polsce, można było zapoznać się z ofertą tej firmy, a szczególnie z najnowszej generacji wielkoformatowym ploterem tnącym marki Kongsberg do cyfrowego cięcia, bigowania i frezowania materiałów branży viscom. Była to prapremiera na targach w Polsce modelu X, który został po raz pierwszy pokazany wiosną ub.r. podczas drupy.
W trakcie całych targów ploter wycinał i frezował różnego rodzaju gadżety z tkanin, tektury falistej, PVC, pleksi oraz dibondu, co spotkało się z dużym zainteresowaniem gości odwiedzających stoisko tej firmy. Ogólnie rzecz biorąc firma DM System jest bardzo zadowolona z uczestnictwa w RemaDays i na pewno pojawi się też na przyszłorocznej edycji tych targów.
Zadowoleni z 13. edycji RemaDays okazali się także tegoroczni debiutanci. Wśród nich znalazła się firma Docufield – polski dystrybutor takich marek jak Hunkeler, Kern czy Neopost. Lutowa wystawa stała się okazją przede wszystkim do szerszej promocji rozwiązań oferowanych przez dwóch ostatnich producentów, m.in. nowoczesnych systemów direct mail oraz urządzeń usprawniających proces wysyłki i korespondencji, zarówno biurowej, jak i masowej. Debiut na wystawie ocenił bardzo pozytywnie Marcin Krzyżowski – prezes firmy Docufield i tak podsumował ofertę targową: Nasza obecność na tegorocznych targach RemaDays Warsaw koncentrowała się na promocji rozwiązań dla niezwykle efektywnego kanału komunikacji z klientem, jakim jest direct mail. Z jednej strony pozwala on wyróżnić się na tle konkurencji, choćby dzięki personalizacji, z drugiej – umożliwia analizę prowadzonych kampanii.
Tegoroczne targi z pewnością zaliczy do udanych firma Duplo, której produkty otrzymały aż trzy medale (Poligrafika nr 2/2017). Nagrodzoną srebrnym medalem rozbudowaną wersję bigówko-falcerki Touchline CP-375Duo + TCF z perforacją wzdłużną i poprzeczną na targach zakupił polski oddział firmy DB Print z Grodziska Mazowieckiego. Dla Duplo targi były również okazją do zaprezentowania nowości rynkowych – firma przygotowała premiery trzech urządzeń: sztancy rotacyjnej Die Cutter PFI-300, oklejarki węgierskiej firmy
Rigo – Lamibind 2000 Eva oraz automatycznej bigówki DC 446.
Premierę na swoim koncie odnotowała także firma Epson, prezentując po raz pierwszy w Polsce 17-calową drukarkę SureColor SC-P5000 przeznaczoną do produkcji wydruków próbnych, reprodukcji dzieł sztuki i druku fotografii. Ofertę docenili nie tylko zwiedzający – komisja konkursowa targów przyznała drukarce Epson SureColor SC-P5000 srebrny medal RemaDays 2017 w kategorii „Wszechstronność i ekonomiczność”.
Zadowoleni z targowego sukcesu są również przedstawiciele firmy HKM z Sopotu. Prezes Grzegorz Kamiński tak podsumował tegoroczny udział w targach: Liczba klientów na stoisku przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania. Zainteresowanie naszym hitem targowym – kompaktową linią do produkcji etykiet na gotowo było bardzo widoczne. Bezpośrednio po targach mamy wstępnie zakontraktowane trzy maszyny DC330 Mini/T3, a w niedalekiej przyszłości szykują się następne.
Goście poszukujący nowinek rynkowych chętnie odwiedzali stoisko kolejnego laureata tegorocznego konkursu innowacji – firmy Ikonos. Produkowane w Opolu folie i laminaty tego wystawcy zostały nagrodzone srebrnym medalem „The Prize for Innovations”.
Innowacyjne rozwiązania zaprezentowała w tym roku również firma Intrex – dostawca urządzeń do znakowania i etykietowania oraz druku i kontroli wizyjnej, oferująca system druku cyfrowego do opakowań gotowych Trojan3. Urządzenie zapewnia wysoką jakość kolorowego druku na wszelkich niepowlekanych, wsiąkliwych materiałach typu: karton, torby papierowe, koperty bąbelkowe, a nawet drewniane deski. Duże możliwości, w tym maksymalna szerokość druku wynosząca 223 mm oraz inne zalety systemu zaowocowały zainteresowaniem zwiedzających zarówno z Polski, jak i zagranicy.
Wśród nagrodzonych produktów znalazła się drukarka do bezpośredniego druku na odzieży Mutoh ValueJet 405 GT wystawiana przez firmę Atrium, otrzymując srebrny medal w kategorii „The Prize for Innovations”.
Podczas tegorocznej edycji targów odbyła się premiera najnowszego plotera ekosolwentowego OKI. Model ColorPainter E-64s zachowuje wysoką jakość wydruków wielkoformatowych przy ekonomicznej cenie. Jest to również wybór dla firm dbających o ekologię i bezpieczeństwo pracowników.
Wśród wystawców tradycyjnie już znalazła się także firma PolKos, dystrybutor m.in. ploterów Roland i atramentów Bordeaux. Serdecznie dziękujemy wszystkim odwiedzającym nasze stoisko podczas tegorocznej edycji targów RemaDays 2017. Było nam bardzo miło spotkać się z państwem i jak zwykle zaproponować ciekawe rozwiązania do reklamy. PolKos jako dystrybutor Rolanda dołoży zawsze wszelkich starań, aby obsługiwać państwa kompleksowo i profesjonalnie – zapewnia Wojciech Górski, przedstawiciel firmy.
Z drukiem na tekstyliach związana była także ekspozycja targowa firmy Reprograf. Tegoroczne stoisko wyróżniało się elegancją, prostotą, a jednocześnie tłumaczyło hasło targowe firmy, które w tym roku brzmiało: „Kształtujemy przyszłość”. Reprograf mocnym krokiem wchodzi na rynek tekstyliów, czego dowodem była oferta materiałów firmy Pongs przystosowanych do zadruku w różnych technologiach: UV, sublimacja, solwent, latex. Przyciągające uwagę zwiedzających podświetlone ekspozytory w oryginalnych kształtach (fale, koła, owale) prezentowały nowatorski system napinania tekstyliów, który w połączeniu z materiałami Pongs pozwala na kreatywne aranżacje. Reprograf jest również znanym dostawcą maszyn, urządzeń i oprogramowania – jako polski dystrybutor marek Mimaki i EFI firma zaprezentowała szereg rozwiązań obu producentów.
Riset Polska, dostawca technologii i usług dla poligrafii, również pozytywnie ocenia tegoroczne targi. Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się liczarki do papieru, falcerki i utrząsarki do papieru oraz zaawansowane technologicznie rozwiązanie produkcyjne do broszur firmy Plockmatic, której Riset jest wyłącznym przedstawicielem. Nowym produktem w ofercie wystawcy były foliarki do dużych formatów, odpowiednie również dla drukarń offsetowych.
Zadowolenia z tegorocznej edycji targów nie kryli przedstawiciele Zakładów Artystycznych ART, firmy, która od ponad 25 lat dostarcza rozwiązania dla branży poligraficznej jako dystrybutor takich marek jak OKI, JUST Normlicht czy GL Optic.
Podobnie pozytywnie udział w targach oceniła wrocławska firma Zinart, która wzorem ubiegłego roku zaprezentowała ofertę współdzieląc stoisko z polskim oddziałem firmy Sun Chemical, którego materiałów eksploatacyjnych, głównie atramentów, jest dystrybutorem.
Na targach nie zabrakło również stoisk innych firm, między innymi: print-up, 3M, 4printers, Karoń Lettero, DiPrinter, Akonda, Akrebit, Alma Trend, Amatec, Opolgraf, Lambda, DKS, Eizo, Scorpio, Teba, ZFP, Fotolia, Develop, Grafmasz, Grawer, Yagra, a także:
Digiprint, Integart, Konica Minolta, Jetpol, Europapier i Plus Digital, których podsumowanie udziału w lutowych targach RemaDays zostało opublikowane osobno. BZ