Szybko i dokładnie z AeroCut One 
26 Apr 2019 08:38

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

G3 Druk to drukarnia cyfrowa o ponad 10-letniej tradycji mieszcząca się w centrum Poznania, która z typowego „small biznesu” garażowego przekształciła się w prężną firmę o zróżnicowanej ofercie usług i profesjonalnym zespole pracowników obsługujących liczne grono klientów.

Ostatnio park maszynowy drukarni G3 Druk  wzbogacił się o system AeroCut One japońskiej firmy Uchida dostarczony przez firmę Riset, reprezentującą tę markę w Polsce. 

O drukarni i jej najnowszej inwestycji rozmawiamy z właścicielem, Michałem Goździkiem. 

Drukarnia G3 Druk powstała w 2008 r. Przez pierwsze miesiące działała jako firma garażowa (z jedną maszyną solwentową), by za parę lat przenieść się do podcieni śródmiejskiej kamienicy – wspomina Michał Goździk. – Obecnie park maszynowy drukarni stanowią urządzenia wielko- i małoformatowe oraz introligatorskie, m.in. najnowszy AeroCut.

W zakres usług wchodzą wydruki wielkoformatowe: fototapety, plakaty, banery, folie, fotoobrazy na bawełnianym ekologicznym płótnie, a także wydruki małoformatowe takie jak: foldery, ulotki, wizytówki czy zaproszenia, w druku których drukarnia się specjalizuje.

Do grona naszych klientów należą liczne agencje reklamowe z poznańskiego rynku, jak również lokalni przedsiębiorcy, osoby indywidualne, ale także środowisko artystyczne miasta Poznania.

Klienci najbardziej cenią drukarnię G3 Druk za: rzetelność, elastyczność, otwartość na ich potrzeby, a także gotowość do podjęcia wyzwań, które klienci stawiają.

Pytany o powody, dla których zainwestował w system Aerocut One, Michał Goździk wyjaśnia: Wraz z rozwojem firmy, a co za tym idzie zwiększeniem ilości zleceń na zaproszenia, foldery, wizytówki, pojawiła się potrzeba sprawniej i szybciej działającej introligatorni. Dotychczasowy manualny sposób wykańczania wydruków okazał się niewystarczający. Chcąc nadal dostarczać wydruki klientom w ekspresowych terminach, zdecydowaliśmy się na zakup urządzenia, które nam w tym pomoże.

Wybór okazał się trafny, ponieważ system AeroCut One firmy Uchida Yoko – wiodącego japońskiego producenta urządzeń do wykańczania wydruków cyfrowych i odbitek offsetowych – wycina, perforuje i biguje w jednym przebiegu arkusza. Jest to więc jak gdyby kilka różnych maszyn w jednym, kompaktowym urządzeniu. Do jego obsługi wystarczy zaledwie jedna osoba. Programowanie urządzenia odbywa się za pomocą intuicyjnego, dotykowego panelu sterowania. Powtarzające się prace można zapisać i przywoływać w dowolnie wybranym momencie. 

Ciekawie rozwiązany został moduł bigujący z 5-stopniową siłą docisku i nożem zaprojektowanym tak, żeby toner na arkuszu nigdy nie pękał. 

Kolejną nowością jest możliwość rozłożenia kilku różnych prac na jednym arkuszu. Dodatkowo AeroCut One czyta nadrukowane marki i kalibruje cięcie na bieżąco bez zwalniania pracy urządzenia. Dzięki tej funkcji niwelowane są przesunięcia powstałe przy druku cyfrowym. Prócz czytania marek urządzenie czyta nadrukowane barkody, co znacznie ułatwia wycinanie cyklicznych prac. Papier jest pobierany automatycznie za pomocą nowego systemu pasów z podsysem – rozwiązanie to eliminuje problemy z papierem kredowym oraz śladami po rolkach, często występującymi przy pobieraniu ciernym. Urządzenie standardowo wyposażone jest w 6-nożowy moduł cięcia wzdłużnego, gilotynę cięcia poprzecznego oraz bigowanie listwowe. AeroCut One wycina z precyzją 0,1 mm przy arkuszach w formacie 365×520 mm, materiale o gramaturze 400 g/m² i prędkości do 46 ark./min. 

Michał Goździk przyznaje, że ceni sobie wszystkie zalety systemu, jednak za najistotniejsze uważa jego szybkość i dokładność. Potwierdza również, że nowe urządzenie spełnia wszelkie oczekiwania i potrzeby firmy. 

Pozytywnie też wypowiada się na temat współpracy z firmą Riset, dostawcą systemu: Współpracę z firmą Riset oceniamy bardzo wysoko. Pan Adrian Dźbikowicz to doskonały fachowiec, który w bardzo przystępny sposób wytłumaczył nam, jak działa urządzenie. Od początku w sposób rzetelny przekazywał wszystkie informacje dotyczące funkcjonowania urządzenia. Z pełnym przekonaniem polecilibyśmy tę firmę innym.

Artykuł sponsorowany