Targi pełne energii
17 Jul 2023 14:31

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Targi FESPA Global Print Expo, European Sign Expo i Personalisation Experience, które odbyły się w dniach 23-26 maja 2023 r. w Monachium, były pełnymi energii, stymulującymi wydarzeniami, podczas których odwiedzający i wystawcy skupili się na możliwościach rozwoju biznesu. 

Wystawcy podzielili się w przeważającej mierze pozytywnymi opiniami, chwaląc tętniące życiem, wypełnione hale, obecność osób zarządzających i wysoką gotowość do inwestowania. 84 proc. gości zajmowało stanowiska decyzyjne, co stanowi 15 proc. wzrost w porównaniu do 2022 roku. 73 proc. odwiedzających stanowili dyrektorzy generalni, prezesi, właściciele lub menedżerowie. 

Pod jednym dachem

Trzy odbywające się pod jednym dachem wydarzenia przyciągnęły blisko 15 tys. odwiedzających ze 134 krajów. Inwestycje w nowe technologie były priorytetem dla większości zwiedzających, a 50 proc. z nich planowało zakupy w ciągu najbliższych 

12 miesięcy. Spośród dwóch trzecich odwiedzających, którzy zdecydowali się ujawnić swój budżet inwestycyjny, zbiorcza mediana wzrosła prawie dwukrotnie rok do roku, do 2 miliardów euro. 

Odwiedzający poświęcili również więcej czasu na udział w wydarzeniu – 54 proc. z nich uczestniczyło w nim przez kilka dni. Dzięki temu łączna frekwencja podczas czterodniowych targów wyniosła 22 757 osób, co stanowi wzrost o 42,5 proc. w porównaniu z tymi sprzed roku w Berlinie.

Niemieccy drukarze stanowili 25 proc. gości, a liczba odwiedzających z kraju gospodarza wzrosła o 38 proc. w porównaniu z rokiem 2022. 83 proc. zwiedzających pochodziło z Europy, zaś najważniejsze grupy delegatów spoza Niemiec przybyły z Włoch, Austrii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Polski, ze Szwajcarii, z Hiszpanii, Czech i Francji. 

Pełne zniesienie ograniczeń w podróżach długodystansowych umożliwiło powrót wielu wystawiających się firm. Odwiedzający z Azji stanowili w tym roku ponad 10 proc. całkowitej widowni, w porównaniu do zaledwie 4 proc. w 2022 roku. Ponad 750 decydentów ze specjalistycznych firm poligraficznych z Afryki, obu Ameryk i Oceanii również odwiedziło targi w Monachium.

Premiera Personalisation Experience

Nowe wydarzenie Personalisation Experience cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających, wskazując zakres możliwości handlowych dla firm poligraficznych, które mogą zaoferować personalizację i indywidualizację, niezależnie od zastosowania. Wydarzenie zapewniło bogaty program konferencyjny prowadzony przez ekspertów, a także możliwość znalezienia dostawców technologii personalizacji i zamówienia spersonalizowanych produktów w Strefie Doświadczenia Personalizacji.

Było to pierwsze wydarzenie tego rodzaju, łączące program konferencyjny i przestrzeń wystawienniczą, aby pokazać gotową do komercjalizacji perspektywę zakresu personalizacji – komentuje Richard Askam, ambasador Personalisation Experience. – FESPA dostrzegła potrzebę zademonstrowania, w jaki sposób personalizacja dodaje wartości i zapewniła odwiedzającym pełen wgląd w znaczenie personalizacji dla różnych branż. Personalisation Experience odzwierciedlało również wkład całego łańcucha dostaw, od maszyn drukujących, producentów, naukowców zajmujących się danymi i dostawców technologii po agencje kreatywne, marki i sprzedawców detalicznych.

Dzięki 25 prelegentom konferencja Personalisation Experience obfitowała w ożywione debaty i oferowała wgląd w psychologię i nauki behawioralne, które sprawiają, że personalizacja jest tak skuteczna, komercyjną wartość personalizacji oraz sposób, w jaki transformacja cyfrowa, technologia i rozwiązania programowe ją umożliwiają. 

Odwiedzający entuzjastycznie zaangażowali się w konferencję i wystawę Personalisation Experience, potwierdzając naszą wiarę w znaczenie inwestowania w edukację naszej społeczności i pomagania jej poprzez przekształcanie pomysłów w rzeczywiste propozycje biznesowe – dodaje Duncan MacOwan, szef marketingu i wydarzeń FESPA. – Cieszymy się, że to pierwsze wydarzenie się zmaterializowało i nie możemy się doczekać dalszego rozwoju Personalisation Experience w miarę opracowywania naszych planów na 2024 rok.

Zrozumieć zmiany

Tegoroczne wydarzenia w Monachium naprawdę pozytywnie odbiły się na międzynarodowej społeczności druku specjalistycznego i oznakowania – podsumowuje targi Michael Ryan, szef FESPA Global Print Expo. – Liderzy biznesu z całego świata przybyli z apetytem na zrozumienie zmian na rynku oraz determinacją do wprowadzania innowacji i inwestowania w celu rozszerzenia swojej oferty. Widzieliśmy, że nasza całkowita publiczność znacznie wzrosła w porównaniu z 2022 r., a indywidualni odwiedzający poświęcili więcej czasu na zapoznanie się ze wszystkim, co my i nasi wystawcy mogliśmy zaoferować, w tym nasze Sustainability Spotlight, galerię nagród FESPA i konkurs World Wrap Masters.

Kolejne targi FESPA Global Print Expo odbędą się w Amsterdamie w Holandii w dniach 19-24 marca 2024 r., obok targów European Sign Expo, Personalisation Experience i Sportswear Pro.  AN