Taropak 2004
6 Dec 2016 14:43

W dniach 21-24 wrzeœnia na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się kolejna edycja targów Taropak. Po raz pierwszy targi opakowaniowe zostały w Poznaniu zorganizowane w 1973 r. W tym roku już po raz 23. Międzynarodowe Targi Poznańskie organizujš w Poznaniu platformę porozumienia dla firm polskich i europejskich Đ miejsce spotkań nie tylko biznesowych, ale również forum wymiany doœwiadczeń i informacji na temat oferowanych nowoœci i tendencji rozwojowych dla branży. Znacznie tegorocznego Taropaku podkreœla fakt, że targi te objšł patronatem premier Jerzy Hausner. Swojš obecnoœć potwierdził również prezydent Œwiatowej Organizacji Opakowań Đ Alexis Stassinopoulos. Rola opakowania w gospodarce rynkowej ulega zmianie. Na poczštku spełniało głównie funkcję ochronnš; wraz z rozwojem rynku dostrzeżono również jego funkcję marketingowš. Opakowanie jest noœnikiem informacji o produkcie, pozwala wyróżnić produkt spoœród obfitoœci dóbr na rynku, jest narzędziem komunikacji społecznej. Pełni również istotnš funkcję w logistyce towarów. Rozwój opakowań jest œciœle zwišzany z rozwojem całej gospodarki. Wynika to z faktu, że branża ta jest dostawcš dóbr inwestycyjnych dla większoœci gałęzi przemysłu. Branża opakowań tworzy około 2% polskiego PKB, a wartoœć tego rynku można szacować na 10,8 mld złotych. Zdaniem ekspertów, wzrost PKB o 1 punkt procentowy wywołuje wzrost popytu na opakowania o 2 punkty. Notowane w tym roku ożywienie na rynku i prognozowany na poziomie 5% na ten rok wzrost PKB z pewnoœciš przyczyniš się do odczuwalnego wzrostu w sektorze opakowań. Jest to tym pewniejsze, że naszemu rynkowi daleko do nasycenia opakowaniami, jakie ma miejsce w krajach wysoko uprzemysłowionych. Pomimo wzrostu w ostatnich latach produkcji opakowań w Polsce nadal zużywamy ich dwukrotnie mniej (78,4 kg) niż mieszkańcy krajów Unii Europejskiej (140 kg). W tegorocznej edycji Taropaku udział zapowiedziało 640 wystawców z 30 krajów. Swoje osišgnięcia przedstawi 387 firm z Polski i 253 z zagranicy. Wœród wystawców zagranicznych najliczniej będš reprezentowane: Niemcy Đ 65 wystawców, Włochy Đ 61 wystawców, Turcja Đ 18 wystawców i Francja Đ 15 wystawców. Poza wystawcami polskimi w Taropaku 2004 wezmš udział firmy z: Armenii, Austrii, Belgii, Białorusi, Chorwacji, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Korei, Litwy, Niemiec, Portugalii, RPA, Rosji, Słowacji, Sri Lanki, Szwajcarii, Szwecji, Tajwanu, Turcji, Ukrainy, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch. Zakres ekspozycji obejmuje najważniejsze obszary branży opakowaniowej zebrane w 4 blokach tematycznych: Ľ Opakowania Đ opakowania i pomocnicze œrodki opakowaniowe, materiały do pakowania i wyrobu opakowań, projektowanie opakowań. Ľ Maszyny Đ maszyny i urzšdzenia pakujšce, maszyny do wyrobu opakowań, projektowanie maszyn pakujšcych. Ľ Logistyka Đ sprzęt transportu wewnętrznego, urzšdzenia gospodarki magazynowej, usługi logistyczne. Ľ Doradztwo techniczne. Wœród imprez towarzyszšcych warto zwrócić uwagę na następujšce wydarzenia: I. POLSKI RYNEK OPAKOWANIOWY Đ wymiana doœwiadczeń przedstawicieli branży logistycznej i opakowaniowej w Polsce. W jego ramach odbędš się: Ľ ăSalon PromocyjnyÓ Krajowej Izby Opakowań Ľ Sesja promocyjna członków Krajowej Izby Opakowań ăOrganizacja odzysku i recyklinguÓ Ľ Sesja informacyjna Krajowej Izby Opakowań ăSystem HACCAP w odniesieniu do producentów opakowań żywnoœciÓ Ľ Sesja informacyjna Krajowej Izby Opakowań ăMetody oceny ekologicznej opakowańÓ Ľ Seminarium ăOpakowania a ekologiaÓ Đ Narodowy Program Zapewnienia Odzysku Opakowań (NPZOO) Ľ Konferencja ăŒledzenie produktów w łańcuchu dostaw żywnoœci, czyli jak spełnić wymagania Unii EuropejskiejÓ II. EUROPEJSKI RYNEK OPAKOWANIOWY Đ w jego ramach odbędš się: Ľ Regionalna Konferencja Izb Opakowaniowych z krajów Europy Centralnej i Wschodniej Ľ Seminarium na temat ăWymagania Unii Europejskiej w odniesieniu do opakowańÓ Ľ Polsko-Ukraińskie Forum Gospodarcze III. FORUM POLIGRAFICZNE Đ spotkanie branży poligraficznej: Ľ II Konferencja Poligraficzna ăPoligrafia w przemyœle opakowaniowym Đ kierunki rozwoju, szanse i drogi do sukcesuÓ Ľ Forum Etykietowe Đ spotkanie firm zwišzanych z rynkiem etykiet samoprzylepnych Ľ Warsztaty ăOpakowanie od A do ZÓ Forum Poligraficzne 2004 ma służyć całemu œrodowisku poligraficznemu. Wiodšcym tematem będzie oferta przemysłu poligraficznego zwišzana z produkcjš opakowań zadrukowanych. W ramach targów wydzielona zostanie odrębna ekspozycja w hali 1 pt. ăOferta przemysłu poligraficznego dla producentów opakowańÓ. Organizatorzy majš nadzieję, że firmy zechcš zaprezentować także w Polsce urzšdzenia i materiały promowane w DŸsseldorfie na targach drupa 2004. IV. Prezentacja firm Đ laureatów II Ogólnopolskiego Konkursu Opakowań PAKSTAR 2004 V. Wystawa prac młodych projektantów Đ wystawa nagrodzonych projektów opakowań wykonanych przez studentów Akademii Sztuk Pięknych. VI. Spotkanie organizatorów targów opakowaniowych Đ członków Confederation of Organisers of Packaging Exhibitions. Jak zwykle przyznane zostanš Złote Medale MTP Đ nagroda dla najnowoczeœniejszych, innowacyjnych rozwišzań, produktów wysokiej jakoœci, o doskonałych walorach estetycznych, ergonomicznych i użytkowych oraz nagrody Acantus Aureus Đ za najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy stoiska. Równolegle z targami Taropak 2004 odbędš się Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego Polagra Food. Targi Taropak 2004 można zwiedzać w dniach 21-24 wrzeœnia w godzinach od 9.00 do 17.00. Ceny biletów wstępu: dla publicznoœci Đ 25 zł, dla profesjonalistów Đ 15 zł. Opracowano na podstawie informacji organizatorów