„The Power to Move” – technologia, wiedza, wsparcie
15 Jul 2024 13:46

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zakończone 7 czerwca targi drupa 2024 obfitowały w prezentacje najnowszych technologii, oferowanych przez branżę poligraficzną. Obecne na targach firmy skupiały się na innowacjach, pokazach pracy maszyn na żywo i ekspozycjach, które wyjaśniały, na czym polega holistyczne podejście do druku. Mogliśmy przekonać się, jak branża druku reaguje na zmiany w globalnych łańcuchach dostaw i jak radzi sobie z coraz bardziej skomplikowanymi oczekiwaniami klientów. Canon, pod hasłem „The Power to Move”, zaprezentował kompleksową wizję technologii, biznesu, wspierania klientów oraz podejścia do kwestii społecznych i środowiskowych. Dla firmy targi okazały się też doskonałą okazją, by ogłosić wprowadzenie na rynek innowacyjnych urządzeń.

Canon w swojej strefie prezentował technologie przeznaczone dla wszystkich segmentów rynku – druku komercyjnego, komunikacji i promocji, dekoracji wnętrz oraz etykiet i opakowań. Pokazy obejmowały pełne portfolio technologii druku produkcyjnego firmy, czyli arkuszowe maszyny atramentowe i tonerowe, szybkie linie produkcyjne do druku atramentowego, plotery płaskie i rolowe do druku wielkoformatowego oraz cyfrowe urządzenia do druku etykiet i opakowań. Podczas targów można było przekonać się, jak istotne dla firmy są rozwiązania obejmujące każdy rodzaj zastosowań, różne formaty, nakłady druku i nośniki.

Przedstawiając znacznie poszerzone portfolio na targach drupa 2024, Canon postawił na szybkość, produktywność, jakość wydruku, a jednocześnie zaakcentował, jak ważne dla klientów staje się dzisiaj oszczędzanie zasobów, zmniejszanie zużycia energii i surowców. Prezentacje na drupie dowiodły, że firma uważnie obserwuje trendy technologiczne, rosnące oczekiwania w kwestiach efektywności i bezpieczeństwa, a jednocześnie zdaje sobie sprawę z preferencji klientów, którzy, oczekując jak najwyższej jakości w obrazowaniu, zwracają uwagę na to, czy firma inwestuje w inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem – mówi Michał Młynarczyk, ekspert od druku produkcyjnego małego formatu.

Powiększa się oferta Canon

Goście targów poznawali zarówno nowe propozycje produktowe, jak i rozwiązania bazujące na sprawdzonych już w branży technologiach Canon. Zainteresowanie wzbudziła zapowiedź poszerzenia portfolio firmy o nowe urządzenie atramentowe varioPRINT iX1700 (dostępne na rynku w 2025 r.), które umożliwia osiąganie nakładów od 300 tys. do 1,5 mln obrazów A4 na miesiąc. Plasuje się ono pomiędzy docenionym już przez rynek arkuszowym systemem atramentowym varioPRINT iX3200 w formacie B3, a serią kolorowych systemów tonerowych imagePRESS V, które od momentu wprowadzenia na rynek EMEA doczekały się ponad 2500 instalacji. Z kolei system drukujący Arizona 2300 FLXflow w połączeniu z oprogramowaniem PRISMAelevate XL umożliwia druk warstwowy. Warto przypomnieć ciekawe prezentacje z segmentu wysokonakładowych systemów atramentowych – urządzenie drukujące w formacie B2 – varioPRESS iV7, które pozwala realizować nakłady do 4,5 mln obrazów B2 na miesiąc oraz nowe serie ProStream 2000 i ColorStream 8200 wraz z systemami finishingu online. Uwagę zwracały też nowe urządzenia wielkoformatowe, pozwalające na uzyskanie wyjątkowych efektów wizualnych – seria imagePROGRAF PRO przeznaczona jest do druku fotografii i dzieł sztuki, a imagePROGRAF GP do efektywnej produkcji plakatów. Z kolei seria Colorado M doczekała się dodatków poszerzających zakres drukowania aplikacji, takich jak FLXture.

Na targach zaprezentowano także plotWAVE i colorWAVE z serii T, wielkoformatowe urządzenia nowej generacji do druku dokumentacji technicznej. Obie serie T zawierają PRISMA Tech Suite, nowy zestaw rozwiązań automatyzujących proces druku oraz funkcje bezpieczeństwa zapewniające wysoki stopień ochrony systemów IT.

Jak sprawnie drukować etykiety i opakowania?

Goście stoiska Canon mogli przekonać się, jak przebiega produkcja etykiet oraz opakowań z kartonu i tektury falistej. Dowodząc swojego zaangażowania w ten segment rynku, firma pochwaliła się po raz pierwszy – nie licząc pokazów w Japonii – możliwościami cyfrowej maszyny do druku etykiet LabelStream LS2000. Urządzenie jest przeznaczone dla producentów opakowań i zostało zaprojektowane tak, aby osiągać jakość druku zbliżoną do offsetu przy szerokości druku 1,7 m i produktywności do 8000 m²/h, przy jednoczesnym zachowaniu efektywności kosztowej. Na stoisku można było oglądać modele 3D, próbki wydruków oraz animacje ukazujące aspekty techniczne całego systemu. Natomiast dla klientów poszukujących alternatywy dla outsourcingu krótkich serii drukowanych opakowań, zaprezentowano nowy system UVgel Packaging Factory, który zwiększa możliwości Colorado M, jeśli chodzi o dostarczanie cyfrowo zadrukowanych arkuszy do kaszerowania tektury falistej.

Nasze systemy do druku cyfrowego od dłuższego czasu działają równolegle z urządzeniami analogowymi w skomplikowanych środowiskach przemysłowych, obsługując różnorodne segmenty druku komercyjnego. Dzięki temu zyskaliśmy pogłębioną wiedzę na temat potrzeb użytkowników. Nasze doświadczenie w dziedzinie druku atramentowego, umiejętność pracy z różnorodnymi podłożami oraz doświadczenie w projektowaniu linii produkcyjnych, wzbogacone o wiedzę zdobytą przy przejęciu firmy Edale pozwalają nam wspierać producentów etykiet, tektury falistej i opakowań – komentowała prezentacje z tego segmentu produktów Jennifer Koloczek, Senior Director European Planning, Marketing & Innovation w obszarze EMEA.

Dla ludzi i dla planety

Canon dzielił się na targach również swoimi projektami i inicjatywami z obszaru zrównoważonego rozwoju. Zgodnie ze swoją filozofią Kyosei, oznaczającą życie i pracę dla wspólnego dobra, firma podejmuje współprace z wieloma organizacjami charytatywnymi. Uwagę w strefie The Core przyciągały prezentacje World Unseen, zrealizowane we współpracy z Królewskim Narodowym Instytutem Osób Niewidomych (RNIB), które zachęcały do poznania zdjęć autorstwa znanych fotografów. Wystawa pokazała, w jaki sposób można doświadczać obrazów poprzez dotyk i jak przy użyciu druku warstwowego można opowiadać różne historie, komunikować się i działać na emocje odbiorcy.

Urządzenia i nośniki Canon wspierają dostawców usług druku w zmniejszaniu śladu węglowego

Prezentowane na targach urządzenia plotWAVE serii T z technologią Radiant Fusing oraz urządzenia colorWAVE serii T z technologią CrystalPoint uzyskały certyfikaty ENERGY STAR i są wyposażone w tryby oszczędzania energii. Podobnie jak w przypadku poprzednich modeli, obie serie T zostały zaprojektowane z myślą o długim użytkowaniu przy zastosowaniu materiałów, z których co najmniej 85 proc. można poddać recyklingowi lub ponownie wykorzystać po ich regeneracji. Seria plotWAVE T zaopatrzona jest w pojemniki z tonerem wykonane średnio w 50 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu.

Położenie akcentu na wartości środowiskowe widoczne było także w prezentacjach całej gamy nośników Canon, wśród których znajdowały się m.in.: arkusze cięte, media do szybkiego druku atramentowego, nośniki wielkoformatowe do dokumentów technicznych oraz zastosowań graficznych. Przykładem zaangażowania firmy Canon w projekty klimatyczne, mające na celu zrekompensowanie pozostałych emisji CO2, było stworzenie papieru Red Label Zero A4 do druku biurowego i profesjonalnego. To najnowszy dodatek do gamy papierów Canon Zero, zaprojektowanej w celu zmniejszenia śladu węglowego poprzez obniżenie emisji CO2 w trakcie produkcji.

Poznając wszystkie te rozwiązania, goście strefy Printworks mogli porozmawiać ze specjalistami Canon, zajmującymi się rozwojem biznesu i usprawnianiem przepływu pracy o swoich strategicznych i operacyjnych wyzwaniach – również tych dotyczących zrównoważonego rozwoju.

Tegoroczne targi drupa były dla firmy Canon doskonałą okazją, by zaprezentować nowe pozycje w rozszerzonym portfolio i pokazać, jak duży wpływ na status firmy technologicznej na rynku ma dzisiaj łączenie innowacyjności ze zrównoważonym rozwojem. Zaangażowanie Canon w obie te kwestie pozwala firmie utrzymać wiodącą pozycję lidera w branży druku i zyskać uznanie wśród uczestników targów.