Touchpoint textile debiutuje na drupa 2020
27 Feb 2020 13:09

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Touchpoint textile, nowa, specjalna przestrzeń prezentująca zastosowania cyfrowego druku tekstylnego, będzie miała swoją premierę na targach drupa 2020 w hali 4. Technologie wykorzystywane obecnie w przemyśle tekstylnym pozwalają na zastosowanie jego produktów w wielu gałęziach przemysłu, dzięki czemu touchpoint textile połączy różne sektory, oferując im platformę do współpracy międzybranżowej, nowe projekty, jak również pomysły dotyczące produktów i produkcji, które zostaną zaprezentowane w specjalnej mikrofabryce.

Organizatorzy wiodących światowych targów technologii poligraficznych zdecydowali się stworzyć to forum, aby odzwierciedlić rosnące znaczenie cyfrowego druku tekstylnego i podkreślić jego potencjał jako siły napędowej innowacji i wzrostu w nowych dziedzinach biznesu dla przemysłu drukarskiego. Specjalna przestrzeń ma być wskaźnikiem tego, jak drupa zdobywa pozycję na nowych rynkach, które oprócz druku tekstylnego obejmują opakowania, druk wielkoformatowy, druk przemysłowy i funkcjonalny. Wszystkie te segmenty przechodzą takie same procesy transformacji, oferując ogromny potencjał wzrostu.

Wsparcie branżowych ekspertów

Touchpoint textile wspierane jest przez dwóch głównych partnerów: Niemiecki Instytut Badań nad Tekstyliami i Włóknami (DITF) – największy ośrodek tego typu w Europie oraz Europejskie Stowarzyszenie Producentów Druków Specjalistycznych ESMA, branżową organizację non-profit. Wspólnie z partnerami międzybranżowymi DITF stworzy na targach drupa cyfrową mikrofabrykę tekstyliów – w pełni zintegrowaną linię produkcyjną, przedstawiającą cały cykl realizacji zamówienia: od specyfikacji klienta i projektu po wykończenie tkaniny. Demonstrując nowe możliwości bezpośredniej interakcji z klientem, takie jak trójwymiarowe symulacje odzieży z bezpośrednim transferem danych do zastosowań w rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej, mikrofabryka pokaże, w jaki sposób zarządzanie kolorami, cyfrowy druk na tkaninach i obróbka mogą być zintegrowane w całkowicie połączonym środowisku produkcyjnym. Rozmaite produkty, takie jak flagi, t-shirty czy torby, będą każdego dnia wytwarzane na oczach zwiedzających, udowadniając, że zintegrowane procesy produkcyjne dają przemysłowi tekstylnemu możliwość coraz szybszego i skuteczniejszego reagowania na trendy i potrzeby klientów, nawet w najmniejszych nakładach. 

Partnerami oraz sponsorami mikrofabryki są: Assyst (trójwymiarowa symulacja odzieży), Vuframe (firma dostarczająca rozwiązania z zakresu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości), Mitwill (sieć biur projektowych), Ergosoft i Caddon (RIP i zarządzanie barwą), HP i Multiplot (wielkoformatowy druk tekstylny), Zünd (laserowe cięcie), Juki (workflow produkcyjne), jak również w roli sponsorów projektu Dommer, berger textiles i Kaspar. Ważny wkład w ogólny rozwój koncepcji będzie miał Uniwersytet Albstadt-Sigmaringen, który jednocześnie włącza odpowiednie przedmioty do swojego programu nauczania, aby przygotować przyszłych pracowników na nowe wyzwania. 

Stowarzyszenie ESMA będzie z kolei odpowiedzialne za program konferencji, zapraszając branżowych prelegentów oraz specjalistów badań i rozwoju do dyskusji na temat technologii druku i wykańczania, przepływu pracy, rozwoju rynku oraz zrównoważonej produkcji. Druk na tekstyliach rozwija się dynamicznie dzięki innowacjom w procesach drukarskich – mówi Peter Buttiens, dyrektor generalny ESMA. – Zarówno technologie cyfrowe, jak i konwencjonalne przyczyniają się do tych zmian. Z niecierpliwością czekamy na możliwość zaprezentowania naszej wiedzy i doświadczenia w zakresie zastosowań w przemyśle tekstylnym odwiedzającym przestrzeń touchpoint textile na drupa 2020. 

Rosnące znaczenie druku na tekstyliach

Postępująca cyfryzacja i rozwijające się na pograniczu wielu branż technologie przyspieszają innowacje – potwierdza Sabine Geldermann, dyrektor targów drupa i szefowa działu technologii druku w Messe Düsseldorf. – drupa ma być impulsem dla naszej branży, wspierając i kształtując zmiany. Zależy nam na rozpoznaniu wszystkich istotnych kwestii i zintegrowaniu ich na naszych forach. Potencjał wzrostu w produkcji tekstyliów jest fenomenalny, dlatego postanowiliśmy zaproponować specjalną platformę dla tych zastosowań. Poza specjalną mikrofabryką tekstyliów touchpoint textile cyfrowy druk tekstylny będzie ważnym elementem wielu stoisk. Zwiedzający targi drupa mogą więc być pewni, że otrzymają pełny przegląd aktualnych wydarzeń i trendów w tym ważnym sektorze.  AN