TRANSFER – papiery do druku sublimacyjnego 
24 May 2022 09:15

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Rozmowa z Andrzejem Kościelniakiem, dyrektorem sprzedaży sektora Visual Commmunication w firmie ZING.

Papiery do sublimacji są nowością w ofercie Państwa firmy. Skąd pomysł, aby rozszerzyć portfolio ZiNG o ten rodzaj materiałów?
––––––––––
Andrzej Kościelniak: Rynek mediów dla branży reklamy jest bardzo dynamiczny i od wielu lat ewoluuje. Co chwila pojawiają się udoskonalone lub całkiem nowe technologie. Od kilku lat obserwujemy odejście klientów od tradycyjnych materiałów banerowych na rzecz materiałów PVC FREE. Przykładem takich podłoży są tkaniny i dzianiny poliestrowe. 

Czysty poliester można trwale barwić za pomocą atramentów sublimacyjnych produkując różnego rodzaju nośniki elastyczne jak flagi, banery, lica podświetlanych kasetonów reklamowych czy drukowane dzianiny stretch dedykowane branży wystawienniczej i POS. 

Jedną z technik druku sublimacyjnego jest technika transferowa przenoszenia grafiki z zadrukowanego papieru na tkaninę. Do tego celu używamy papierów transferowych w różnych formatach, gramaturach i o zróżnicowanym powleczeniu.  

„Transfer” to marka własna, co się pod nią kryje? Jakiej jakości mogą oczekiwać nabywcy?
––––––––––
A.K.: TRANSFER to marka własna ZING, a w niej odnajdziemy szeroką gamę papierów do druku sublimacyjnego wiodącego europejskiego producenta papierów powlekanych dla branży poligraficznej. 

Dzięki ogromnej wiedzy i doświadczeniu dostawcy oferujemy szerokie portfolio papierów sublimacyjnych ze zróżnicowaną gramaturą i powleczeniem. Klienci wybierając produkty z naszej oferty mogą mieć pewność, że otrzymają sprawdzone podłoża europejskiego pochodzenia, wielokrotnie testowane na urządzeniach przemysłowych wiodących światowych marek. Równie istotną kwestią jest gwarancja produkcji papieru z zachowaniem wszelkich wytycznych zrównoważonej gospodarki leśnej potwierdzona certyfikacją FSC. 

W skład serii wchodzi 7 typów materiałów; jakie są najistotniejsze różnice między poszczególnymi papierami? 
––––––––––
A.K.: Długo można by wyliczać wszystkie typy i gramatury, natomiast warto wymienić te najważniejsze. 

Szeroka paleta papierów TRANSFER pozwala na dobranie optymalnego rozwiązania dla każdego procesu produkcyjnego, bez względu na maszynę i skalę druku. 

W naszej ofercie klienci odnajdą niskogramaturowe papiery 45 g/m2 TRANSFER AIR do szybkiego, przemysłowego druku tkanin dla branży FASHION. Papiery tych serii zapewniają bardzo szybkie schnięcie po procesie drukowania i błyskawiczną sublimację w wyniku procesu kalandrowania. 

Posiadamy także szerokie spektrum papierów powlekanych w wysokich gramaturach, które pozwalają na wysokie ink-limity i doskonałe odwzorowanie kształtów, ostrych krawędzi oraz zapewniają intensywną gamę kolorów. 

Tutaj wiodącym produktem jest seria papierów TRANSFER ECO 68 i 95 g/m2 przeznaczonych do druku atramentami pigmentowymi na bazie wody. 

Dla branży odzieży sportowej oraz druku elastycznych dzianin z branży dekoracji mamy papier TRANSFER FIT o specjalnej powłoce klejowej aktywowanej termicznie w trakcie procesu kalandrowania. Takie rozwiązanie zapewnia stabilność wymiarową tkaniny i papieru. 

Sublimacja kojarzy się z zadrukiem tkanin, oznakowań – do jakich innych zastosowań rekomendują Państwo swoje produkty? 
––––––––––
A.K.: Naszą ofertę papierów TRANSFER dedykujemy trzem wiodącym branżom: szeroko pojętej REKLAMIE, rynkowi tkanin FASHION oraz materiałów dekoracyjnych HOME DECORATION. Pamiętajmy, że druk sublimacyjny to nie tylko tkaniny poliestrowe, ale także specjalistyczne podłoża płaskie oraz np. ceramika reklamowa. 

W ofercie oprócz papierów do sublimacji znajdziemy media do druku wielkoformatowego. Na jakie propozycje w tym zakresie mogą liczyć klienci?
––––––––––
A.K.: W bogatym portfolio produktów VISUAL COMMUNICATION nasi klienci odnajdą papiery powlekane, folie samoprzylepne i bezklejowe oraz materiały banerowe, tkaniny poliestrowe, a także materiały specjalne takie jak folie magnetyczne i materiały ekologiczne. 

W ubiegłym roku dokonaliśmy sporych inwestycji rozpoczynając dystrybucję płyt z tworzyw sztucznych. Doskonale skrojona oferta, adekwatne stoki magazynowe i wysokiej klasy serwis pozwoliły nam na udany start.

Oferta płyt z tworzyw sztucznych przeznaczona jest zarówno do druku, jak i dla klasycznych producentów reklamy świetlnej oraz producentów oznaczeń sieci handlowych. Oprócz standardowych nośników reklamy takich jak: PMMA plexi, spienione PCW, płyty kompozytowe ACP wdrożyliśmy szereg tworzyw dla branży POS. Są to w głównej mierze tworzywa do sitodruku i termoformowania jak polistyren wysokoudarowy HIPS oraz folie poliestrowe i polipropylenowe PET i PP. 

Ofertę uzupełniają płyty z recyklingu marki Brett Martin, które są doskonałą odpowiedzią na zmieniające się preferencje klientów. 

Jak postrzega Pan obecne wyzwania dla branży druku sublimacyjnego, jak radzi sobie z nimi firma ZiNG?
––––––––––
A.K.: Druk sublimacyjny tkanin i dzianin poliestrowych w branży reklamy jest nadal stosunkowo nowym kierunkiem. Największym wyzwaniem jest zapewnienie naszym klientom wysokiej i powtarzalnej jakości surowców, zarówno tkanin i dzianin poliestrowych, jak i papieru. 

Rynek jest rosnący i bardzo wymagający pod kątem szerokiego spektrum materiałów oraz dostępności. W ślad za produktami podąża wysokiej jakości serwis dostaw w systemie 24 h, który świadczymy od wielu lat. 

Visual Communication to dział firmy ZiNG, który ostatnio rozwija się bardzo dynamicznie. Kiedy możemy spodziewać się nowości w ofercie lub kolejnych inwestycji? 
––––––––––
A.K.: Branża druku i dedykowane jej media zmieniają się bardzo dynamicznie. Co chwila pojawiają się udoskonalone lub całkiem nowe technologie. Wymaga to od nas ciągłego kształcenia i pracy nad ofertą. Wdrażając nowe produkty, wiedzą dzielimy się z naszymi klientami.

Tak jak w latach ubiegłych, tak i w tym roku będziemy kłaść nacisk na SERWIS. 

W naszej opinii to właśnie klucz do sukcesu: niezawodna logistyka, dostawy na czas, powtarzalna wysoka jakość produktów oraz usług takich jak cięcie i konfekcja, a także – o ile nie przede wszystkim – profesjonalna obsługa kompetentnych przedstawicieli handlowych.

W najbliższym czasie planujemy instalację kolejnego centrum obróbczego HOLZMA przystosowanego do cięcia tworzyw sztucznych, które jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów w zakresie serwisu konfekcji płyt. 

Portfolio oferowanych produktów zostanie poszerzone o kilka innowacyjnych mediów dla branży reklamy. Na tę chwilę nie będziemy zdradzać więcej szczegółów, natomiast zachęcamy do zapoznania się z naszym nowym wzornikiem tworzyw sztucznych, w którym znajdą Państwo wszystkie płyty z naszej oferty w wybranych grubościach. 

Dziękuję za rozmowę.