Podczas gdy polscy organizatorzy targów i konferencji starają się raczej przesuwać terminy wydarzeń, zagranica stawia na imprezy wirtualne. PRINTING United Digital Experience, najważniejsze wydarzenie branżowe roku zaplanowane w dniach od 26 października do 12 listopada br., ma zaoferować uczestnikom dostęp do najnowszych badań i wgląd w aktualne trendy rynkowe.
Organizatorem spotkania jest PRINTING United Alliance, stowarzyszenie będące nowym podmiotem powstałym w wyniku połączenia Specialty Graphic Imaging Association (SGIA) i Printing Industries of America (PIA). SGIA i PIA oficjalnie połączyły siły w 2020 roku, aby stworzyć największe, najbardziej kompleksowe stowarzyszenie poligraficzne i graficzne w Stanach Zjednoczonych. W 2020 roku także PRINTING United zainaugurowało globalne wydarzenie PRINTING United Digital Experience chcąc w jednym, łatwo dostępnym miejscu zaprezentować przegląd całej branży poligraficznej.
Uczestnicy zaplanowanego na 14 dni wydarzenia będą mogli wysłuchać dyskusji panelowych na temat trendów rynkowych, usłyszeć z pierwszej ręki, jak firmy radzą sobie z pandemią i poznać bliżej ich plany na przyszłość. Nie zabraknie rynkowych premier, dostępu do najnowszych badań i analiz rynku oraz wersji demonstracyjnych prezentowanych rozwiązań. Każdy dzień wydarzenia będzie odbywał się pod innym hasłem przewodnim. Poruszana będzie m.in. tematyka: druku wielkoformatowego, druku dekoracyjnego, druku inkjetowego, opakowań i etykiet, oprogramowania i workflow, druku offsetowego, wykończeń, kompletacji i wysyłki, druku przemysłowego.
Niedawno zapytaliśmy 450 członków naszego stowarzyszenia o to, gdzie widzą możliwości rozwoju biznesu w nadchodzących latach – mówi Andy Paparozzi, główny ekonomista PRINTING United Alliance i wyjaśnia: Oferowanie zdywersyfikowanej linii produktów i usług znalazło się na szczycie listy odpowiedzi. Wielu respondentów powiedziało nam, że dywersyfikacja była dla nich czynnikiem różnicującym podczas kryzysu i spodziewają się, że takim też pozostanie. Każda drukarnia powinna zbadać długoterminowe korzyści z dywersyfikacji, odpowiadając na kluczowe pytania: Czy to jest dla mnie właściwe? Jeśli tak, w jakich kierunkach powinienem się rozwijać? Jak mogę z zyskiem różnicować swoje produkty i usługi? Udział w PRINTING United Digital Experience będzie pomocny w uzyskaniu odpowiedzi na te pytania.
Jednym z wielu wyjątkowych aspektów naszego wydarzenia online jest to, że każdy dzień skoncentruje się na określonym segmencie branży. Dzięki temu uczestnicy będą mogli zagłębić się w najnowsze statystyki i trendy w tym konkretnym obszarze – mówi Mark J. Subers, prezes PRINTING United i dodaje: Podobnie jak w przypadku targów na żywo, podczas których goście mogą wędrować po stoiskach szukając informacji, Digital Experience pomaga wskazać pewne obszary, o których uczestnicy chcieliby dowiedzieć się więcej, rozważając
przyszłe usługi dla swoich klientów. Jeśli weźmiesz pod uwagę zasięg i specyfikę firm oraz osób, które zgłosiły się, by zaprezentować swoje usługi, zobaczysz, że naprawdę każdy znajdzie tu dla siebie coś pomocnego w odkrywaniu nowych obszarów rozwoju.
Wśród prezentacji nie zabraknie najświeższych badań rynku. Analityczka PRINTING United Alliance – Lisa Cross przedstawi perspektywę trendów na rynkach nabywców, komentując wzrost liczby produktów „pandemicznych” i zaoferuje wgląd w to, czego można się spodziewać w 2021 r. Z kolei Tim Green z firmy IDC skupi się na tym, jak pandemia COVID-19 zmieniła oblicze sektora grafiki wielkoformatowej i jak na te zmiany zareagowała branża. Uczestnicy dowiedzą się więcej o tym, jak można aktywnie uczestniczyć w rozwoju i jak wykorzystać „nową normalność”. Poruszane będą również kwestie związane z obszarami HR, ekologii i bezpieczeństwa; nie zabraknie komentarzy specjalistów dotyczących regulacji rządowych oraz marketingu i sprzedaży.
7 października odbyła się wirtualna konferencja zapowiadająca nadchodzące wydarzenie. Przekazane przez organizatorów szacunki brzmią imponująco – PRINTING United Digital Experience ma przyciągnąć ok. 30 tys. uczestników z całego świata; zapowiadanych jest 40 premier produktów i 100 sesji. Trwający 14 dni program obejmie 4 godziny spotkań dziennie (od godz. 16.00 do 20.00). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, a rejestracja uprawnia do nieograniczonego dostępu do wszystkich materiałów bieżących i archiwalnych (nagrania z sesji).
Sponsorami tego wydarzenia będą między innymi firmy: Agfa, Brother, Canon, Duplo, Heidelberg i HP.
Na podstawie materiałów organizatora opracowała BZ